۹ ویژگی که برای موفقیت در فروش آنلاین باید آن را رعایت کرد

۹ ویژگی که برای موفقیت در فروش آنلاین باید آن را رعایت کرد

 
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اگر تصمیم گرفته اید که فروش خود را گسترده‌تر کنید و از فروش اینترنتی که امروزه خیلی مرسوم شده استفاده کنید برای فروش بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله رو تا انتها بخونید. در این دوران سخت و پیشروی Covid-19 خرید آنلاین بهترین گزینه برای افراد جامعه است. امروزه تقریبا میشه گفت تمامی بخش‌ها از سوپرمارکت گرفته تا لباس و کیف و کفش و میوه فروشی همه‌گی به داشتن فروشگاه آنلاین رو آورده اند و به نظر من بیماری کرونا باعث تحول عظیمی در صنعت خرید اینترنتی و فروشگاه آنلاین شده است. رقابت در خرید اینترنتی همانند رقابت در سایت های مختلف شده است اما برای برای ایجاد و رشد فروشگاه اینترنتی شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید. ما اینجاییم تا به شما چند نمونه استراتژی بسیار مهم را آموزش دهیم. اولین نکته انتخاب پلتفرم است همانطور که می دانید پلتفرم های فروشگاهی زیاد است اما همیشه تاکید ما بر این است که از پلتفرم های ویندوزی استفاده کنید. این نکته هم بگم که انتخاب پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت در حال حاضر شما را یک قدم جلوتر قرار می دهد ، زیرا طیف وسیعی از ویژگی های عالی بازاریابی را در سیستم ارائه می دهد.

پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت برای همه اندازه مشاغل ، از شرکت های نوپا تا شرکت های جهانی در هر دو عملیات B2B و B2C کار می کند. با استفاده از آن ، شما می توانید هزاران محصول را ارائه دهید، با استفاده از ارزهای مختلف فروشگاه را اداره کنید، و با تامین کنندگان و خدمات حمل و نقل ادغام شوید. حال ، به معرفی 9 ویژگی استراتژی موفق و این که چگونه می توان هریک از این ویژگی ها را بر روی دیگر ایجاد کرد تا به شما در ایجاد یک استراتژی واقعی کمک کند، می پردازیم :

o ویژگی های سئو

o بازاریابی محتوا

o نظرات محصولات

o بازاریابی ایمیلی

o پاداش مشتری

o بازاریابی وابسته

o تجزیه و تحلیل وب سایت

o فروش داده محور

o سفارشی سازی

۱. ویژگی های SEO

طبق تحقیقات انجام شده توسط Salesforce ، 87 درصد از خریداران جستجوی محصول خود را در یک کانال دیجیتال آغاز می کنند. بنابراین دانستن این نکته، بسیار مهم است که بسیاری از افراد حتی هنگام خرید در فروشگاه آجر و ملات ، از تلفن برای صحت فروشگاه و جستجوی محصولات استفاده می کنند چرا می خواهند مطمین شوند آیا محصول در حجم مورد نظر آنها موجود است یا نه، آیا اصلا این فروشگاه وجود فیزیکی دارد یا نه (البته روشهای مختلفی برای مشخص شدن صحت و وجود فیزیکی یک فروشگاه مانند اینماد و ... وجود دارد که در مقاله بعدی به توضیحات این مورد می پردازیم) . سئو صحیح می تواند اطلاعاتی را که مشتری برای خرید محصول نیاز دارد (مانند تعداد محصول موجود، قیمت عمده و ...) ، را در اختیار مشتریان قرار دهد. بیایید ببینیم چگونه می توان از ویژگی های مهم SEO استفاده کرد.

 

url های دوستانه موتور جستجو

من در مورد شما نمی دانم ، اما من هرگز URL هایی مانند این را خیلی پیدا نمی کنم:

https://www.example.com/products.php؟id=a4217130-f5f8-4749-97f2-b02b2dc45d8a

در حالی که صفحه آن محصول ممکن است بسیار خوب به نمایش درآید ، اما URL آن بسیار زشت است. برای لحظه ای تصور کنید که می خواهید آن پیوند بالا را با مشتری به اشتراک بگذارید، شما نمی‌توانید و بسیار سخت است که URL بالا را برای مشتری هجی کنید. اگر در نهایت توانستید و مشتری URL را بدست آورد دیگر مشتریان نمی‌دانند انتظار دیدن چه کالایی را باید داشته باشند و یا اصلا روی URL که کلیک کرده‌اند اصلا درست است یا نه. موتورهای جستجو گوگل نیز بسیار هوشمند هستند و همانند انسانها تفکر دارند و با دیدن چنین URL هایی اصلا ایده ای نخواهند داشت. حال URL بالا را با URL زیر مقایسه کنید :

http://demo.limoobit.com/پیراهن-گلدار/لباس-زنانه

بدون دانستن چیزی در مورد فروشگاه شما ، به راحتی می توانید ایده خوبی را بدست آورید که با کلیک بر روی این پیوند ، شما را به صفحه ای در مورد لباس زنانه در حال اجرا پیراهن گلدار هدایت می‌کند. کنترل کامل بر روی نام صفحه را به شما امکان می دهد URL ها را با مناسب ترین کلمات کلیدی بهینه سازی کنید. موتورهای جستجو و افراد ، از اطلاعاتی مانند URL استفاده می کنند تا ایده ای راجع به صفحه محصول شما بدست آورند. این به این معنی نیست که چقدر الگوریتم های جستجوی گوگل پیشرفته هستند ، اما این یک بخش کوچک است که نمایش دهد چگونه آنها (موتورهای جستجو گوگل) می‌توانند تشخیص دهند که آیا صفحه شما مربوط به یک جستجو است یا خیر.

 

با استفاده از پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت، شما می توانید برای هر صفحه ای که ایجاد می کنید، نام صفحه دوستانه موتور جستجوگر را با تمرکز بر کلمات کلیدی اضافه کنید، این امر باعث می شود که مشتریان و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند صفحات شما را به سرعت تشخیص دهند. اگر وارد قسمت ادمین فروشگاه نسخه ی Demo شوید (demo.limoobit.com) و به هر یک از محصولات و دسته بندی های موجود در فروشگاه بروید ، بخشی را به سئو اختصاص می دهد که در این بخش ها نکات پر کردن سئو برای درج محصول و دسته و ... کاملا رعایت شده است. می توانید از این بخش برای پرکردن سئو وب‌سایت خود ایده بردارید. متا داده مانند URL دوستانه موتور جستجو ، داده های متا فرصت های بیشتری را برای شما فراهم می کنند تا اطلاعات دقیقی در مورد محصول (های) خود را به موتورهای جستجو ارائه دهید ، که به نوبه خود این اطلاعات را به مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات شما نمایش می دهد. از میان این زمینه داده های متا ، توضیحات متا به ویژه خیلی مفید هستند. وقتی توضیحات متا را برای محصول خود اضافه می کنید ، پلتفرم آن را در HTML صفحه محصول خود وارد می کند. موتورهای جستجو سپس از این محتوای HTML استفاده می کنند تا توضیحات را به افرادی که محصول شما را جستجو می کنند نشان دهد. Google از این توصیف ها برای رتبه بندی سایت شما استفاده نمی کند زیرا آنها ترجیح می دهند شما محتوای طبیعی را برای افراد واقعی بنویسید ، که ما را به ویژگی بعدی سوق می دهد.

۲. بازاریابی محتوا

از آنجا که Google و سایر موتورهای جستجو از محتوای طبیعی حمایت می کنند نه محتوای کپی شده از سایت های دیگر، شما نیاز به چندین روش برای تهیه یک استراتژی بازاریابی قوی برای محتوا دارید. بیایید چند مورد را بررسی کنیم.

بهینه سازی صفحه محصول

بیشتر مشتریان تصمیم نهایی خود را برای خرید در حالی که در صفحه محصول شما هستند می گیرند. با دانستن این موضوع اگر می خواهید مطمئن شوید که هر صفحه محصول را برای تبدیل بهینه می کنید یا خیر بیایید نگاهی بیندازیم که درج یک محصول نیازمند چه مواردی است

به تصویر روبرو نگاهی بیندازید و مشاهده خواهید کرد که دارای مشخصات زیر است: نام / عنوان محصول را که با نتیجه جستجو مطابقت دارد پاک کنید تصاویر جذاب / حرفه ای که محصول را به نمایش می گذارند درج قیمت / پاک کردن گزینه قیمت گذاری پاک کردن گزینه تماس برای خرید توضیحات کوتاه و توضیحات محصول خوب نوشته شده که با نتیجه جستجو مطابقت دارد استفاده از کلمه کلیدی خرید محصول و نام محصول در توضیحات کوتاه و بلند محصول که تاثیر بسیار زیادی در جستجو محصول دارد. نکته مهمی که در این مثال باید به آن توجه داشته باشید این است که نام محصول همان نام صفحه دوستانه موتور جستجو است که نتیجه جستجو را به صفحه محصول ما پیوند می دهد. همچنین توضیحی کوتاه اضافی وجود دارد که مطالب بیشتری را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری در مورد خرید خود ارائه می دهد. همچنین می توانید با وارد کردن توضیحی کامل ، محتوای ارزشمندتری را نیز اضافه کنید. این محتوای طبیعی است که موتورهای جستجو ترجیح می دهند در نتایج جستجوی خود نشان دهند.

قبلا مقاله ای راجع به نحوه نوشتن توضیحات محصول جذاب ارایه داده ایم که با کلیک بر روی اینجا می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

 

۳. نظرات محصولات

یکی از مهمترین انواع محتوای تولید شده توسط کاربر که می توانید به سایت خود اضافه کنید نظرات محصول است. با بررسی فروشگاه digikala ، 93 درصد از مصرف کنندگان می گویند که نظرات مشتریانی که محصول را خریداری کرده‌اند بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. بسیاری از خریداران حتی در صورت عدم بررسی نظرات کاربر ، خریدی نمی کنند. یکی دیگر از مزایای نظرات کاربران این است که آنها محتوای طبیعی را که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند ، ارائه می دهند و به استراتژی SEO شما اضافه می کنند. با پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت، نظرات شما بر تصویب هر نظر کنترل کاملی دارید. وقتی یک نظر وارد شد ، شما به سادگی وارد ادمین فروشگاه می شوید ، نظر را برای نمایش بر روی وبسایت تأیید می کنید و حتی یک پاسخ اضافه می کنید.

۴.بازاریابی ایمیل

DMA Insights گزارش می دهد که 99 درصد از مردم هر روز ایمیل خود را چک می کنند. به همین دلیل است که طبق گفته کمپین مانیتور ( یک پیشرو در زمینه بازاریابی ایمیل ) ایمیل بالاترین ROI را برای بازاریابان ارائه می دهد. برای هر 1 دلار صرف شده، بازاریابی از طریق ایمیل 38 دلار در ROI تولید می کند. با استفاده از پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت، می توانید با استفاده از خروجی گفتن از ایمیل مشتریان از ایمیل ها در نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و به بازاریابی ایمیلی بپردازید. بازاریابی ایمیلی به شکل های مختلفی انجا می شود که در زیر به نوضیحات موارد می‌پردازیم :

خبرنامه

خبرنامه راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مشتریان با مشاغل شماست. همچنین نیز یک راه ایده آل برای بازگرداندن مشتریان به فروشگاه شما است، به خصوص اگر بتوانید ایمیل خود را بر اساس فعالیت مشتری در فروشگاه تنظیم کنید.

کمپین های ایمیل

وقتی افراد برای خبرنامه شما ثبت نام کردند ، به چیزی جالب از شما احتیاج دارند. پلتفرم فروشگه اینترنتی لیموبیت این امکان را برای ایجاد و برنامه ریزی کمپین های ایمیل فراهم می کند. در حالی که ایمیل های تبلیغاتی برای استراتژی بازاریابی ایمیل شما ضروری است ، ایمیل های خودکار یا معامله شده ، میزان بازشدن ۷۵٪ بالاتر و میزان کلیک بیشتر از ۱۵۲٪ نسبت به ایمیل های تبلیغاتی دارند ، بنابراین نمی توانید این نوع ایمیل ها را نادیده بگیرید.

ایمیل های تعاملی

برخی از پلتفرم‌ها شما امکان می دهد برای اکثر فعالیتهایی که در فروشگاه شما اتفاق می افتد و خواستار ایمیل هستید، ایمیل های متقابل سفارشی ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر مشتری چیزی را از فروشگاه شما خریداری کند می توانید از آنها بخاطر خرید خود یک کد تخفیف و یا یک ایمیل سفارشی برای آنها به صورت اتوماتیک ارسال کنید. برای بهتر شدن ایمیل‌ها، می توانید هر ایمیل را شخصی سازی کنید که باعث افزایش نرخ باز شدن ایمیل و تعامل آنها می شود. که این مورد در پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت به وضوح نمایان است.

۵- پاداش مشتری

اکنون که محتوای عالی ایجاد کرده اید و برای بازگرداندن مشتریان به فروشگاه خود کمپین های بازاریابی ایمیل تنظیم کرده اید، وقت آن رسیده که کمی انگیزه بیشتری به آنها بدهید. خوشبختانه ، پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت دارای تعدادی از ویژگی های جذب مشتری است که به شما امکان می دهد تا به مشتریان وفادار خود پاداش دهید. به عنوان مثال ، می توانید برای هر 1000 تومانی که مشتری در فروشگاه شما خرج می کند، امتیاز پاداش ارائه دهید و در نهایت تعیین کنید با هر 100 امتیاز (کمتر یا بیشتر) مشتری بتواند n% تخفیف بگیرد. شما حتی می توانید پیکربندی کنید که چه مقدار امتیاز را برای یک مبلغ قابل تنظیم دریافت می کنند. سپس می توان این نکات را برای محصولات موجود در فروشگاه شما بازخرید کرد. شما همچنین می توانید تخفیف ها و کوپن های مشتریان را یا با یک مقدار ثابت یا درصدی از تخفیف خرید آنها تعیین کنید به عنوان مثال 10 هزار تومان تخفیف یا 20٪ تخفیف. تخفیف ها را می توان برای محصولات ، کل دسته ها ، مجموع سفارشات و موارد دیگر اعمال کرد. حتی گزینه ای برای ارائه حمل و نقل رایگان به سفارش های بیش از مبلغ معینی وجود دارد.

۶- بازاریابی وابسته

اگر با بازاریابی وابسته آشنایی ندارید ، بازاریابی وابسته رابطه ای است که در آن شما (صاحب فروشگاه) موافقت می کنید برای ارتقاء و فروش محصولات خود کمیسیون به کسی بپردازید. این افراد وابسته هستند. هنگامی که آنها را به برنامه وابسته خود اضافه می کنید ، آنها لینک منحصر به فردی از فروشگاه شما دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد محصولات شما را در کانال های رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها ، ایمیل ها و غیره خود تبلیغ کنند. اگر شخصی از تبلیغات خود خریداری کرد ، درصدی از مبلغ خرید را به آنها می دهید. که پرداخت مبلغ کمیسیون یک راه عالی برای تبدیل مشتریان وفادار خود به یک تیم بازاریابی برای فروشگاه شما است. ماژول همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی لیموبیت به شما امکان می دهد بازاریابان خود را مدیریت کنید همچنین ردیابی عملکرد شرکت های وابسته را آسان می کند. ادمین سایت می‌تواند هر مشتری و سفارشاتی را که از تبلیغات خاص شرکت های وابسته به دست آمده است را مشاهده و ردیابی کند.

۷- تجزیه و تحلیل وب سایت

Analytics Google به شما کمک می کند درک کنید که آیا تلاشهای SEO شما منجر به ترافیک بیشتر می شود یا خیر. Analytic به شما کمک می کند تا ببینید که آیا بهینه سازی صفحه محصول منجر به فروش بیشتر برای یک محصول خاص می شود یا خیر. همچنین به شما کمک می کند تا شرکت های وابسته با عملکرد بالا را که با فروش محصولات فروشگاه شما را ضعیف می‌کند را شناسایی کنید. پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت با Google Analytics ادغام می شود. تنها کاری که باید انجام دهید فعال کردن و کانفیگ ماژول است. تقریباً در هر موردی که در فروشگاه انجام می شود با گوگل آنالیتیک ردیابی می شود. به عنوان مثال ، هر زمان شخصی در جستجوی محصولی باشد ، عبارت جستجوی آنها برای تعیین محبوبیت ، ردیابی و اندازه گیری می شود. هر خریدی برای شناسایی محصولات داغ ردیابی می شود. می توانید محصولات خاصی را که مشتری خاص مشاهده کرده است ردیابی کنید.

۸- فروش داده محور

تمام داده های جمع آوری شده در فروشگاه شما به روش هایی ارائه می شود که می توانید بر روی آن عمل کنید. به عنوان مثال در این بخش به پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت اشاره می کنیم. بیایید راه هایی را طی کنیم که بتوانید داده های خود را با اهرم کنید.

داشبورد

داشبورد بخش اساسی هر راه حل فروشگاه است. داشبوردها برای دیدن یک عکس فوری از نحوه عملکرد فروشگاه بسیار عالی هستند. هنگامی که وارد پنل ادمین خود می شوید، می توانید به داشبورد بروید خواهید دید که این نمای سطح بالا را ارائه می دهد اما همچنین به شما امکان می دهد تا به معیارهای مهم فروشگاه خود دسترسی پیدا کنید ، به عنوان مثال. آخرین سفارشات شما

ورود به سیستم فعالیت مشتری

یکی از ویژگی های جالب آنالیز گزارش فعالیت مشتری است. در اینجا پلتفرم لیموبیت داده های ردیابی شده در آنچه مشتری های شما در فروشگاه شما انجام می دهند را ذخیره می کند. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری کالایی یا دسته ای را مشاهده می کند ، یا سفارش می دهد ، این امر در فهرست فعالیت ها ظاهر می شود. با این نوع داده ها می توانید کالاهایی را مشاهده کنید که مشتریان در حال مشاهده هستند ، به سبد خرید / لیست دلخواه خود یا حتی خرید اضافه می کنند. با مراجعه به بخش بازاریابی ایمیل می توانید از این داده ها برای ایجاد کمپین های ایمیل برای تبلیغ محصولات مرتبط به این مشتریان استفاده کنید. یا اگر متوجه می شوید محصولی به سبد خرید اضافه شده است اما خرید کامل وجود ندارد، می توانید به آن مشتری دست پیدا کرده و پاداش یا تخفیفی را برای آنها ایجاد کنید تا آنها را برای تکمیل خرید تحریک کنند.

لاگ‌های مربوط به سیستم

لاگ‌های مربوط به سیستم جایی است که هشدارها ، اطلاعات و از همه مهمتر پیامهای خطا هنگام خراب شدن اطلاعات ذخیره می شوند. ممکن است اینها یک ویژگی بازاریابی به نظر نرسند ، اما من آنها را بسیار جدی میگیرم زیرا آنها می توانند شما را از هرگونه سکسکه ای مطلع کنند که می تواند روی استراتژی بازاریابی شما تأثیر منفی بگذارد. جالب نیست که استراتژی بازاریابی خود را روی سطح بالا قرار دهید، یاد بگیرید که توسط یک لینک خراب یا خطایی که باعث شده مشتری نتواند خرید را انجام دهد، باعث خنثی شدن استراتژی شما می‌شود. به همین دلیل برای شناسایی هر یک از این مشکلات و رفع آنها و بازگشت به برنامه بازاریابی خود ، به بخش لاگ های سیستم توجه داشته باشید.

گزارش ها

- سهام کم

- محصولات پرفروش

-محصولاتی که هرگز خریداری نشده اند

-کدام استان و یا شهرها بیشترین فروش را دارند

-چند مشتری ثبت نام شده در فروشگاه خود داریدد

-کدام مشتری بیشترین خرید را داشته است (به ارزهای مختلف و کمیت)

این بخش مدیر فروشگاه را به تصمیم گیری نهایی می رساند که برای ایجاد استراتژی بازاریابی و رشد فروشگاه باید استفاده کند.

۹- شخصی سازی

پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت به گونه ای طراحی شده است که متناسب با نیاز فروشگاه شما تنظیم شود. شما می توانید این کار را از سه روش اصلی انجام دهید.

توسعه سفارشی

اگر مهارت فنی لازم را دارید و می خواهید ظاهر فروشگاه خود را تغییر دهید ، می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید قابلیت های سفارشی اضافه کنید می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه لیموبیت تماس حاصل کرده و تغییرات مورد نظر خود را بررسی کنید.

مضامین

من مطمئن هستم که می توانید از این نام حدس بزنید ، طرح هایی هستند که نظر شما را جذب کرده اند و شما می خواهید آن را در فروشگاه خود پیاده سازی کنید. می توانید با کارشناسان پشتیبانی شرکت لیموبیت تماس حاصل نمایید طرح مورد نظر را اعلام کنید و نحوه استفاده از طرح در وب‌سایت خود را راهنمایی بگیرید که ظاهر و تا حدودی عملکرد فروشگاه خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

پلاگین ها

اگر ابزاری برای بازاریابی پیدا کردید که در صفحه امکانات لیموبیت قرار نداشت می توانید با مطرح کردن آن پلاگین و یا ماژول مورد نظر را به دست آورید. تیم فنی لیموبیت از نوشتن پلاگین های جدید استقبال می کند.

نتیجه‌گیری

ایجاد یک استراتژی محکم بازاریابی کسب و کار آنلاین به زمان و کار نیاز دارد. ما 9 روش را طی کردیم که می توانید از ویژگی ها در فروشگاه خود برای ایجاد یک استراتژی واقعی برای کمک به رشد فروشگاه خود استفاده کنید. اکنون چالش شما استفاده از این ابزارها است. زیر همین پست و در بخش کامنت ها می توانید به ما اطلاع دهید که کدام مورد برای شما مفید بوده است و اگر در طول راه به کمک نیاز داشتید ما برای رشد کسب و کار شما ازتون حمایت می کنیم.