۷ نکته که در زمان سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی باید رعایت کنید

۷ نکته که در زمان سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی باید رعایت کنید

۷ نکته که در زمان سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی باید رعایت کنید.
 
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

زمانی که قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید، بدون شک انتخاب شرکت طراحی سایت به اولین دغدغه‌ی شما تبدیل می‌شود و با توجه به افزایش تعداد شرکت ها در زمینه طراحی سایت، انتخاب برای شما سخت‌تر هم خواهد شد. اما چگونه می‌توانیم در میان این همه گزینه، بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

در اینجا برای رسیدن به پاسخ این سوال، درباره‌ی ۷ معیار انتخاب یک شرکت طراحی سایت صحبت می‌کنیم که باید قبل از تصمیم‌گیری، درباره‌‌ی آن‌ها بدانید:

 

  1. حتما نمونه‌ کارها را چک کنید:

    یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی و انتخاب شرکت طراحی سایت، بررسی نمونه سایت های فروشگاهی قبلی آن شرکت است. نمونه کارها نشان‌دهنده سطح توانایی و کیفیت کار آن مجموعه است، علاوه بر مشاهده نمونه‌کارها، طراحی وب‌سایت خود شرکت نیز اهمیت زیادی دارد.

    طراحی وب‌سایت خود شرکت، مهم‌ترین نمونه‌کار محسوب می‌شود.

  2. سابقه مهم است، اما همه چیز نیست:

    اگرچه سابقه‌ی زیاد شرکت یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید، ولی این گزینه همیشه دلیل برحرفه‌ای بودن نیست، زیرا در برخی موارد با افزایش سابقه فعالیت مجموعه، به تدریج کیفیت کارها کاهش پیدا می‌کند، از طرفی ممکن است افراد حاضر در شرکت،درطی این بازه زمانی بارها عوض شده‌ باشند و کارکنان جدیدی جایگزین آن‌ها شده باشند،در مقابل شرکت‌ های خلاق و دانش‌بنیانی هستند که با سابقه‌ی کاری کم‌تر و نیروهای جوان، سایت‌ فروشگاهی با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

  3. مهارت در سئو را جدی بگیرید:

    SEO یا سئو (تلفظ صحیح آن: اس، ای، او) مخفف بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. به زبان ساده‌تر زمانی که می‌خواهیم در یک عبارت کلیدی در صفحه ۱ گوگل قرار بگیریم، باید سئو کار کنیم.

    مهم‌ترین هدف طراحی فروشگاه اینترنتی، دیده شدن کسب‌و‌کارشما است.

    حضور در صفحه ۱ گوگل بیشترین بازدهی را در دیده شدن سایت فروشگاهی شما دارد.

    اکثر جست‌و‌جوها از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و دیده شدن وبسایت شما در نتایج جستجو باعث افزایش بازدید از فروشگاه شما و در نتیجه رونق کسب‌و‌کارتان می‌شود، پس مطمئن شوید که شرکت طراحی سایتی که انتخاب می‌کنید، این خدمات را ارائه می‌دهد و مهم‌تر از آن به زیر‌ساخت فنی کد‌هایی که برای شما می‌نویسند مسلط هستند.

  4. استعلام از مشتریان شرکت فراموش نشود:

    یکی دیگر از کارهایی که در انتخاب شرکت طراح به شما کمک می‌کند، استعلام از مشتریان قبلی آن شرکت است. شما می‌توانید درباره‌ مواردی مانند پشتیبانی، خدمات سئو، کیفیت طراحی و.. با چند مشتری سابق آن شرکت صحبت کنید و اطلاعات کافی را درباره عملکرد آن‌هابه دست آورید. البته همیشه چند مشتری همیشه ناراضی در رزومه هر شرکتی وجود دارد ولی پس از چند تماس تلفنی با حداقل ۵ نمونه‌کار آن شرکت می‌توانید تصمیم قطعی را بگیرید.

  5. نگران هیچ چیز نباش من پشتیبانتم!

    دقت داشته باشید که در زمان انتخاب شرکت موردنظر، حتما به شیوه پشتیبانی از سایت فروشگاهی‌تان بعد از اتمام کار توجه کنید، زیرا این مورد یکی از مهم ترین مراحل برای حفظ کیفیت کار فروشگاه شما بعد از پایان طراحی آن است و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند رفع ایرادات فنی، رفع مشکلات امنیت، بروزرسانی سایت، پیگیری عملکرد سایت و.. انجام گیرد. عدم پشتیبانی از سایت باعث بروز مشکلات زیادی مثل به خطر افتادن امنیت سایت و قرار نگرفتن محتوای مناسب در سایت می‌شود.البته باید حواستان باشد که در زمان قرارداد به صحبت‌های بی‌اساسی مانند «من سرور بلدم، بازاریابی بلدم، سئو، فوتوشاپ، موشن گرافی، آب حوض و..» توجه نکنید!

  6. وردپرس، بهترین پلتفرم وبلاگ دنیا است:

    اگر تصمیم دارید که به طور جدی کسب‌و‌کار خود را وارد دنیای بزرگ اینترنت و فروشگاه خودتان رامتناسب با نیاز و سلیقه خودتان پیاده‌سازی کنید، شرکت‌هایی را انتخاب کنید که برنامه‌نویسی سایت را به طور اختصاصی انجام می‌دهند. فروشگاه‌های طراحی شده با وردپرس بیشتر مناسب سایت‌های وبلاگ، دانش‌نامه و خبری، دانلود موزیک و..است و در مقایسه با پلتفرم‌هایی که به صورت اختصاصی برای فروشگاه اینترنتی طراحی شده‌اندعملکرد به نسبت ضعیف‌تری دارد.

  7. آنقدر پولدار نیستید که یک فروشگاه ارزان بخرید:

    حتما این ضرب‌ المثل معروف انگلیسی را شنیده‌اید که «هنوز انقدر پولدار نشدم که، جنس ارزون بخرم» پس مراقب باشید که هزینه طراحی سایت فروشگاهی ارزان شما را گول نزنند، البته این گفته به این معنی نیست که تمام شرکت‌هایی که هزینه بالاتری می‌گیرند، حرفه‌ای هستند. در واقع شما باید متناسب ارزش واقعی سایتتان هزینه کنید، برای این کار کافیست از شرکت بخواهید که برای شما توضیح دهد که در برابر هزینه پرداختی از طرف شما چه امکاناتی را برای فروشگاهتان فراهم می‌کند.

حرف آخر

درآخر باید گفت نکات بالا جزو مواردی هستند که برای انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید و به کمک آن بهترین مجموعه را برای این کار پیدا کنید. کار اصلی شما تحقیق برای انتخاب گزینه‌ی مناسب در بین صدها شرکت مدعی طراحی سایت است تا تمام انتظارات شما از یک فروشگاه اینترنتی را برآورده کند.