۵ دلیلی که نباید از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید

۵ دلیلی که نباید از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید

۵ دلیلی که نباید از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.
 
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

احتمالا به این دلیل در این صفحه هستید که جمله‌ای مثل آیا وردپرس برای راه‌اندازی سایت من مناسبه و یا سوالاتی از این مدل را در گوگل جستجو کرده‌اید، این یعنی شما برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی خودتان به وردپرس فکر می‌کنید!

فکر کردن به وردپرس برای راه‌اندازی سایت هیچ ایرادی ندارد ولی قبل از آن باید بدانید که هدف شما از راه‌اندازی وب‌سایت چیست؟ فروش، وبلاگ‌نویسی و یا هزاران هدف دیگر.

وردپرس مزایای زیادی دارد ولی با وجود همه‌ی این‌ها محدودیت‌های خاص خودش را هم دارد و همین باعث شده که برای طراحی و راه‌اندازی همه‌ی وب‌سایت‌ها مناسب نباشد.

ما در این مقاله ۵ دلیلی که چرا وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی شما مناسب نیست را بررسی کرده‌ایم.

هرکسی را بهر کاری ساختند..

وبلاگ نویسی همان چیزی است که اولین بار وردپرس برای آن ساخته شد و بعد از گذشت چند سال و توسعه وردپرس، محبوبیت زیادی پیدا کرد و همین موضوع باعث شد که اکثر افراد آن را با مناسب بودن اشتباه بگیرند و برای ساخت وب‌سایت‌های خودشان وردپرس را انتخاب کنند.

وردپرس یک بستر عالی برای وبلاگ‌نویسی است و هزاران قالب رایگان برای طراحی وبلاگ ارائه می‌دهد. اما اگر قصد راه‌اندازی وب‌سایت شرکت خودتان را دارید، پیشنهاد ما به شما این است وردپرس را فراموش کنید. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که وردپرس برای وبلاگ‌نویسی طراحی شده و اگر برای راه‌اندازی سایت خودتان از این پلتفرم استفاده کنید، قطعا مشکلاتی برای شما به‌وجود می‌آید که در ادامه این مقاله، چند مشکل رایج را با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده از پلتفرم مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی

در انتظار بارگذاری!

کمتر از ۳ ثانیه طول می‌کشد که کاربران تصمیم بگیرند وب‌سایت شما را دوست داشته باشند یا نه!

خود شما چند ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظرمی‌مانید؟ ۲ ثانیه؟ ۴ثانیه؟ ۱۰ ثانیه؟

شک نکنید که کاربران از وب‌سایت‌های کند متنفرند و بیشتر از ۳ ثانیه برای بارگذاری صفحه‌ی شما منتظر نمی‌مانند و از سایت شما بازدید نمی‌کنند.

پس بارگذاری سریع صفحه شما، تجربه کاربری خوبی برای سایت شما به حساب می‌آید. موتورهای جستجو براساس همین سرعت و تجربه کاربری سایت شما را رتبه‌بندی می‌کنند، دیگر نیاز به گفتن نیست خودتان تصور کنید اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین و نرخ پرش بالا باشد چه اتفاقی می‌افتد!

یکی از دلایل کند بودن وردپرس، افزونه‌ها هستند، کدهایی که قابلیت‌های وردپرس را افزایش می‌دهند و بدون آن‌ها سایت شما بدون استفاده است، برای مثال فرض کنید که شما قصد دارید که پرداخت‌های خودتان را با گوشی انجام بدهید، برای این کار شما نیاز دارید که نرم‌افزاری مثل آپ را نصب کنید، نرم‌افزار آپ برای تلفن همراه مانند یک افزونه برای وردپرس است، بنابراین وقتی قصد اضافه کردن چند ویژگی به سایت خودتان را دارید باید از چندین افزونه استفاده کنید و همین موضوع باعث می‌شود که سرعت بارگذاری صفحات شما کم شود، هرچه تعداد افزونه‌ها بالاتر باشد روی سرعت سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد.

استفاده از پلتفرم وردپرس سایت فروشگاهی شما را کند می کند

به افزونه‌ها، پلاگین نیز گفته می‌شود.

عدم پشتیبانی پلتفرم وردپرس

وردپرس یک پلتفرم رایگان است، اگر مشکلی برای سایت شما به‌وجود بیاید هیچ‌کس به طور رسمی پاسخگو نیست و زبان ساده‌تر شما مسئول وب‌سایت خودتان هستید.

البته در حال حاضر انجمن ها و گروه هایی برای حل مشکلات یا پاسخ دادن به سوالات دیگران هستند و از طرفی شاید شما بتوانید بافردی که سایت را برای شما طراحی کرده است با توجه به قراردادی که دارید تماس بگیرید، اما برطرف کردن مشکل و انجام دادن کاری که در نظر دارید ممکن است مدت‌ها (ساعت‌ها، روزها، یا هفته‌ها) زمان ببرد.

عدم پشتیبانی پلتفرم وردپرس

الگوهای تکراری سایت فروشگاهی مرگ شما خواهد بود

اولین چیزی که کاربر از کسب‌و‌کار شما می‌بیند وب‌سایت شماست و خود این موضوع مهم‌ترین دلیل برای داشتن وب‌سایتی منحصر‌به‌فرد است، چون کاربر بعد از آن تصمیم می‌گیرد که سایت شما برای او مناسب است یا خیر؟

بیشتر سایت‌هایی که با پلتفرم وردپرس ساخته می‌شوند شباهت‌های زیادی با هم دارند، چون ایجاد وب‌سایت از الگوی از پیش ساخته شده مثل این است چند نفر ساختمان‌هایی شبیه به هم با تفاوت‌هایی ظریف بسازند. از طرفی اگر تصمیم بگیرید که سایتی متفاوت‌تر و سفارشی داشته باشید باید از افزونه‌های بیشتری استفاده کنید و همانطور که در بالا به آن پرداختیم باعث کند شدن وب‌سایت شما می‌شود.

طراحی سایت فروشگاهی مجزا با استفاده از پلتفرم مناسب

منبع باز(Open Source)= حمله بیشتر

هک شدن وب‌سایت می‌تواند برای هر سایتی اتفاق بیفتد و مختص به وردپرس نیست.

وردپرس از ساختار منبع باز (Open Source) استفاده می‌کند، جنبه‌ی مثبت این موضوع این است که برنامه‌نویسان می‌توانند به کد منبع صفحه دسترسی داشته باشند و با توجه به نیازهای خودشان کدها را تنظیم کنند و به صورت آنلاین با یکدیگر به اشتراک بگذارند اما از طرفی با توجه به اینکه همه،‌ کدهای شما را به صورت آنلاین در اختیار دارند، پیدا کردن حفره‌های امنیتی برای هکرها آسان‌تر است.

نکته‌ی دیگر در بحث امنیت این است که وردپرس با هر بار بروزرسانی، مشکلاتی امنیتی کدها را برطرف می‌کند و اگر شما از نسخه‌ی قدیمی‌تر وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده کنید، احتمال اینکه در معرض افراد سودجو قرار بگیرید بیشتر می‌شود.

مشکلات امنیتی پلتفرم ودرپرس

حرف آخر

قصد ما این نیست که بگوییم طراحی سایت با وردپرس اشتباه است، اتفاقا وردپرس امکانات زیادی دارد و محبوب‌ترین پلتفرم دنیاست و مثل هر پلتفرم دیگری نقاط قوت و ضعف‌های خاص خودش را دارد اما چیزی که مهم است استفاده از این پلتفرم برای طراحی سایت فروشگاهی تصمیم اشتباهی است ، پس فراموش نکنید که از وردپرس برای راه‌اندازی چه وب‌سایتی استفاده می‌کنید، زیرا در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه پلتفرمی مناسب کسب‌و‌کار شماست.

چرا محصولات فروشگاه اینترنتی شما، صفحه اول گوگل نیست؟ مقایسه بهترین پلتفرم‌ های فروشگاه‌ ساز دنیا