تفاوت پلتفرم لیموبیت با وردپرس چیست؟

تفاوت پلتفرم لیموبیت با وردپرس چیست؟

 
زمان مطالعه:۹ دقیقه

وقتی عبارت «پلتفرم» به گوشتان می‌خورد چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ پلتفرم دقیقا همان چیزی است که برای داشتن سایت به آن نیاز دارید. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون وب‌سایت در سراسر دنیا وجود دارد. با استفاده از فروشگاه اینترنتی می‌توانید محصول مود نیاز خود را در زمانی کوتاه به صورت آنلاین بخرید. با وجود پلتفرم‌های مختلف برای ساخت یک سایت اقدام کنید اما همه چیز بستگی به این دارد که کدام پلتفرم فروشگاه‌ساز را انتخاب می‌کنید. اولین چیزی که برای طراحی سایت باید بدانید این است که از کجا و چطور این کار را انجام دهید؟

اگر طراحی سایت با وردپرس یکی از گزینه‌های انتخابی شما باشد، باید افزونه ووکامرس را نصب کنید در اینصورت نیازی به هزینه بالا و یا دانش فنی ندارید چون نصب و راه‌اندازی این افزونه بسیار راحت است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. اما طراحی سایت با یک فروشگاه‌‌ساز اختصاصی مثل لیموبیت هزینه بیشتر و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به وردپرس دارد.

  • • آیا وردپرس برای طراحی سایت مناسب است؟

  • • پلتفرم لیموبیت چه برتری‌های نسبت به وردپرس دارد؟

  • • مزایا و معایب وردپرس چیست؟

در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

آیا می‌توانید با وردپرس یک فروشگاه بسازید؟

جالب است بدانید که تقریبا ۷۵ میلیون سایت در دنیا از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند.

وردپرس پلتفرمی است که از ابتدا برای سایت‌های محتوایی و وبلاگ راه‌اندازی شد. اما با گذشت چندین سال با افزونه‌هایی که این پلتفرم در اختیار کاربران قرار می‌دهد افراد می‌توانند علاوه بر وبلاگ، هر نوع قالب (شرکتی، خبری، سازمانی، فروشگاهی و...) را با استفاده از وردپرس طراحی کنند. با وردپرس می‌توانید به راحتی سایت فروشگاهی داشته باشید، اما برای طراحی فروشگاه اینترنتی با این پلتفرم،‌ به افزونه ووکامرس نیاز دارید. این افزونه امکانات زیادی به سایت شما اضافه می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده ‌کنند.

وردپرس بهترین پلتفرم برای ساخت وبلاگ

اولین تصمیمی که باید برای ساخت بلاگ بگیرید، انتخاب یک پلتفرم برای وبلاگ‌نویسی است. وردپرس به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم وبلاگ نویسی در ۲۷ می سال ۲۰۰۳ برای ساخت بلاگ عرضه شد. ۳۴ درصد از سایت‌هایی که در اینترنت وجود دارند با وردپرس طراحی شده‌اند. سایت‌های خبری، وبلاگ و.. بهتر است که با وردپرس راه‌ اندازی شوند تا در کمتر از ۱۰ دقیقه یک وبلاگ داشته باشند همچنین بتوانند به راحتی با این پلتفرم وبلاگ‌های خودشان را کنترل کنند. این پلتفرم امروزه جزو یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) است. با داشتن وردپرس می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را طراحی کنید.

تفاوت پلتفرم لیموبیت و وردپرس

چرا وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی مناسب نیست؟

وردپرس اساسا برای وبلاگ‌نویسی ساخته شده و با افزونه‌ای که برای آن طراحی شده است می‌توان وردپرس را به فروشگاه تبدیل کرد. وردپرس معایبی دارد که برای ساخت سایت فروشگاهی مناسب نیست که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ «۵ دلیلی که نباید از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید» سر بزنید.


معایب طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

وردپرس علاوه بر محبوبیت و مزایا، معایبی هم دارد. با خواندن این معایب به این فکر کنید که می‌خواهید برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کنید یا نه. در این قسمت به بررسی ۴ مورد از مهم‌ترین معایب وردپرس می‌پردازیم.

سرعت پایین

سرعت سایت یکی از معیارهای مهم برای کاربران است و تاثیر زیادی روی تجربه‌ کاربری دارد.

برای طراحی سایت با وردپرس، باید افزونه‌ها و پلاگین‌های بیشتری روی این پلتفرم نصب شود. سرعت یک سایت به عواملی مانند نوع قالبی که استفاده می‌کنید، تعداد افزونه‌هایی که نصب می‌کنید و.. بستگی دارد. وقتی می‌خواهید ۱۰۰۰۰ محصول را در سایت بارگذاری کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید اما بیشتر از ۱۰۰۰۰ محصول را نمی‌توانید در سایت قرار دهید چون استفاده از افزونه‌های استفاده شده در وردپرس، سرعت سایت کم می‌شود و مشکلاتی را هنگام لود تصاویر محصولات به وجود می‌آورد.

برنامه‌نویسان کم‌تجربه

در طراحی سایت با وردپرس، لازم نیست در زمینه برنامه‌نویسی حرفه‌ای و خبره باشید. کسانی که تازه فارغ‌التحصیل می‌شوند به دلیل نداشتن تجربه، سمت کارهایی می‌روند که برای آن‌ها کمی راحت‌تر باشد. وردپرس به کدنویسی نیاز ندارد و مثل یک فروشگاه‌ساز عمل می‌کند پس نیازی به مهارت بالا برای طراحی سایت با این پلتفرم وجود ندارد. به همین دلیل است که بیشتر افراد می‌توانند با این فروشگاه‌ساز کار کنند.

عدم پشتیبانی

نبود پشتیبانی یکی دیگر از معایب وردپرس است. بیشتر سایت‌ها جدا از نوع کسب‌و‌کاری که دارند،‌ با مشکلاتی مواجه می‌شوند. وقتی سایت خود را با وردپرس طراحی می‌کنید، اگر سایت شما دچار مشکلی شود، خودتان باید زحمت پشتیبانی را بکشید و مشکل را برطرف کنید. اگر دانش فنی برای حل مشکل را ندارید، یک پشتیبان برای سایت در نظر بگیرید که این کار برای شما هزینه‌هایی هم دارد. پس نبود پشتیبانی حرفه‌ای یکی از ضعف‌های وردپرس به حساب می‌آید.

برای آشنایی با اهمیت پشتیبانی وبلاگ «آیا خرید پشتیبانی سایت پس از دوره رایگان الزامی است؟» را مطالعه کنید.

امنیت پایین

هسته وردپرس کاملا امن است اما وردپرس از نظر امنیت آسیب‌پذیر است. افزونه‌ها و قالب‌هایی که روی این پلتفرم نصب می‌شوند ممکن است باعث ورود کد‌های مخرب به سایت شوند. برای طراحی سایت خود با وردپرس از نسخه‌ جدید آن استفاده کنید چون نسخه‌های قدیمی وردپرس امنیت بالایی ندارند. در اینصورت هکرها به راحتی می‌توانند به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند همچنین قالب‌های استفاده شده در وردپرس، از سایت‌‌های خارجی خریداری می‌شوند که تاثیر زیادی در امنیت دارد.

در نظر داشته باشید که همه سایت‌های وردپرسی اینطور نیستند و چنین مشکلاتی ندارند و ممکن است مشکل از نسخه‌ای که سایت شما از آن استفاده می‌کند، باشد.

لیموبیت چه برتری‌هایی نسبت به وردپرس دارد؟

لیموبیت با هدف طراحی و توسعه یک پلتفرم حرفه‌ای، برخلاف وردپرس به صورت تخصصی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی فعالیت می‌کند. برای آشنایی بیشتر در این بخش مزیت‌های لیموبیت در مقایسه با وردپرس را بررسی می‌کنیم.

مزیت‌های پلتفرم لیموبیت نسبت به وردپرس

پلتفرم فروشگاه‌ساز لیموبیت، سایت فروشگاهی شما را از صفر تا صد طبق سلیقه خودتان طراحی می‌کند و تمامی کدها را به صورت اختصاصی برای شما می‌نویسد. در ادامه ۳ مزیت‌ لیموبیت را با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده از پلتفرم اختصاصی برای طراحی

قبل از انتخاب یک پلتفرم را برای طراحی سایت ، باید از خودتان بپرسید «آیا این پلتفرم با گذشت زمان و رشد کسب‌و‌کار شما باز هم پاسخگو به نیازهای شما هست یا نه؟» بگذارید یک مثال ساده بزنیم زمانی که فروشگاه اینترنتی خودتان را با وردپرس راه اندازی می‌کنید برای دسترسی به امکانات ساده‌ای مثل تخفیف، نیاز به افزونه‌های زیادی دارد که همین موضوع باعث کند شدن سایت فروشگاهی شما می‌شود.

مزیت پلتفرم لیموبیت در مقایسه با وردپرس

همانطور که بالاتر به آن پرداختیم اگر کاتالوگی با ۱۰۰۰۰ محصول داشته باشیم سرعت لود سایت کاهش پیدا می‌کند ولی لیموبیت بر خلاف وردپرس از پلتفرم‌های اختصاصی برای طراحی فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌کند. اگر عملکردی را به صورت اختصاصی نیاز داشته باشید لیموبیت برای طراحی آن آماده است. برای اطمینان می‌توانید به نمونه ‌کارهای طراحی شده توسط لیموبیت سر بزنید.

امکانات منحصر بفرد

زمانی که صحبت از امکانات اختصاصی و منحصربفرد می‌شود، لیموبیت قابل مقایسه با وردپرس نیست. تمام امکاناتی که توسط وردپرس ارائه می‌دهد، تنها برای قابلیت‌های عمومی کاربرد دارد ولی در پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی لیموبیت تمام امکانات موردنیاز یک فروشگاه اینترنتی به صورت کاملا اختصاصی در کنار هر پکیج ارائه می‌شود. شرکت لیموبیت پس از سه سال « آپدیت جدید پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی» را عرضه کرد.

مزیت‌های پلتفرم لیموبیت در مقایسه با وردپرس

همانطور که بالاتر به آن پرداختیم اگر کاتالوگی با ۱۰۰۰ محصول داشته باشیم سرعت لود سایت کاهش پیدا می‌کند ولی لیموبیت بر خلافدر این به‌روزرسانی علاوه بر امکانات قبلی، امکانات جدیدتری هم اضافه شده است. امکاناتی مثل داشبورد پنل کاربری با امکانات جدید، ساده‌سازی مراحل خرید در سه مرحله، قابلیت درج تصاویر متحرک، جستجو در محصولات، دسته و برند و.. با این امکانات می‌توانید یک سایت حرفه‌ای با بهترین خدمات را داشته باشید. برای آشنایی با تمام این امکانات می‌توانید به صفحه امکانات نسخه جدید لیموبیت بروید و از تمام این امکانات مطلع شوید.

زبان برنامه‌نویسی پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی لیموبیت

پلتفرم لیموبیت با معماری MVC برنامه‌نویسی و به زبان C# .Net نوشته شده است.

و اما مزیت‌های وردپرس نسبت به لیموبیت

وردپرس در کنار تمام معایبی که دارد، مزیت‌های خاص خودش را هم دارد. در بخش زیر ۴ مورد از مزیت‌های وردپرس را با هم بررسی می‌کنیم.

Open Source بودن

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز (Open Source) است. یعنی می‌توانید در کدهای وردپرسی که در اختیار دارید، تغییراتی را اعمال کنید و برای داشتن این کدها نیازی نیست هزینه‌ای را پرداخت کنید چون کاملا رایگان هستند. اما در لیموبیت برای دسترسی به کدهای سایت که اختصاصی برای شما طراحی شده‌اند باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که این هزینه‌ها با توجه به نوع محصول و پکیج متفاوت است.

هزینه طراحی کمتر

هزینه طراحی کمتروردپرس به عنوان یک فروشگاه‌ساز رایگان، در دسترس همه افراد قرار می‌‌گیرد. اما برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، روی وردپرس افزونه ووکامرس نصب می‌شود. این افزونه‌ها امکاناتی را به سایت اضافه می‌کنند و قالب‌ها و تم‌های رایگانی را برای کاربران ارائه می‌دهند.

این نکته را فراموش نکنید در وردپرس، برای اینکه از امکانات بیشتری استفاده کنید، باید هزینه پرداخت کنید.

قالب و افزونه‌های رایگان

پلتفرم وردپرس برای افراد مبتدی، راه‌حل مناسبی است چون این پلتفرم قالب‌های زیادی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توانید این قالب‌ها را تنظیم کنید. مثلا پس زمینه سایت را تغییر دهید، تصویر و لگو جدید آپلود کنید و.. با استفاده از افزونه‌هایی که وردپرس در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکانات پیشرفته‌ای برای اضافه کردن به سایت شما وجود دارد.

مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک

کسب‌و‌کارهای کوچکی که تازه شروع به کار کرده‌اند و حجم کاربران بسیار کمی دارند و نمی‌توانند هزینه‌ بالایی را برای طراحی سایت اختصاصی پرداخت کنند، طراحی سایت خود را با وردپرس انجام دهند.