وب سایت شخصی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

وب سایت شخصی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

وب سایت شخصی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
 
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

داشتن یک وب‌سایت شخصی به شما کمک می‌کند که برای کاربران دست‌ یافتنی‌تر باشید و خیلی آسان شما را پیدا کنند. احتمالا با خودتان بگویید تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی هست چرا وب سایت شخصی؟

خب در اینکه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و .. یکی از بهترین ابزارهای معرفی است شکی نیست اما باید در نظر داشته باشیم که این شبکه‌های اجتماعی در کنار تمام مزایا، محدودیت‌های خاص خودشان را دارند برای مثال گرافیک در شبکه‌های اجتماعی ثابت است و تغییر چندانی ندارد، اما گرافیک وب‌سایت شخصی براساس سلیقه و نیاز خودتان طراحی می‌شود یا یکی دیگر از دلایل نیاز به وب سایت شخصی، بحث فیلترینگ است چرا که ممکن است شبکه‌های اجتماعی دیگر هم مثل تلگرام از دسترس خارج شوند و زحمات شما بر باد برود. بنابراین داشتن یک سایت فروشگاهی در کنار شبکه‌های اجتماعی نه تنها هیچ منافاتی ندارد بلکه یک امتیاز برای شما به حساب می‌آید.

وب سایت شخصی چیست؟

وب‌سایت‌های شخصی صفحاتی در فضای اینترنت هستند که برخلاف طراحی سایت فروشگاهی که برای فروش محصولات و ارائه خدمات استفاده می‌شود، توسط افراد مختلفی با هدف‌های متفاوتی ایجاد می‌شوند و محتوای متفاوتی مثل وبلاگ، سرگرمی، ویدیو و .. را در آن ارائه می‌دهند. افراد از ایجاد این وب‌سایت‌ها هدف‌های متفاوتی دارند و محتوای مربوط به خودشان را در آن می‌گذارند، مثلا ممکن است یک نفر از سایت خودش برای وبلاگ نویسی، یکی برای نشان دادن هنر خودش به علاقه‌مندان استفاده کند و از آن‌ها بخواهد که آثار هنری او را تماشا کنند و دیگری برای معرفی شغل خودش و یا بازاریابی از این سایت استفاده کند.

به طور خلاصه‌تر این سایت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که کارهای خلاقانه، استعدادها، مهارت‌های خودتان را در یک مکان به نمایش بگذارید، اگر نقاش هستید از سایت خودتان به عنوان گالری، اگر نویسنده هستید برای انتشار مقالات و کتاب‌ها و اگر بازاریاب برای تبلیغ بهترین کارهایی که انجام داده‌اید صحبت کنید.

وب سایت شخصی

وب‌سایت‌های شخصی، سایت‌هایی هستند که به یک سازمان دولتی یا خصوصی، شرکت یا موسسه تعلق ندارند.

این سایت‌ها برای به نمایش گذاشتن کارهای خلاقانه، استعدادها، مهارت‌ها در یک مکان است.

بنابراین برای راه‌اندازی وب‌سایت شخصی خودتان باید:

اول از همه از خودتان بپرسید هدف شما از ایجاد وب سایت شخصی چیست؟ چه مهارت یا ویژگی دارید که تمایل به نمایش دادن و ارائه برای کاربران دارید؟ ایجاد سایت شما را در رسیدن به چه چیز‌هایی کمک می‌کند؟ این کار به شما کمک زیادی می‌کند تا مسیر خودتان را مشخص کنید و بدانید در وب سایت خودتان قرار است چه محتوایی ارائه دهید.

چندین سایت شخصی را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید.

بعد از راه‌اندازی سایت وقت آن رسیده که محتوایی که در نظر داشتید را با کاربران در صفحه سایت به اشتراک بگذارید.

اما کاربرد‌های وب‌ سایت شخصی

وبلاگ‌نویسی

داشتن وبلاگ نه تنها در سایت شخصی بلکه تقریبا در تمام سایت‌ها ضروری است.

سایت شما محیط بسیار مناسبی برای به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌های شما در قالب وبلاگ است. علاوه بر آن شما می‌توانید این افکار و دیدگاه‌ها را با تعداد زیادی از مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

اگر وب‌سایت شخصی خودتان را برای وبلاگ نویسی ایجاد می‌کنید فراموش نکنید که باید محتواهای خودتان را به صورت منظم ارائه دهید، در غیر این صورت اگر مثلا از آخرین وبلاگ شما ۶ ماه گذشته باشد و یک کاربر به سایت شما سر بزند، تصور می‌کند که سایت شما یک سایت قدیمی است که خیلی وقت است که فعالیتی نداشته!

وبلاگ‌نویسی

نمایش نمونه کارهای شخصی

ممکن است شما مهارت و کسب‌و‌کار شخصی داشته باشید که نیاز به معرفی و تولید محتوا داشته باشد. در واقع شما می‌توانید به عنوان نمونه کار آنلاین استفاده کنید و دامنه کاری خودتان و کارهایی و نمونه‌هایی که ارزش زیادی برای شما دارند را به نمایش بگذارید.

البته نه هر نمونه‌کاری!

سعی کنید قوی‌ترین نمونه‌کارهای خودتان را انتخاب کنید که نشان دهنده نقاط قوت شما هستند.

این طرز فکر که همه‌ی نمونه‌کارهای خودتان را روی سایت بگذارید تا کاربران و کارفرمایان بیشتری جذب سایت شما می‌شوند خیلی کاربردی نیست، بنابراین نیازی نیست تمام کارهایی که تا به امروز انجام داده‌اید را به عنوان نمونه‌کار در سایت درج کنید چون با این کار وب‌سایت شما برای مخاطب خسته‌کننده می‌شود و علاوه بر آن ممکن است همه‌ي نمونه‌کارها خیلی عالی نباشند یا ضعف‌هایی داشته باشند و ذهنیت کاربر را نسبت به کارهای شما عوض کند. بنابراین سعی کنید بهترین نمونه‌کارهای خودتان را در سایت بگذارید.

رزومه آنلاین و فرصت‌ های شغلی بیشتر

یکی از کاربردهای این سایت‌ها به اشتراک‌گذاری اطلاعات و مهارت‌های فنی است. برخلاف رزومه‌ها که باید تمام تجربه‌کاری خودتان را به صورت خلاصه بیان کنید، در یک وب‌سایت شخصی شما می‌توانید برای نمایش رزومه خودتان صفحاتی را ایجاد کنید و با جزئیات درباره مهارت‌ها و دستاورد‌های خودتان صحبت کنید و حتی آن را آپلود کنید تا کاربران رزومه شما را ببینند. مخاطبان سایت شما با مطالعه سایت، با شما بیشتر آشنا می‌شوند و از حرفه‌ها و توانایی‌های شما باخبر می‌شوند و راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

یک وب‌سایت شخصی مخصوصا برای افرادی که به دنبال کار هستند می‌تواند خیلی مفید باشد، چون کارفرمایان به راحتی شما را پیدا می کنند و با مطالعه رزومه شما متوجه می‌شوند که شما واقعا چه کسی هستید. به عنوان مثال اگر شما متخصص سئو هستید و از همین کلمه کلیدی به صورت درست و اصولی در صفحات سایت شخصی خودتان استفاده کرده باشید، احتمال اینکه کارفرما با جستجو این کلمه در گوگل شما را پیدا کند بسیار زیاد است.

رزومه آنلاین و فرصت‌ های شغلی بیشتر
علاوه بر آن اگر بخواهید رزومه‌ی خودتان را به کسی ارائه دهید می‌توانید آدرس سایت خودتان را به او بدهید تا تمام اطلاعات مربوط به شما را در یک مکان واحد ببیند.

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ «آشنایی با بهترین روش‌های بهبود سئو سایت فروشگاهی» سر بزنید.

آموزشی

سایت‌های آموزشی یکی دیگر از انواع وب‌سایت شخصی است. سایت شخصی شما می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد و فضای مناسبی برای آموزش و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شما است. برای مثال اگر شما در زمینه هنری، آشپزی، برنامه‌نویسی و .. تخصص دارید با استفاده از سایت شخصی خودتان محتوای آموزشی خودتان را بسازید و به کاربران سایت آموزش بدهید.

در آخر

به طور خلاصه وب‌سایت‌های شخصی وظیفه معرفی و نشان دادن استعداد، تجربیات، توانایی‌ها و خلاقیت، نمایش رزومه و موارد زیاد دیگری که بالاتر به آن پرداختیم، دارند، پس یک وب‌سایت شخصی موفق باید هدف مشخصی داشته باشد و از نظر شکل و محتوا کاربرپسند باشد، یعنی برای موفقیت باید از تصاویر و محتواهای جذابی استفاده کنید که مخاطب پسند باشد و مخاطب را درگیر سایت شما کند.

معیارهای انتخاب یک پلتفرم فروشگاه ساز صفر تا صد نکات سایت فروشگاهی B2C که باید بدانید