راهکار‌های طلایی برای تبلیغ یک فروشگاه اینترنتی

راهکار‌های طلایی برای تبلیغ یک فروشگاه اینترنتی

راهکار‌های طلایی برای تبلیغ یک فروشگاه اینترنتی
 
زمان مطالعه: ۱۰دقیقه

نیازی به گفتن نیست چون همه می‌دانیم با یک فروشگاه آنلاین می‌توانید مشتریان بیشتری داشته باشید. اما آیا تمام تلاش خود را برای تبلیغ سایت فروشگاهی خودتان انجام داده‌اید؟

در این مقاله ما بهترین روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید فروشگاه خود را برای کسانی که می خواهند از شما خرید کنند، ارائه کنید.

تبلیغ سایت فروشگاهی مهم است.

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد حداقل یکبار در هفته خرید آنلاین انجام می‌دهند و تقریبا مردم به خرید انواع کالاها مثل لباس، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و .. به صورت آنلاین عادت کرده‌اند چون فروشگاه‌های اینترنتی معمولا خرید را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند. اولین قدم برای موفقیت، تبلیغ سایت فروشگاهی است.

۱- تبلیغ سایت فروشگاهی با استفاده از تکنیک‌ های سئو

شما باید در همان ابتدا طراحی سایت فروشگاهی خودتان به بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی فکر کرده و روی کلمه کلیدی خود تحقیق کنید. با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید بفهمید که کدام کلمات کلیدی ترافیک بیشتری برای سایت شما به همراه دارند. بعد از این مرحله باید صفحات مختلف سایت خودتان را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه کنید.

 تبلیغ سایت فروشگاهی با استفاده ازسئو

از تگ عنوان و توضیحات متا غافل نشوید

توضیحات متا برای سئو مهم هستند و به موتور جستجو اطلاعات کاملی درباره محتوا صفحات سایت فروشگاه شما می‌دهند. گوگل این اطلاعات را در قسمت نتایج جستجو نشان می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا موضوع صفحات سایت شما را بفهمند. هنگامی که سایت فروشگاهی شما در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود، کاربران تگ عنوان و توضیحات متا را قبل از هر چیز دیگری می‌بینند. شما می‌توانید با قرار دادن کلمه کلیدی در توضیحات متا محصول خود، فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کنید. نام محصول شما دقیقا محصول شما را توصیف می‌کند به عنوان مثال اگر روسری می‌فروشید، مهم‌ترین جزئیات روسری باید درج شود. مثلا

روسری مشکی - سبک روز

روسری گلدار تیره

روسری ساده صورتی دخترانه

از کلمات کلیدی در نام و توضیح محصول خود استفاده کنید تا سایت فروشگاهی شما در موتور جستجو پیدا شود. همچنین سعی کنید عناوین صفحات سایت خود را نزدیک به چیز‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند انتخاب کنید.

تصاویر را در سایت فروشگاهی خود بهینه کنید

عکس‌ها و تصاویر بخش مهمی از طراحی یک سایت هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که تجربه آنلاین عالی را داشته باشند. برای عکس‌های فروشگاه خودتان نام‌ مناسب انتخاب کنید تا موتور جستجو بتواند شما را پیدا کند و همچنین شما هم به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید مثلا به جای نام picture.jpg می‌توانید از نام green-womens- shirt.jpg استفاده کنید. زمانی که تصویر را در یکی از صفات سایت بارگذاری می کنید حتما در بخش کدنویسی از تگ Alt استفاده کنید. این کد باعث می‌شود وقتی تصویر در سایت به هر دلیلی لود نشد متنی که در این تگ نوشته شده است جایگزین عکس شود. تگ Alt مفهوم و کاربرد محصول را توصیف می‌کند. گوگل برای تگ Alt تصاویر، امتیازی را در نظر می‌گیرد. همچنین تصاویر برای بهتر دیده شدن توسط گوگل به این تگ نیاز دارند.

موضوع مهم دیگری که نباید فراموش کنید سرعت بارگذاری تصاویر است. تصاویری که حجم بالایی دارند باعث کند شدن سرعت سایت شما می‌شود. برای اینکه تصاویر صفحات سایت سریع بارگذاری شوند، می‌توانید آن‌ها را فشرده کنید و فرمت مناسبی را برای این عکس‌ها انتخاب کنید. به عنوان مثال عکس هایی با فرمت png حجم کمتری نسبت به تصاویر با فرمت jpeg دارند.

از مزایای لینک بیلدینگ ها استفاده کنید

لینک بیلدینگ فرایندی است که سایت های دیگر را به سایت شما لینک می‌دهد. این لینک‌ها می‌توانند داخلی هم باشند مثل زمان که در یک پست جدید خود به پست قبلی لینک می‌دهید. همچنین برای تبلیغ سایت فروشگاهی خودتان می‌توانید از نظرات، رتبه‌بندی‌ها و پست های مشابه در سایت‌های دیگر هم بک‌لینک دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ « آشنایی با بهترین روش های بهبود سئو سایت فروشگاهی» سر بزنید.

۲- تبلیغ سایت فروشگاهی با استفاده از گوگل

دو روش برای تبلیغ فروشگاه آنلاین در گوگل وجود دارد. اولین مورد بهینه‌سازی موتور جستجو است که در موارد بالا به آن پرداختیم که به شما کمک می کند تا رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید و مورد دوم تبلیغات پولی یا Google Ads است.

Google Ads یک برنامه تبلیغات آنلاین است و با استفاده از این برنامه می‌توانید ترافیک سایت و بازدید کنندگان سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید. برای این کار شما باید متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید که تبلیغ فروشگاه اینترنتی شما کجا نشان داده شود.

گوگل ادز یکی از راه‌های تبلیغات پولی برای یک سایت فروشگاهی

شما با استفاده از گوگل ادز می توانید فهرستی از کلمات کلیدی را برای سایت فروشگاهی خودتان انتخاب کنید که بیشتر مرتبط با کسب‌و‌کار شما است. همچنین باید قبل استفاده از این ابزار به این نکته توجه داشته باشید که چه نوع تبلیغی برای سایت خود می‌خواهید. سه نوع تبلیغات با استفاده از Google Ads وجود دارد:

۱-تبلیغات جستجو: تبلیغات متنی است که در بین نتایج جستجو در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

۲-تبلیغات نمایشی: مبتنی بر تصویر هستند و در صفحات گوگل نمایش داده می‌شود.

۳-تبلیغات ویدئویی: بین ۵ تا ۱۶ ثانیه است که در یوتیوب ظاهر می‌شود.

۳- تبلیغ سایت فروشگاهی با استفاده از ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی است. شما از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید مواردی مثل خبرنامه، تخفیف‌ها، مطالب وبلاگ و محصولات فروشگاهی خود را به مشتریان زیادی معرفی کنید به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید یک محصولی را بفروشید، حتما از طریق ایمیل اعلام و تبلیغ کنید تا مشتریان بتوانند از قیمت محصول شما باخبر شوند.

بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی

۴- تبلیغ سایت فروشگاهی با استفاده از رسانه‌ های اجتماعی

همه ما تا حدود زیادی از تاثیر رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ آگاهی داریم زیرا مردم بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. اگر می‌خواهید فروشگاه آنلاین خود را به طور موثر تبلیغ کنید، رسانه‌های اجتماعی مهم هستند و گزینه‌های تبلیغاتی را ارائه می‌دهند اما فراموش نکنید که این به معنای استفاده همزمان از شبکه‌های اجتماعی نیست بسته به اینکه کسب‌و‌‌کار شما درباره چه موضوعی است می‌توانید یکی از سایت‌های زیر را برای کمک به بازاریابی سایت فروشگاهی خود بررسی و انتخاب کنید.

فیسبوک - توییتر – اینستاگرام – پینترست – یوتیوب و..
شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات موثر برای سایت فروشگاهی

هنگام قرار دادن تبلیغ محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی، باید بدانید کدام یک از شبکه‌های اجتماعی در بین مخاطبان هدف شما محبوب‌‌تر است.

محصولات خود را در رسانه‌ های اجتماعی برگزار کنید

برای اینکه بتوانید در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی خوبی داشته باشید، باید به طور مرتب پست بگذارید و تصاویر جذابی از محصولات فروشگاهی خود ارائه دهید. همچنین می‌توانید یک لینک مستقیم برای محصولات برای خرید سریع در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید و از دنبال‌کنندگان خود بخواهید عکس محصولی که از شما خرید می‌کنند را پست کنند تا در این صورت به فروش محصولات شما کمک کنند.

 

مسابقات جذاب برگزار کنید

یک مسابقه با جایزه شگفت‌انگیز به احتمال خیلی زیاد افراد را به شرکت در آن مسابقه ترغیب می‌کند. شما با برگزاری مسابقات می‌توانید محصولاتی که سایت فروشگاهی شما ارائه می‌دهد را به دیگران معرفی کنید. همچنین می‌توانید یکی از محصولات فروشگاهی خود را به عنوان جایزه پیشنهاد دهید و در تمام شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید این مسابقات را اعلام کنید.

از یوتیوب برای نمایش محصول خود استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند به افزایش فروش سایت فروشگاهی شما کمک کند، بازاریابی ویدئویی است. ویدئو‌ها روشی قدرتمند برای تبلیغ محصول فروشگاهی شما به مخاطبان هستند. بیشتر از ۲.۳ میلیارد نفر در ماه یکبار به یوتیوب دسترسی دارند. سعی کنید این ویدئو‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دیگر خودتان به اشتراک بگذارید تا بازدید بیشتری داشته باشید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

 

از رسانه‌ های اجتماعی برای دریافت نظرات مشتری استفاده کنید

امروزه ۹۵ درصد از مصرف‌کنندگان قبل از خرید یک محصول، نظرات آنلاین را بررسی می‌کنند. این نظرات برای یک فروشگاه می‌تواند مثبت یا منفی باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم نظرات مشتریان را در صفحات محصول خود اضافه کنید و این نظرات را می‌توانید در کانال‌های دیگر خود به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

تمام موارد گفته شده بالا برای تبلیغات و جذب مشتری مفید هستند. برای معرفی کسب‌و‌کار خود از بهترین روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید تا بازدهی خوبی داشته باشد. به جای اینکه پول و سرمایه خود را در راه تبلیغات بی‌هدف دور بریزید بهتر است با تکنیک‌های درست، دست به تبلیغات هدفمند در اینترنت بزنید.