معیارهای سایت فروشگاهی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

معیارهای سایت فروشگاهی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شاید این موضوع ذهن شما را درگیر کرده باشد که با وجود هزاران ابزار دیجیتال مارکتینگ، کدام یک برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما مناسب‌تر است. البته این سردرگمی با وجود راه‌اندازی بیش از هزار فروشگاه اینترنتی در ایران که هر کدام برای جذب مخاطب و فروش بیشتر رقابت می‌کنند کاملا قابل درک است. طراحی سایت فروشگاهی این توانایی را دارد که تاثیر بسیار قابل توجهی را روی بازاریابی شما داشته باشد و بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما به حساب می‌آید.

تاثیر سایت اختصاصی در بازاریابی دیجیتال

سایت فروشگاهی شما بهترین ابزار برای بازاریابی به حساب می‌آید و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان به آن‌ها نیاز دارید. افزایش بازدیدکنندگان و در نهایت افزایش ترافیک سایت بهترین فرصت برای شناخته شدن و موفقیت یک کسب‌و‌کار به حساب می‌آید و بازدید از سایت به معنی فرصت بیشتر برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید از سایت فروشگاهی شما است..

برای این کار کافی است، یک شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی خوب پیدا کنید که سایتی متناسب با استراتژی‌ها و کسب‌و‌کار شما طراحی کند چرا که سایت شما مثل ویترین یک مغازه است که شما باید بهترین و جذاب‌ترین محصولات خودتان را در آن ویترین به نمایش بگذارید بنابراین مهم است که سایت فروشگاهی شما به گونه‌ای طراحی شود که روی کاربران تاثیر مثبتی بگذارد و آن‌ها را به خرید تشویق کند. در نظر داشته باشید که متناسب با امکانات سایتی که در نظر دارید هزینه طراحی سایت فروشگاهی متفاوت است. در ادامه تاثیرات طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی در بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ « ویژگی های بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ » سر بزنید.

فراموش نکنید که سایت فروشگاهی به تنهایی برای موفقیت کسب‌و‌کار شما کافی نیست و فاکتورهای زیادی در موفقیت یک سایت تاثیرگذارند مثل:
✔️سرعت بارگذاری سایت
✔️ تکراری نبودن محتوا
✔️توجه به سئو
✔️ نرخ تبدیل سایت
✔️ ریسپانسیو بودن سایت

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ « چرا نرخ سایت فروشگاهی شما پایین است؟ » سر بزنید.

برای اطلاعات بیشتر وبلاگ «۸ اشتباهی که سایت فروشگاهی شما را غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد» را مطالعه کنید.

استراتژی های مهم در بازاریابی آنلاین سایت اینترنتی

زمانی که شما می‌خواهید یک برنامه بازاریابی برای برند خود داشته باشید، طراحی یک سایت ضروری است. از طرح‌بندی سایت گرفته تا رنگ آن،‌ همه این عناصر با همدیگر کار می‌کنند تا یک ابزار دیجیتال بسازند که در صورت استفاده از آن می‌توانید از این استراتژی کاملا بهره ببرید. ۵ مورد از استراتژی‌ بازاریابی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از:
✔️بهینه کردن سایت فروشگاهی برای موتورهای جستجو باعث می‌شود افراد بیشتری سایت شما را پیدا کنند. همچنین وقت گذاشتن روی سئو سایت فروشگاهی و نمایش سایت در نتایج اول گوگل به معنی افزایش مخاطب و افزایش فروش است.

استراتژی بازاریابی سایت فروشگاهی

✔️ یکی از فاکتورهای مهم افزایش رتبه سایت، قرار دادن محتوای جدید به صورت منظم و مداوم در سایت است. این موضوع علاوه بر تاثیر مثبت در سئو سایت برای کاربران نیز موثر است. فرض کنید برای خرید به یک سایت فروشگاهی مراجعه می‌کنید و متوجه می‌شوید تاریخ آخرین بروزرسانی سایت مربوط به یک سال پیش است بنابراین منطقی است که برای خرید این سایت تردید داشته باشید. یکی از راه‌های بروزرسانی سایت انتشار مرتب پست‌های بلاگ است.
✔️شما می‌توانید منابع آموزشی مثل مقالات،‌ کتاب‌های الکترونیکی و.. را ارائه دهید.
✔️ با توجه به افزایش محبوبیت محتوای تصویری، می‌توانید با تهیه یک ویدیوی جذاب تمام محصولات فروشگاه اینترنتی خودتان را به صورتی موثر به مخاطبان ارائه دهید.
✔️آنالیز رفتار، بازخورد‌ها و نظرات کاربران سایت تاثیر زیادی در بازاریابی دارد. شما با بررسی رفتار کاربران سایت فروشگاهی خودتان شناخت دقیق‌تری از بازار هدف، نیاز‌ها و علایق آن‌ها به دست می‌آورید و محصولات خودتان را براساس این موارد ارائه می‌هید.
تمام موارد گفته شده باعث افزایش مخاطبین و فروش شما می‌شود و این همان تاثیر سایت فروشگاهی در بازاریابی است.

طراحی سایت فروشگاهی و نقش آن در بازاریابی اینترنتی

یک وب‌سایت عالی توانایی تاثیرگذاری بسیار زیادی در کسب‌و‌کار شما دارد. به عنوان مثال برای کسب‌و‌کارهایی که به صورت فیزیکی فعالیت می‌کنند راه‌اندازی و ساخت سایت فروشگاهی، امکان دسترسی شما به بازار آنلاین را می‌دهد و این یعنی افزایش دسترسی بیشتر خریداران به محصولات و خدمات سایت شما و در نتیجه فروش بیشتر. همانطور که گفتیم طراحی فروشگاه اینترنتی در بازاریابی تاثیر دارد. در اینجا ۳ مورد از این تاثیرات را  ذکر کرده‌ایم. 
۱. سایت فروشگاهی شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد: همانطور که می‌دانید هدف اصلی در یک بازاریابی، آگاه کردن مشتریان درباره کسب‌و‌کار و یا نام تجاری شرکت شما است. مشتری قبل خرید از سایت فروشگاهی شما باید مطمئن شود که چنین سایتی واقعا وجود دارد یا نه. طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

بازاریابی

۲. پیام شما را بهتر به مخاطب منتقل می‌‌کند: به صورت کلی ما بیشتر جذب رنگ‌ها و زیبایی‌ها می‌شویم. شما برای انتقال بهتر مطالب سایت خود به مخاطبان ،بهتر است که از ترکیب متن و تصویر در سایت استفاده کنید چون یک عکس می‌تواند بیش از صد کلمه را بیان کند. این کار شما روی مشتری و مخاطبان تاثیر زیادی می‌گذارد.
۳.دیده شدن شرکت طراحی سایت: شما اگر یک برند شناخته شده داشته باشید، حتما در کسب‌و‌کار خود پیشرفت می‌کنید. برای این کار شما باید بازاریابی خلاقانه‌ای را برای شرکت طراحی سایت خود منتشر و تبلیغ کنید در اینصورت می توانید در حرفه و صنعتی که کار می‌کنید از رقبای خود یک قدم جلوتر باشید.

کلام آخر

اگر سایت شما به خوبی طراحی شود، می‌تواند تاثیر خوبی روی مشتریان بگذارد. یکی از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی خوب برای مخاطبان این است که می‌توانند به راحتی به اطلاعات سایت دسترسی داشته باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که سایت فروشگاهی شما برای تجربه کاربری بازدیدکنندگان طراحی می‌شود و هر چه مطالب قابل فهم‌تری در مورد نوع کسب‌و‌کار و محصولات خود منتشر کنید،‌ بازدیدکنندگان راحت‌تر سایت فروشگاهی شما را پیدا می‌کنند. پس در طراحی سایت فروشگاهی خود کمی زمان بگذارید و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید تا تاثیر سایت خود را در بازاریابی ببینید.