چرا طراحی سایت فروشگاهی ارزان برای یک سایت حرفه‌ ای مناسب نیست؟

چرا طراحی سایت فروشگاهی ارزان برای یک سایت حرفه‌ ای مناسب نیست؟

چرا طراحی سایت فروشگاهی ارزان برای سایت‌های حرفه‌ای مناسب نیست؟
 
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

به طور کلی برای طراحی سایت فروشگاهی  دو روش کلی وجود دارد یک روش استفاده از سایت‌های آماده و ارزان است و دیگری سایت‌هایی که به صورت اختصاصی و یا اصطلاحا از صفر طراحی و برنامه‌نویسی می‌شوند. درباره‌ی این موضوع که کدام روش بهتر است باید بگوییم که بستگی به کسب‌و‌کار شما دارد. معمولا کسب‌کارهایی که کوچک‌تر هستند و طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی برای آن‌ها هزینه و زمان زیادی دارد، طراحی سایت فروشگاهی ارزان را انتخاب می‌کنند. اما اگر قصد دارید محصولات خودتان به صورت گسترده بفروشید یا به اصطلاح هدف شما فروش محصولاتی از کاتالوگ‌های بزرگ است، طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی مناسب کار شما است چون با انتخاب سایت فروشگاهی ارزان بعد از مدت‌ها نیاز به گسترش فروشگاه خودتان پیدا می‌کنید و این کار هزینه‌های زیادی را برای شما به دنبال دارد پس بهتر است در همان ابتدای کار مناسب‌ترین روش را برای طراحی سایت خودتان انتخاب کنید.

قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب بین این دو گزینه پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب ما قصد داریم شما را با نکاتی در خصوص مزایا و معایب طراحی سایت ارزان و اختصاصی آشنا کنیم تا اولا بدانید هر روش طراحی سایت مناسب چه کسب‌کاری است ، دوما چرا طراحی سایت فروشگاهی ارزان برای طراحی یک سایت حرفه‌ای مناسب نیست؟ با جواب دادن به این سوالات راحت‌تر می‌توانید برای ساخت سایت فروشگاهی خودتان تصمیم نهایی را بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی ارزان

فکر راه‌اندازی یک وب‌سایت با هزینه بسیار کم ممکن است منطقی به نظر برسد، به خصوص اگر می‌خواهید هزینه‌های خودتان را مدیریت کنید. ممکن است برای هر کسی که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودش را دارد عنوان طراحی سایت فروشگاهی ارزان خیلی وسوسه‌انگیز باشد. برای این کار کافی است عبارت طراحی سایت فروشگاهی ارزان و یا رایگان را در گوگل سرچ کنید، می‌بینید که بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی با قیمت خیلی کم برای شما طراحی سایت انجام می‌دهند، حتی ابزارهایی وجود دارند که خود شما هم می‌توانید به صورت رایگان برای خودتان سایت راه‌اندازی کنید. اما آیا این مدل طراحی سایت برای همه‌ی کسب‌و‌کارها مناسب است؟

 طراحی سایت فروشگاهی ارزان

طراحی سایت فروشگاهی ارزان معمولا با قالب‌های آماده‌ای که از قبل کدنویسی شده‌اند در اختیار مشتری قرار می‌گیرد به همین دلیل از زمان طراحی سایت فروشگاهی شما کم می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان صاحب یک سایت می‌شوید به همین آسانی! ولی در کنار این مزایا معایب زیادی را شامل می‌شود و به قول معروف هیچ ارزانی بی حکمت نیست.

این فروشگاه‌ها بیشتر مناسب کسب‌‌وکارهای کوچک و نوپایی است که هزینه و زمان طراحی سایت به صورت اختصاصی را ندارند.

اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی خود را به صورت ارزان و با استفاده از قالب های آماده طراحی کنید، قبل از آن کمی وقت بگذارید و مزایا و معایب آن را بررسی و تحلیل کنید.

مزایا طراحی سایت فروشگاهی ارزان

هزینه طراحی پایین برای کسب‌‌و‌کا‌رهای کوچک

طبیعتا اولین موردی که می‌توانیم به عنوان مزیت به آن اشاره کنیم قیمت ارزان این سایت‌ها است. همانطور که می‌دانید و از عنوان طراحی سایت فروشگاهی ارزان مشخص است، هزینه راه‌اندازی وب‌سایت به این روش نسبت به هزینه‌های طراحی سایت‌های حرفه‌ای و اختصاصی قیمت بسیار به صرفه‌تری دارند و به شما این امکان را می‌دهد تا با صرف هزینه کم‌تر سایت خودتان را راه‌اندازی کنید.

طراحی در مدت زمان کم‌تر در مقایسه با طراحی اختصاصی سایت

از آنجایی که برای طراحی سایت‌های فروشگاهی ارزان از قالب‌های آماده استفاده می‌شود، بنابراین زمانی برای کدنویسی از پایه گذاشته نمی‌شود و سایت شما در زمان کمتری طراحی می‌شود.

سادگی کار با آن:

سایت فروشگاهی ارزان سایتی پیچیدگی ندارد و کار با آن خیلی آسان است همه افراد حتی کسانی که دانش برنامه‌نویسی ندارند هم می‌توانند با آن کار کنند.

مزایای طراحی یک سایت فروشگاهی ارزان

معایب طراحی سایت فروشگاهی ارزان

درست است که اکثر طراحی سایت فروشگاهی ارزان هوای جیب شما را دارند، اما به قول معروف " همان قدر که پول بدهید آش می‌خورید. " باید بدانید طراحی سایت فروشگاهی ارزان در کنار تمام مزایایی که دارد معایب خودش را هم دارد.

کیفیت پایین‌تر

معمولا (نه همیشه) بین قیمت و کیفیت رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد، وب‌سایت‌های باکیفیت‌تر اکثرا هزینه طراحی سایت فروشگاهی بالاتری دارند، البته تاکید می‌کنم همیشه اینطور نیست، اما باید این موضوع را در هم نظر بگیرید که اگر هزینه بیشتری را برای طراحی سایت خود پرداخت کنید، در این‌صورت یک سایت با کیفیت و امکانات حرفه‌ای‌ و پیشرفته‌تری خواهید داشت.

معایب طراحی یک سایت فروشگاهی ارزان

البته این گفته ما به این معنی نیست که لزوما هر شرکتی که قیمت طراحی سایت بالایی داشته باشد برای طراحی سایت مناسب یا مورد اعتماد است.

شباهت سایت فروشگاهی شما با سایت‌های دیگر

باید قبول کنیم یکی از معایب این مدل سایت‌ها تا حدودی استفاده از طرح‌ها و قالب‌های تکراری است یعنی با کمی جستجو، قالب طراحی سایت خودتان را در فضای اینترنت برای سایت‌های دیگر هم می‌بینید. در این روش طراحی سایت فروشگاهی برخلاف طراحی سایت‌های اختصاصی که صفر تا صد سایت براساس سلیقه و نظر شما طراحی می‌شود، خیلی به ایده و سلیقه مشتری نزدیک نیست. همین شباهت‌ سایت‌ها با یکدیگر و منحصر نبودن آن‌ها تا حدودی حرفه‌ای بودن سایت فروشگاهی شما را زیر سوال می‌برد. یکی از اصلی‌ترین دلایل تفاوت قیمت طراحی سایت اختصاصی و ارزان نیز به همین موضوع برمی‌گردد.

پرهزینه‌تر در دراز مدت

اگر هوشمندانه فکر کنید و علاوه بر قیمت اولیه کم، به هزینه‌های پنهان هم نیم نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که ممکن است در درازمدت حتی بیشتر از طراحی سایتی که به خاطر قیمت، آن را انتخاب نکردید، برای سایت خودتان هزینه کنید.

اگر در همان ابتدا برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی اختصاصی و قدرتمند سرمایه‌گذاری کنید در مقایسه با طراحی سایت فروشگاهی ارزان در دراز مدت هزینه کم‌تری کرده‌اید. یک سایت ارزان در ابتدا ممکن است خیلی خوب به نظر برسد ولی وب‌سایت تا چه مدت برای شما کار می‌کند، ۶ ماه؟ یک سال؟ ممکن است بعد از این مدت سایت شما نیاز به طراحی مجدد داشته باشد یا امکانات بیشتری بخواهد که بالاتر به آن پرداختیم بنابراین طراحی یک سایت فروشگاهی ارزان باعث افزایش هزینه و وقت می‌شود.

 پرداخت هزینه‌های زیاد در دراز مدت با طراحی سایت فروشگاهی ارزان

محدودیت در امکانات سایت فروشگاهی

بزرگ‌ترین مشکل استفاده از طراحی سایت ارزان محدود بودن آن است. در این مدل طراحی سایت بیشتر تمرکز روی اصول اولیه یک سایت است و همین موضوع باعث شده که معمولا این مدل فروشگاه‌ها امکانات محدودی داشته باشند و اگر شما بخواهید که امکانات و ویژگی‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کنید.

هدف صاحب وب‌سایت فروشگاهی ممکن است برای کوتاه مدت برآورده شود، اما ممکن است برای اهداف بلندمدت مناسب نباشد.

روش‌ های طراحی سایت فروشگاهی ارزان:

پیدا کردن فرد یا شرکت طراح سایت فروشگاهی ارزان:

شما می‌توانید کار طراحی سایت فروشگاهی خودتان را به افراد یا شرکت‌هایی بسپارید که هزینه‌ی کم‌تری برای پروژه طراحی سایت از شما می‌گیرند. حتی شما می‌توانید برای انجام این کار فردی را در شرکت خودتان استخدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ «ویژگی بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟» را مطالعه کنید.

استفاده از قالب ارزان وردپرس:

شما می توانید از قالب های وردپرس به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید. قالب های وردپرس دارای امکانات لازم برای شما می‌باشد، ولی فراموش نکنید که برای چه هدفی از وردپرس استفاده می‌کنید، زیرا این قالب‌ها برای سایت‌های بزرگ و فروشگاهی بهینه نیست و امکانات لازم را ندارد.

ساخت سایت با ابزارهای رایگان:

شما به راحتی می‌توانید با سرچ کلمه طراحی سایت رایگان، ابزارهای زیادی را برای طراحی سایت مشاهده کنید. یکی از راه‌های طراحی سایت ارزان استفاده از همین قالب‌ها است. شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی قالب‌های آماده و رایگان آن‌ها برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که تمام این روش‌ها معایب خودشان را دارند که بالاتر به بعضی از آن‌ها پرداختیم .

طراحی سایت اختصاصی

کسب‌و‌کار شما منحصربفرد است پس سایت شما هم باید منحصربفرد باشد، همین موضوع کافی است تا به امکانات و عملکردهای متفاوتی از سایر سایت‌ها نیاز داشته باشید. طراحی سایت اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد که تعیین کنید چه ویژگی‌ها و عملکرد‌هایی را برای سایت فروشگاهی خودتان می‌خواهید. منظور از سایت اختصاصی سایتی است که توسط یک برنامه‌نویس یا شرکت به صورت سفارشی طراحی می‌شود. این مدل سایت‌ها با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف نوشته می‌شوند و طراحی‌آن‌ها کار یک نفرهم نیست و افراد زیادی را درگیر می‌کند. با راه‌اندازی یک سایت اختصاصی می‌توانید سایت خودتان را از پایه، طبق سلیقه و نیاز خودتان طراحی کنید، بنابراین باید هزینه‌ی بیشتری برای این کار پرداخت کنید. امکانات طراحی سایت اختصاصی با سایت‌های مبتنی بر CMS متفاوت است.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

کلمه CMS مخفف عبارت Content Management System به معنی سیستم مدیریت محتوا، یک سیستم نرم‌افزاری است که با کمک آن می‌توانید بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی سایت را پیاده سازی و محتوای آن را مدیریت کنید.وردپرس و جوملا از معروف ترین CMSها هستند.

برای اطلاعات بیشتر وبلاگ «ویژگی و مشخصات سایت فروشگاهی موفق چیست؟» را مطالعه کنید.

همانطور که گفتیم طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی از همان ابتدا برنامه‌نویسی می‌شود و امکانات خاصی را به سایت شما اضافه می‌کند، به عنوان مثال شما یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که محصولاتی را می‌فروشد، اما اگر تصمیم بگیرد که محصولات فروشنده‌های دیگری را هم از طریق سایت فروشگاهی خودش بفروشد، در این صورت به یک سایت فروشگاهی اختصاصی نیاز دارد.

ویژگی‌ های طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی به صورت پیشرفته انجام می‌شود. این سایت‌ها به نوعی کسب‌و‌کار شما را برای کاربران نمایش می‌دهند و باعث می‌شوند مشتریان جدیدی از طریق سایت با شما آشنا شده و خریدی را از سایت شما انجام دهند. طراحی سایت اختصاصی یک سری ویژگی‌هایی دارد که باید در هنگام طراحی به آن‌ها توجه کنید.

-برای طراحی سایت اختصاصی یک هدف مشخصی در نظر گرفته می‌شود.
-قالب‌های گرافیکی سایت به صورت اختصاصی طراحی می‌شود.
-خط به خط کدها یا به اصطلاح صفر تا صد کدها مطابق با قوانین بهینه‌سازی و سئو نوشته می‌شود.
-امکانات و ویژگی‌های این سایت‌ها به درخواست مشتری سفارشی‌سازی می‌شود.
-ویژگی ظاهری سایت با توجه به کسانی که از سایت خرید می‌کنند از مهم‌ترین فاکتورها است.
- با تمامی شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و..) ارتباط برقرار می‌کند

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

مراحل طراحی سایت اختصاصی

مرحله اول شناخت نیازهای مشتری:

در این مرحله پ‍س از جلسات و صحبت‌های اولیه، هدف راه‌اندازی سایت، خلاصه پروژه، کاربران هدف، وضعیت رقبا و همچنین تمام نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری که برای طراحی سایت فروشگاهی خود در نظر دارند جمع‌آوری می‌شود.

مرحله دوم ارائه طرح پیشنهادی:

یک طرح اولیه طبق سفارش و خواسته شما ایجاد می‌شود‍‍‍‍ که هرچند با نسخه ایده‌آل و اصلی تفاوت دارد، اما نکات اصلی موردنظر شما در آن رعایت شده است.

مرحله سوم تایید طرح اولیه توسط مشتری:

اگر این طرح مورد تایید شما قرار گرفت، ادامه مراحل طراحی سایت فروشگاهی شما طی می‌شود.

مرحله چهارم برنامه‌نویسی سایت:

بعد از تایید طرح، در این مرحله تیم طراح سایت، کدنویسی بخش‌های مختلف سایت را شروع می‌کنند.

مرحله پنجم تست سایت قبل از راه‌اندازی:

سایت شما برای رفع هرگونه خطای احتمالی تست می‌شود.

مرحله ششم راه‌اندازی سایت و تحویل به مشتری:

بعد از کار کردن روی جنبه‌های مختلف سایت و رفع ایراد و مشکلات، سایت فروشگاهی شما را راه اندازی می‌شود و از این به بعد باید سایت خود را مدیریت کنید و سعی کنید آن را در بین تعداد زیادی سایت رقیب بالا بکشید.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر مرحله، وبلاگ «مراحل طراحی سایت فروشگاهی در لیموبیت» را مطالعه کنید.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

مزایای طراحی سایت اختصاصی را می‌توان در بخش های مختلفی بررسی کرد.

کیفیت عملکرد و سرعت بالا: سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین کیفیت و تجربه کاربری است. خودتان را جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می‌کنند بگذارید، همه‌ی آن‌ها انتظار دارند که با کلیک بر روی لینک یک سایت،‌ سایت به سرعت بارگذاری شود. اگر شما یک سایت عالی داشته باشید اما سرعت سایت شما کند باشد، پس طبیعتا احتمال اینکه کاربران بدون دیدن سایت شما از آن خارج شوند و به سراغ یک سایت دیگر بروند خیلی زیاد است که خود این موضوع هم بر روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد. معمولا سایت‌‌هایی که به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند سرعت بارگذاری بهتری دارند.

 کیفیت و سرعت بالا سایت فروشگاهی

امنیت سایت فروشگاهی: امنیت سایت یکی از اصلی‌ترین ویژگی یک فروشگاه اینترنتی نیز محسوب می‌شود، مخصوصا در سایت‌هایی فروشگاهی که بحث خرید آنلاین و درگاه بانکی مطرح است، به همین دلیل کاربران سایتی را برای خرید انتخاب می‌کنند که مطمئن باشند اطلاعاتشان را محفوظ نگه دارد. امنیت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های طراحی سایت اختصاصی به حساب می‌آید، سایت فروشگاهی که امنیت ندارد هم خودش و هم مشتریان را در خطر کلاهبرداری و لو رفتن اطلاعات بانکی و .. قرار می‌دهد.

امنیت یکی از ویژگی‌های کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، موضوع امنیت سایت برای کاربران شما چندین برابر اهمیت پیدا می‌کند.

البته بحث هک شدن ممکن است برای هر سایتی پیش بیاید ولی در طراحی سایت اختصاصی از آنجایی که فقط تیمی که کدنویسی را انجام می‌دهد، کدها را می‌دانند همین موضوع امنیت سایت را به خودی خود بالا می‌برد، بر خلاف سایت‌های منبع باز (Open Source) کدها در اختیار همه است امکان نفوذ در آن ساده‌تر است، و از طرفی مجرمان انتظار امنیت کم‌تری برای این سایت‌ها دارند.

طراحی منحصر به فرد و خلاقانه: در این روش امکان طراحی یک سایت به صورت خلاقانه، خاص و متفاوت با سایت سایر رقبا وجود دارد. در طراحی سایت اختصاصی طرح شما کپی شده از سایت‌های دیگر نیست و افراد بازدیدکننده از سایت شما با فضای جدیدی روبرو می‌شوند که تکراری نیست.

امکانات کامل سئو: در طراحی سایت اختصاصی به سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو توجه ویژه‌‌ای می‌شود و رعایت اصول سئو و بهینه‌سازی باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. سئو شامل بخش‌های مختلفی مثل سئو داخلی، سئو تکنیکال و بک‌لینک‌ها است.

 طراحی منحصر به فرد سایت فروشگاهی

امکان توسعه سایت در آینده: سایت‌هایی که به صورت اختصاصی کدنویسی می‌شوند، به راحتی قابل توسعه هستند و هر زمانی که قصد اضافه کردن ویژگی و امکانات جدیدی به سایت فروشگاهی خودتان را داشته باشید به راحتی می‌توانید این کار را انجام بدهید. با طراحی سایت اختصاصی هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید و با توجه به کدنویسی اختصاصی و دسترسی به تمام کدها،‌ شما این امکان را دارید که بعدها سایت خود را گسترش دهید و بخش‌هایی را به آن اضافه کنید، اما زمانی که از قالب‌های آماده برای طراحی سایت فروشگاهی خودتان استفاده می‌کنید این امکان وجود ندارد.

 توسعه طراحی سایت فروشگاهی درآینده

طراحی سایت اختصاصی داینامیک: یکی از مزیت‌های سایت‌های اختصاصی، داینامیک بودن آن‌ها است. شما در این نوع سایت‌ها به راحتی می‌توانید محتوا صفحات سایت خود را تغییر دهید و تصاویر و فیلم را به سایت خود اضافه کنید. تغییرات داخل سایت باید از طریق بخش مدیریت سایت انجام شود. در واقع برای طراحی سایت داینامیک (پویا)، برنامه نویسان پنلی برای مدیریت سایت طراحی می‌کنند تا صاحب سایت به راحتی مطالب موجود در سایت را را ویرایش و بروزرسانی کند.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی داینامیک

سایت داینامیک یا پویا: در این نوع سایت‌ها که صاحب وب سایت به راحتی می‌تواند مطالب موجود در سایت را ویرایش و بروز رسانی کند.

سایت استاتیک یا ایستا: این نوع سایت‌ها مطالب ثابتی دارند و برای تغییر اطلاعات سایت کاربر باید Html یاد گرفته باشد.

معایب طراحی سایت اختصاصی:

هزینه بالا:

هزینه‌ی طراحی سایت به صورت اختصاصی مطمئنا به دلیل نیاز به تخصص، دانش و افراد بیشتر، هزینه‌ی بالاتری نسبت به سایت‌های آماده به همراه دارد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال دقت کنید ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد تهیه یک لباس را داشته باشید دو راه پیش روی شما است، لباس را بخرید یا خیاط برای شما بدوزد، اگر برای تهیه لباس به بازار بروید هزینه بالایی پرداخت می‌کنید یا پیش یک خیاط؟ خب واضح است که خیاط هزینه بالاتری می‌گیرد. همین مثال در طراحی سایت نیز وجود دارد. زمانی که شما از قالب‌های آماده برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنید هزینه کمتری نسبت به طراحی سایت اختصاصی می‌پردازید. اما چون در طراحی اختصاصی سایت شما به صورت سفارشی طراحی می‌شود و به تخصص‌های ویژه نیاز دارد، گران‌تر است و ممکن است برای بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا به صرفه نباشد.

البته عوامل زیادی بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارند، اینکه:

-هدف شما از طراحی سایت چیست؟
-چه امکاناتی را در سایت خود می‌خواهید؟
-آیا بهینه‌سازی سایت برای شما مهم است؟
-برای سایت خود طراحی مشخصی در نظر دارید؟
-آیا می‌خواهید کد‌های برنامه‌نویسی شده را داشته باشید؟
-چه اطلاعاتی می‌خواهید در سایت داشته باشید؟
-چه افرادی قرار است از سایت شما استفاده کنند؟
-کسب‌و‌کار شما به چه صورت است؟

هزینه‌های سنگین طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

زمان بر بودن:

برای طراحی سایت اختصاصی یک تیم یا شرکت توسعه‌دهنده روی سایت شما کار می کند و تمام سایت طبق سلیقه و نیاز شما از پایه کدنویسی می‌شود، پس طبیعی است که مدت زمان تحویل پروژه هم بیشتر می‌شود.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی طراحی سایت فروشگاهی ارزان و آماده
مناسب برای کسب‌کارهای بزرگ مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا
تجربه‌کاربری بهتر تجربه کاربری به نسبت ضعیف‌تر
‌هزینه طراحی بالا به علت اختصاصی بودن هزینه طراحی ارزان
زمان طراحی سایت طولانی‌تر زمان طراحی سایت کمتر
امنیت بالایی دارد امنیت پایینی دارد
صفر تا صد سایت به صورت سفارشی برای مشتری کدنویسی شده استفاده از قالب‌های آماده و از پیش کدنویسی شده
تمام بخش‌های سایت مطابق با سلیقه و نیاز مشتری طراحی شده به صورت سفارشی طراحی نشده
زمان بارگذاری سایت سریع زمان بارگذاری سایت کند
صفحات و امکانات نامحدود صفحات و امکانات محدود
منحصربفرد و متمایز بودن از سایر سایت‌ها شباهت به دیگر سایت‌ها به خاطر استفاده از قالب‌های آماده

در نتیجه

با درک تفاوت‌های سایت ارزان و اختصاصی، مسلما دیگر می‌دانید که کدام روش برای کسب و کار شما مناسب است. برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ که قصد فروش محصولات خودشان به صورت گسترده دارند روش اول پیشنهاد نمی‌شود. برای شرکت‌هایی که کوچک‌تر هستند و نمی‌توانند برای طراحی سایت فروشگاهی هزینه‌ی زیادی بکنند ولی داشتن سایت برای شرکت آن‌ها نیاز است مورد دوم پیشنهاد می‌شود. البته فراموش نکنید که با انتخاب روش دوم اگر در آینده تصمیم به گسترش فروشگاه اینترنتی خودشان بگیرند باید دوباره هزینه کنید.

امیدواریم وقتی خواندن این مقاله را به پایان رساندید و مزایا و معایب هر دو روش طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کردید، بهترین گزینه را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کنید، چون در آخر این شما هستید که باید تصمیم بگیرید.