دنبال فروشگاه ساز اینستاگرام نروید!

دنبال فروشگاه ساز اینستاگرام نروید!

امیرعلی کاظمی‌پور امیرعلی کاظمی‌پور
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امکان نمایش سبد خرید روی محصولات در اینستاگرام قطعا برای هر فروشگاه اینترنتی جذاب و کاربردی است. با اینکه این قابلیت فقط برای ۳۵ کشور مشخص در نظر گرفته شده اما کاربران ایرانی هم با استفاده از راه حل‌هایی توانسته بودند صفحات اینستاگرام خود را به وب سایتشان متصل کنند. درباره اینکه چطور می‌توانستید این قابلیت (فروشگاه اینستاگرام) را به صفحه خود اضافه کنید قطعا مقاله‌های زیادی برای فارسی زبانان در سراسر وب منتشر شده بود. ما هم قصد آموزش عملی ایجاد فروشگاه اینستاگرام با تصویر را داشتیم.

 

سخت‌گیری اینستاگرام دردسر ساز شد!

اما متاسفانه از تاریخ ۴ اردیبهشت امسال (۹۸) تمام صفحات ایرانی که این ویژگی برای آنها فعال بود، به طور ناگهانی تگ محصولشان غیر‌فعال شد. اینستاگرام هیچ اطلاعیه‌ای در این رابطه صادر نکرد و به ایمیل‌های کاربران ایرانی نیز پاسخ نمی‌داد تا روز ۱۶ اردیبهشت پیامی با مضمون زیر برای کاربران نمایش داده شد:

«دسترسی شما به قابلیت تگ محصولات تغییر کرده است.
به نظر می رسد کسب و کار شما در مکانی قرار دارد که قابلیت فروشگاهی اینستاگرام در دسترس نیست این پیام به این معنی است که شما الزامات کافی برای داشتن تگ محصول ندارید و از این به بعد قادر به تگ کردن محصولات نخواهید بود.»

 

البته به قول یه ضرب‌المثل ایرانی «کار نشد نداره!» و می‌توان با راه‌حل‌هایی (تهیه سرور خارج از ایران و تضاهر به اینکه این فروشگاه به صورت عملیاتی در محدوده آن ۳۵ کشور فعالیت می‌کند) هنوز این قابلیت را به صفحات اینستاگرام اضافه کرد، فقط مشکل اینجاست به محض اینکه اینستاگرام این اتفاق را شناسایی کند مجدد این ویژگی غیر فعال می شود.
این اتفاق برای یکی از کاربران ما در چند روز گذشته افتاد و متاسفانه هزینه‌های اضافی راه‌اندازی این قابلیت هم بی فایده بود.

با توجه به وضع موجود بعید است تا آینده نزدیک این ویژگی برای صفحات ایرانی قابل استفاده باشد، توصیه ما این است که تمرکز و هزینه خود را صرف راه اندازی بسکت اینستاگرام و تگ فروشگاهی محصولات خود نکنید. اگر در آینده راه حلی برای دور زدن این تحریم سخت‌گیرانه اینستاگرام پیدا کردیم، حتما در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
در پایان اگر سوالی در این رابطه دارید از ما بپرسید.