طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت کسب‌ و‌ کار آنلاین دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت کسب‌ و‌ کار آنلاین دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت کسب‌و‌کار آنلاین دارد؟
 
زمان مطالعه: ۱۰دقیقه

دنیای اینترنت مثل بزرگراهی است که روزانه هزاران اتومبیل از آن عبور می‌کنند، قطعا داشتن یک سایت فروشگاهی در چنین مکان شلوغی باعث رشد سریع کسب‌وکار شما می‌شود و به شما فرصت بیشتری برای معرفی کسب‌و‌کارتان به کاربران می‌دهد و نداشتن یک وب‌سایت فروشگاهی به معنی محروم کردن کسب‌و‌کارتان از سیل وسیعی از مخاطبین اینترنتی است، فقط کافی است با یک برنامه‌ریزی صحیح از این فرصت به خوبی استفاده کنید و تجارت خودتان را به منبع نامحدود مشتری وصل کنید.

‌‌‌‌

برای درک بهتر این موضوع کافی است صاحبان قدیمی کسب‌و‌کارهایی را در نظر بگیرید که هنوز با استفاده از شیوه‌های سنتی محصولات خودشان را در بازار می‌فروشد، در این روش جذب مشتریان جدید و معرفی تجارت خود به افراد در منطقه جغرافیایی وسیع‌تر دشوار و تقریبا غیرممکن است در حالی‌که صاحب یک فروشگاه اینترنتی به صورت ۲۴ ساعته و بدون هیچ محدودیت جغرافیایی مشغول به فعالیت است.

برای اینکه با تاثیر طراحی سایت فروشگاهی در موفقیت کسب‌و‌کار آنلاین آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

  • با طراحی سایت فروشگاهی دامنه مشتریان خودتان را گسترده کنید

هر چقدر هم که در فروش خودتان موفق باشید، برای حفظ موقعیت خودتان به مشتریان جدید نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین تاثیرات طراحی سایت فروشگاهی برای موفقیت کسب و‌کار شما نسبت به فروش سنتی، گسترش دامنه مشتریان فروشگاه اینترنتی شما و جذب مشتریان جدید است. با یک سایت فروشگاهی شما می‌توانید خیلی سریع مشتریان خودتان را افزایش بدهید، حتی ممکن است برای فروش محصولات فروشگاهی خودتان، مشتریانی از کشورهای دیگر پیدا کنید.

'گسترش دامنه مشتریان

سایت فروشگاهی خرید و پیدا کردن محصول موردنظر مشتریان را بسیار آسان کرده است، برای مثال ممکن است برای شما پیش بیاید که برای خرید یک محصول خاص بیشتر مغازه‌های شهر را بگردید اما آن را پیدا نکنید، اما کافی است کالای مورد نظر خودتان را در گوگل جستجو کنید تا سایت‌های فروشگاهی زیادی را برای شما نمایش دهد. بنابراین پیدا کردن راحت محصول یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مشتریان فروشگاه اینترنتی را انتخاب می‌کنند.

  • نمایش تمام محصولات فروشگاه به همراه جزئیات و معرفی بهتر

بدون داشتن سایت فروشگاهی، زمانی که یک مشتری از یک شهر دیگر برای سفارش و خرید با شما تماس بگیرد حتما از محصول شما عکس و اطلاعات می‌خواهد، شاید با خودتان بگویید «خب این کار را به راحتی با شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهم، چه نیازی به سایت فروشگاهی است!»، بله شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های ارسال اطلاعات محصول به مشتری است اما اگر تعداد سفارش‌ها در طول روز زیاد باشد چه؟ برای مثال فرض کنید شما ۱۵۰۰ سفارش دریافت کرده‌اید، در طول روز برای چند مشتری می‌توانید عکس محصول و اطلاعات مربوط به آن را ارسال کنید؟ مطمئنا این کار سخت و زمان‌بر است اما با نمایش دادن عکس‌های باکیفیت از تمام محصولات در سایت فروشگاهی خودتان برای کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند.

زمانی که شما اطلاعات کاملی از تمام محصولات به همراه تمام جزئیات در سایت خودتان قرار می‌دهید در واقع عملیات فروش را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کنید و مشتری امکان مقایسه به دو یا چند محصول را دارد، به عنوان مثال اگر شما در زمینه پوشاک برند تجاری خودتان را راه اندازی کرده‌اید، علاوه بر نمایش دادن یک عکس از لباس می‌توانید تمام جزئیات مثل رنگ‌های موجود، سایز و جنس را به کاربران ارائه بدهید و خرید را برای آن‌ها آسان‌تر کنید.

برای اطلاع بیشتر از از نحوه نامگذاری محصول وبلاگ « قواعد نامگذاری محصول برای فروشگاه اینترنتی» را مطالعه کنید.

  • فروش بیشتر سایت فروشگاهی

بدون شک همه‌ی کسب‌و‌کارها چه سنتی و چه آنلاین به دنبال فروش بیشتر هستند ولی با یک فروشگاه اینترنتی شما به راحتی می‌توانید چندین برابر درآمدی که از یک فروشگاه فیزیکی دارید را به دست بیاورید، دلایل زیادی برای این اختلاف فروش بین فروشگاه فیزیکی و آنلاین وجود دارد مثلا ممکن است شما محصولی را بفروشید که در محل زندگی شما تقاضای زیادی نداشته باشد اما در شهر‌های دیگر کشور تقاضای بیشتری داشته باشد بنابراین داشتن یک فروشگاه اینترنتی راه‌حل برطرف کردن این مشکل است چون مشتریان شما محدود به یک شهر یا یک کشور نیستند و شما هیچ محدودیت جغرافیایی ندارید.

پلتفرم فروشگاهی OpenCart

یکی دیگر از این دلایل می‌تواند این موضوع باشد که با فروشگاه اینترنتی به اصطلاح کرکره فروشگاه شما ۲۴ ساعته بالاست یعنی حتی زمانی که ساعت کاری شما در فروشگاه فیزیکی تمام می‌شود ویا زمانی که شما در خواب هستید، فروشگاه شما در حال فعالیت است.

  • به صرفه بودن تبلیغات

بیشتر کاربران قبل خرید، محصول خودشان را در گوگل جستجو می‌کنند و این یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی فروشگاه و جذب مخاطب برای فروشگاه اینترنتی شما است. اگر سایت فروشگاهی شما رتبه‌بندی بالایی موتورهای جستجو داشته باشد می توانید بازدید سایت خود را چند برابر کنید و اعتماد کاربران را جلب کنید. شروع فعالیت هر سایتی بعد از راه‌اندازی با مشتریان کمی شروع می‌شود، اما اگر سایت فروشگاه شما سئو حرفه‌ای داشته باشد، به مرور زمان به تعداد بازدیدکنندگان اضافه می‌شود و دیگر نیازی به تبلیغ‌های پرهزینه مثل بیلبورد‌های تبلیغاتی ویا پخش تراکت و .. نیست.

بنابراین این یک فرصت برای سایت‌های فروشگاهی است تا با هزینه کم، بهترین سودآوری را برای کسب‌و‌کار خودشان ایجاد کنند.

تبلیغات در اینترنت راحت‌تر، پربازده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر وبلاگ « چرا محصولات فروشگاه اینترنتی شما، صفحه اول گوگل نیست؟» را مطالعه کنید.

تبلیغات در اینترنت راحت‌تر، پربازده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

    1. برقراری ارتباط راحت تر با مشتری

با داشتن یک سایت فروشگاهی شما این فرصت را دارید که شناخت بیشتری از مشتریان و سلیقه‌ آن‌ها پیدا می‌کنید در نتیجه می‌توانید خدمات خودتان را در همان راستا بهینه‌سازی کنید، به عنوان مثال برای شناخت سلیقه مشتریان کافی است که بررسی کنید مشتریان بیشتر کدام محصول را خریداری می‌کنند و از این اطلاعات استفاده کنید تا بهتر بدانید روی کدام خدمات فروشگاهی خودتان بیشتر کار کنید.

'برقراری ارتباط راحت تر با مشتری با سایت فروشگاهی

کاهش هزینه‌ های اجاره و رهن مغازه

فروشگاه آنلاین نیاز شما به مغازه‌های گران برای رهن و اجاره را برطرف می کند و با طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش می‌دهید. البته ممکن است که در ابتدا برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی خودتان هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید، اما در هر صورت در دراز مدت در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی، هزینه‌های کم‌تری کرده‌اید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی طبق گفته‌های بالا اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، داشتن یک سایت فروشگاهی به کسب‌و‌کار شما اعتبار بیشتری می‌دهد. بیشتر افراد قبل از خرید، کالای خودشان را در اینترنت جستجو می‌کنند و بهترین کالا را انتخاب می‌کنند و اقدام به خرید می‌کنند. سایت‌های فروشگاهی برای کاربران جذابیت و مزیت‌های زیادی مثل امکان مقایسه محصولات، تنوع زیاد محصولات، محدود نبودن به مکان و زمان و ..دارد. اما این ویژگی‌های مثبت فقط به مشتریان اختصاص ندارد بلکه فرصت فوق‌العاده‌ای برای فروشنده‌ها به حساب می‌آید تا بتوانند کسب‌و‌کار خودشان بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی به مشتریان بیشتری معرفی کنند و علاوه بر فروشگاهی با امکاناتی حرفه‌ای داشته باشید. مزایای طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی آن در حال حاضر با توجه به اینکه اکثر افراد برای جستجوی نیازهای خودشان از اینترنت کمک می‌گیرند، بسیار بیشتر از قبل است. بنابراین داشتن یک سایت فروشگاهی بهترین فرصت برای معرفی کسب‌و‌کار و جذب دامنه‌ی گسترده‌ای از مشتریان است.