چه توضیحات محصولی بنویسیم که منجر به فروش محصول شود

چه توضیحات محصولی بنویسیم که منجر به فروش محصول شود

 
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

خدمت شما همراهان همیشگی سلام عرض می کنم. نفیسه فرضعلی پور، کارشناس نرم افزار و پشتیبانی وب هستم. در این مقاله قصد دارم نکات مهم در نوشتار توضیحات محصول جذاب را برای شما توضیح بدم.

 

آیا هیچ یک از توضیحات محصول شما خریداران آنلاین را وسوسه می کند تا یک محصول را از شما خریداری کنند؟ آیا شما به سادگی محصول را توصیف می کنید و به مشتریان اجازه می دهید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آن محصول را از شما یا رقیب شما خریداری کنند؟

 

یکی از سخت ترین کارهایی که در هر فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین وجود دارد نوشتن توضیحات عالی یا وسوسه کننده برای هر محصول است. البته برای اون دسته از دوستانی که توضیحات محصولات را از سایت های دیگه کپی می‌کنن کار بسیار راحتی هست اما ما این مقاله رو برای اون دسته از دوستانی که قرار هست خودشون توضیحات برای محصولاتشان بنویسن تهیه کردیم.

 

اکثر فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی هنگام نوشتن توضیحات محصول به اینکه محصول را توصیف کنند و توضیح دهند که چه کاری انجام می‌دهد، می‌پردازند. نوشتن این مدل توضیحات برای هر محصول بسیار وقت گیر و گاهی خارج از حوصله برای ادمین سایت و هم برای کاربران سایت است چرا اکثریت مردم کاربرد محصولی که قرار است بخرند را می‌دانند.

 

به نظر من به توضیحات محصول به عنوان فرصتی برای فروش محصول خود به مشتریان فکر کنید. راز نوشتن توضیحات عالی برای محصولات ، فکر کردن به آینده نگریه خریدار و ذکر تمام موارد اصلی است که مشتریان به دنبال آن هستند اما عوامل متمایز کننده وب سایت شما به مشتری برای خرید محصول از فروشگاه اینترنتی شما انگیزه می دهد.

برای اینکه هر محصول توضیحات محصول عالی‌ای داشته باشد که منجر به خرید محصول شود چند نکته کلیدی وجود دارد که صاحب هر فروشگاه باید از آن پیروی کند.

 

۱. تعریف لحن

آیا می خواهید توضیحات مربوط به کالاهای قدیمی فروشگاه اینترنتی شما مانند هر فروشگاه آنلاین دیگری که همین کالا مشابه را ارسال می کند ، خسته کننده به نظر برسد؟ یا می خواهید با رویکردی دلسوز و تند و شوخ طبعی پیش بروید که همین کار می تواند یک عامل متمایز از رقیب شما باشد.

 

صدای شما در توضیحات محصول می تواند به عنوان ابزاری عالی در تعامل با مشتریان (یا مخاطبان هدف) عمل کند. بگذارید صدای شما در توضیحات محصول نشان دهد که شما دوستانه و علاقه مند به انجام کار با مشتریان هستید. خریداران آنلاین با توجه به لحن شما خیلی سریع قضاوت می کنند که شما چگونه می توانید با مشتریان خود رفتار کنید. بنابراین به آنها نشان دهید که نزدیک و علاقمند به درک مشتری خود هستید.

 

به عنوان مثال ، در اینجا نحوه تفکر یک وب سایت به توصیف شیشه شیر نوزاد می‌پردازیم :

« محصولی که می‌بینیم، شیشه‌شیر برند معتبر «فیلیپس‌اونت» است. این شیشه‌شیر با جریان خروجی آهسته مخصوص نوزادان از بدو تولد است. سری این شیشه‌شیر انعطاف‌پذیر است و هیچ‌گونه نشتی ندارد. میزان جریان خروجی مایعات از این سری‌ آهسته بوده و با توجه به این میزان خروجی، از بدو تولد نوزاد قابل‌استفاده است. همچنین به دلیل وجود سوپاپ‌های طراحی‌شده روی این سری سیلیکونی، این شیشه‌شیر ضدنفخ است. خاصیت ضد نفخ بودن برای کودکان بسیار مهم است چرا که نفخ موجب دل درد کودک می شود. علاوه ‌بر این، این شیشه به درپوشی بی‌رنگ و شفاف مجهز است که به‌خوبی از سری سیلیکونی دربرابر آلودگی محافظت می‌کند. بدنه‌ی ارگونومیک این شیشه‌‌شیر باعث دردست‌گرفتن راحت آن‌ شده، همچنین طراحی گرد سرشیشه مشابه سینه مادر، باعث می‌شود نوزاد به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کند. این شیشه‌‌شیر قابلیت استریل دارد و می‌توانید آن را به صورت دستی و یا در ماشین ظرف‌شویی بشویید. »

 

به محض خواندن این نوع توضیحات محصول ، مجبور به خرید چنین محصولی می‌‌شوید. لحن موجود در توضیحات به طور قطع با نوع محصولی که می‌فروشد مطابقت دارد. چرا محصولی مانند این را می خرید؟ به دلیل روشی که در توصیف آن است.

 

۲. ایجاد تعادل بین ویژگی ها و مزایا

روش های بی شماری وجود دارد که چگونه می توانید توضیحات کامل محصول را بنویسید. یک رویکرد خوب این است که همیشه تعادل کاملی بین ویژگی‌ها و مزایای محصول ایجاد شود. به عبارت دیگر ، در مورد مزایای محصول خود در رابطه با ویژگی‌ها صحبت کنید. اگر به زبان ساده‌تر بخواهیم بگوییم یعنی به توضیحات نحوه کار محصول شما و اینکه چرا مشتری باید در آن سرمایه گذاری کند، بیشتر بپردازید.

 

به عنوان مثال ، در اینجا با هم می بینیم که برند Moosejaw چگونه به توصیف پتو Moosejaw Carpet Diem Outdoor می‌پردازد :

 

« پتو Moosejaw Carpet Diem Outdoor ، یک پتو کامل برای استفاده در فضای باز است که همیشه آماده هر چیزی است که به آن می اندیشید به عنوان مثال کنارجاده ، استفاده بر روی چمن ، یک روز در ساحل یا جنگل و .... این پتو دو طرفه از یک طرف با پشم گوسفند و از طرف دیگر پلی استر ساخته شده است.

 

خاصیت دو طرفه بودن پتو و تصمیم گیری برای طرف استفاده باعث می شود تا شما احساس راحتی کنید. طرف پشم گوسفند بسیار نرم و دنج برای چرت زدن در یک روز بهاری است اما از ویژگی های طرف سخت (پلی استر) آن مقاومت در برابر آب ، خاک و شن و ماسه است. پتو همه کاره مناسب برای ساحل ، کنسرت ، پیک نیک و قلعه های ساختمانی است.

 

پارچه صورت ضد Pill Fleece آن چنان نرم است که احساس می کنید در حال ابر شدن روی زمین هستید. قسمت پشتی ضد آب 100٪ پلی استر آکسفورد در برابر آب ، خاک ، شن و ماسه است. تسمه‌های نایلونی بسیار بادوام هستند.در گوشه های سه کنج پتو از آلیاژ روی استفاده شده است که برای باز کردن درب بطری ها از آن می‌توانید استفاده کنید.

چه چیز بیشتری از پتو می خواهید؟! »

 

سایت Moosejaw با گفتن به مشتری در مورد چگونگی سودمندی این محصول برای زندگی آن‌ها و اینکه چرا این پتو یک محصول اساسی است، کاملاً محصول خود را توصیف می کند. همین رویکرد باعث فروش دو برابر این مدل پتو شده است.

 

۳. تجدید نظر در قوه تخیل مشتری 

وقتی مشتریان وارد یک فروشگاه فیزیکی می‌شوند ، همیشه دوست دارند قبل از خرید محصول را مورد بررسی قرار دهند. این بسیار معمول است که مشتریان قبل از خرید آن را نگاه ، لمس ، احساس ، بو و مشاهده آیتم از زوایای مختلف کنند. یکی از محدودیت های فروش محصولات به صورت آنلاین این است که مشتریان نمی توانند محصول را لمس کرده و احساس کنند، بنابراین به عنوان یک صاحب مشاغل (یا مدیر فروشگاه) ، این وظیفه شماست که تصورات مشتری را با استفاده از کلمات تجدید نظر کنید و به مشتری اجازه دهید تصور کند که چگونه واقعاً از محصول استفاده می کند. اما الان فکر می کنید چگونه می توانم این کار را انجام دهم !!!

 

پاسخ این سوال تنها یک جواب دارد با نوشتن توضیحات محصول مفید و سودمند.

به عنوان مثال در اینجا به نحوه توصیف یک گوشواره آویز جواهر با نگین مروارید و الماس تراش برلیان و مارکیز می‌پردازیم :

« گوشواره زینتی است که بیشتر از هر نوع زیورآلات دیگری به چشم می آید و تاثیر فوق العاده ای روی ظاهر شخص می گذارد. داشتن انواع گوشواره برای موقعیتهای مختلف کمترین کاری است که یک بانوی خوش سلیقه می تواند برای زیبا و شیک ظاهر شدن انجام بدهد. برای استفاده ی روزمره یک روگوشی ساده کفایت می کند و برای مهمانیهای رسمی گوشواره طلا مدل آویز لازم است. گوشواره الماس تصویر پیش روی یک مدل گوشواره زنانه با طراحی زیبا و تزئینات مروارید و نگینهای الماس است که نمونه ای باشکوه مناسب برای شرکت در مهمانیهای مجلل است.

این مدل گوشواره الماس با پایه ی طلای سفید، دو مروارید سفید درشت را در ساختار خود دارد. یک مروارید روی گوش قرار می گیرد و دیگری به صورت آویخته باقی می ماند. طرح چشم نواز گوشواره با چیدمان نگینهای الماس تراش برلیان و مارکیز کامل شده است. اتصال مروارید آویزان توسط یک گل الماس به بخش بالایی گوشواره صورت گرفته که باعث جذابیت خیره کننده ی گوشواره شده است. بدون شک با داشتن این گوشواره مروارید زیبایی شما برای شرکت در مهمانی کامل می شود و می توانید تاثیر مثبتی روی نگاه سایرین بگذارید.»

 

این یک مثال عالی برای نوشتن توضیحات محصول است که به مخاطب اجازه می دهد از محصولات موجود استفاده کنند.

 

نوشتن توضیحات محصول عالی که محصول را تبدیل به فروش می کند ممکن است مانند یک کار خسته کننده به نظر برسد اما قطعاً ارزش آن را دارد. روی قدرت کلمات متمرکز شوید ، از استفاده از اصطلاحات صنعتی خودداری کنید و داستان ها را به اشتراک بگذارید تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید.

 

ممونم از شما دوستانی که وقت گذاشتید تا این مقاله رو مطالعه کنید و امیدوارم این مطالب به قدر کافی مفید بوده باشند. هر گونه سوالی که در زمینه نوشتار توضیحات و یا جزئیات محصول داشتید زیر همین پست در قسمت نظرات مطرح کنید، با خوشحالی حتما به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

۶ نکته کلیدی در نحوه صحیح ارتباط با مشتری ۱۰ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام