۸ اشتباهی که سایت فروشگاهی شما را غیر حرفه‌ ای نشان می‌ دهد

۸ اشتباهی که سایت فروشگاهی شما را غیر حرفه‌ ای نشان می‌ دهد

 
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در هر سایتی ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد که صاحبان سایت خواسته یا ناخواسته مرتکب آن‌ها می‌شوند و سایت غیر حرفه‌ای را به کاربران خودشان نمایش می‌دهند.

همانطور که می‌دانید وب‌سایت‌ها نقش مهمی در هر شغل دارند و اولین نقطه تماس بین مشتریان و کسب‌وکار شما به حساب می‌آیند. یک اشتباه کوچک در طراحی سایت فروشگاهی ممکن است تاثیر منفی در کسب‌و‌کار شما ایجاد کند. شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی چقدر درباره‌ی این اشتباهات می‌دانید؟ تا به حال دچار این اشتباهات شده‌اید؟

ما در این پست ۸ مورد از اشتباهاتی که باعث می‌شود ساخت سایت فروشگاهی از نظر کاربران غیرحرفه‌ای به نظر بیاید را بررسی کرده‌ایم.

۱- لینک‌ های خراب بلای جان سایت فروشگاهی شما

لینک‌ها در سایت شما به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا به تمام صفحات سر بزنند و اطلاعات بیشتری درباره کسب‌و‌کار شما و هرچیزی که نیاز دارند را به دست بیاورند.

فرض کنید کاربری وارد سایت شما می‌شود و روی یکی از لینک‌های سایت کلیک می‌کند، اما به صفحه موردنظرش دسترسی پیدا نمی‌کند، به این لینک‌ها به اصطلاح لینک شکسته می‌گویند. وجود این لینک‌ها برای سایت شما اصلا خوب نیست چون از نظر کاربر سایت شما غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و سایت شما را ترک می‌کند.

لینک‌های شکسته٬ غیر حرفه‌ای نشان دادن یک سایت فروشگاهی

لینک شکسته یک صفحه وب است که به دلایل مختلف کاربر نمی تواند آن صفحه را پیدا کند یا به آن دسترسی داشته باشد و با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شود.

برای جلوگیری از این اتفاق هرچند وقت یک بار زمان بگذارید و لینک‌های سایت خودتان را بررسی کنید و این لینک‌ها را حذف یا به‌روز‌رسانی کنید.

۲- غلط‌ های املایی و گرامری

شاید شما هم تعجب کنید که چگونه بعضی از سایت‌ها، محتواهایی را منتشر می‌کنند که دارای غلط املایی و دستور‌های ساده هستند!

غلط املایی و گرامر‌ی در محتوا سایت شما، این پیام را به کاربران منتقل می‌کند که شما محتوا را بدون دقت و بررسی در سایت خودتان بارگذاری کرده‌اید. بهترین راه برای جلوگیری از این اشتباه بررسی محتوا قبل از آپلود است این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و شما با انجام آن تفاوت بزرگی در سایت خودتان ایجاد می‌کنید.

۳- استفاده از رنگین‌ کمان در متن

تصور کنید شما در حال خواندن یک مطلب در سایتی هستید و به یک کلمه‌ رنگی می‌رسید، انتظار دارید که این کلمه با سایر کلمات فرق داشته باشد مثلا شامل لینک یا اطلاعات بیشتر درباره‌ی موضوعی باشد. پس کاربران هم، چنین انتظاری از سایت شما دارند. اگر شما مطالب مهم سایت خودتان را با رنگ‌های مختلف برجسته کنید و دقیقا از همین رنگ‌ها برای لینک استفاده کنید، زمانی که کاربر به کلمات رنگی می‌رسد گیج می‌شود که با کلیک روی این کلمات قرار است به صفحه‌ی دیگری برود یا صرفا یک نکته‌ی مهم است.

غیر حرفه ای نشان دادن سایت با استفاده از متن های رنگی

پس در زمینه محتوا سایت، سعی کنید از ۲ رنگ یکی برای متن و دیگری مثلا برای لینک‌ها استفاده کنید.

۴- عکس‌ های بی‌ کیفیت

همه‌ی ما می‌دانیم یک تصویر خوب از هزاران کلمه بهتر است. عکس‌هایی که شما در سایت خودتان استفاده می‌کنید کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند و انتخاب عکس ضعیف و بی‌کیفیت به سایت شما آسیب می‌زند مخصوصا اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد. می‌پرسید چرا؟ واضح است چون کاربرانی که قصد خرید محصول از فروشگاه اینترنتی شما را دارند به طور فیزیکی به محصول شما دسترسی ندارند، این تصویر محصول شما است که نقش مهمی در ایجاد ارتباط کاربر با محصول دارد و در تصمیم مشتری برای خرید تاثیرگذار است.

۵- تبلیغات بیش از حد در سایت فروشگاهی

تبلیغات زیاد یکی از دلایلی است که باعث می‌شود کاربران به سایت شما سر نزنند. ما می‌دانیم که تبلیغات بخشی از بازاریابی محصول است و برخی از کسب‌و‌کارها برای کسب درآمد از تبلیغات استفاده می‌کنند، اما فراموش نکنید که تبلیغات بیش از اندازه برای بازدیدکننده‌ی سایت شما آزار دهنده است. شما با این کار زیبایی سایت خودتان را زیر سوال می‌برید.

تبلیغات بیش از حد در سایت فروشگاهی٬ به کسب‌و‌کار شما آسیب می‌زند

یادتان باشد گوگل سایت‌هایی با تبلیغات زیاد را جریمه می‌کند و رتبه سایت را پایین می‌آورد.

۶- استفاده از بک‌ گراند نامناسب

رنگ پس‌زمینه (Backgrand Color) بخشی از سایت شما را پوشش می‌دهد و همانطور که تجربه دارید بیشتر وب‌سایت‌ها یک شباهت‌ با همدیگر دارند و از رنگ سفید برای پس‌زمینه سایتشان استفاده می‌کنند چون در این صورت خوانایی حروف برای کاربر آسان‌تر می‌شود، اما هرچقدر رنگ پس‌زمینه تیره‌تر باشد، خوانایی حروف مخصوصا حروف مشکی‌رنگ، سخت‌تر است. وب‌سایت‌هایی که از رنگ تیره برای پس‌زمینه استفاده می‌کنند، باید خیلی عالی طراحی شوند تا خوب به نظر برسند، اما رنگ سفید یک گزینه مطمئن است و می‌تواند به جلب توجه کاربران سایت شما کمک کند. پس سعی کنید برای طراحی سایت فروشگاهی خودتان از بک‌گراند روشن استفاده کنید.

۷- عدم رعایت فاصله‌ گذاری

مطمئن شوید متن و محتوا شما تراز و متناسب است، یعنی نه تنها اندازه فونت و فاصله خطوط باید در کل صفحه یکسان باشد تا باعث خوانایی بهتر ‌شود، بلکه تصاویری که در صفحه سایت خودتان استفاده می‌کنید نیز باید تراز باشد.

مشکلاتی مثل فاصله‌ کم در بین خطوط، فونت کوچک و ناخوانا در متن و پس زمینه را برطرف کنید تا مشکلی برای کاربران در زمان خواندن محتوای سایت به وجود نیاید.

عدم رعایت فاصله‌گذاری در محتوا سایت٬  مشکلاتی برای کاربر به وجود می‌اورد

۸- ریسپانسیو نبودن سایت فروشگاهی

سایت واکنش‌گرا (Responsive) به سایتی گفته می‌شود که متناسب با صفحه نمایش کاربران تغییر کند، به عنوان مثال اگر کاربری با گوشی و دیگری با لپ‌تاپ از سایت شما بازدید کرد، سایت شما متناسب با صفحه نمایش آن‌ها تغییر کند. طراحی سایت ریسپانسیو به کاربران کمک می‌کند تا هنگام خواندن محتوای یک سایت نیازی به زوم کردن یا اسکرول افقی نداشته باشند و آن سایت متناسب با سایز صفحه نمایش، به طور خودکار تنظیم شود.

حرف آخر

حالا وقت آن است که یک بار دیگر سایت خودتان را طبق موارد گفته شده بازبینی کنید تا مطمئن شوید که سایت شما این اشتباهات را نداشته باشد و بهترین تجربه را برای کاربران سایت فروشگاهی‌تان فراهم کنید.