عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

 
زمان مطالعه:۱۲ دقیقه

در حال حاضر بیشتر افراد حتی نسل‌های قدیمی‌تر مثل پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما هم از اینترنت استفاده می‌کنند پس اهمیت زیادی دارد که به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار برای اینکه در بازار و بین رقبایتان شناخته بشوید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید از این فرصت استفاده کنید و یک سایت فروشگاهی برای خودتان داشته باشید، اما قبل از هرچیزی باید بدانید هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی چقدر است؟ در حال حاضر هزینه‌های طراحی سایت فروشگاهی شرکت‌های طراحی سایت با یکدیگر متفاوت است. اگر شما قصد دارید که برای کسب‌و‌کار خود یک سایت فروشگاهی بخرید باید از تعرفه و قیمت خرید سایت فروشگاهی آگاه شوید. شاید از خودتان بپرسید قیمت طراحی سایت فروشگاهی بر چه اساسی تعیین می‌شود و به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه عوامل موثر بر قیمت خرید سایت فروشگاهی را بررسی می‌کنیم.

برای اطلاعات بیشتر وبلاگ «سایت فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با فروشگاه سنتی دارد» را مطالعه کنید.

خرید سایت فروشگاهی

خرید سایت فروشگاهی به معنای خرید یک سایت و تمام چیزهایی است که همراه آن است مثل دامنه، طراحی، محتوا و.. درست مثل خرید یک سوپر مارکت به همراه تمام محصولات و امکانات از صاحب قبلی آن. خرید سایت راه‌حل مناسبی برای کسب‌و‌کارهایی است که به هر دلیلی برای مراحل طراحی سایت وقت کافی ندارد ، در این صورت شما مجبور نیستید از اول شروع کنید و در زمان راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودتان صرفه‌جویی می‌کنید. البته خرید سایت به این معنا نیست که قرار است بلافاصله بعد از خرید، کسب درآمد و بنشینید و فقط استراحت کنید. توجه داشته باشید که بعد از خرید سایت باید متناسب با اهداف خود سایت را سفارشی کنید.

  فروشگاه اینترنتی

خرید سایت فروشگاهی در کنار تمام مزایایی که دارد، معایب خودش را دارد مثلا اگر تصمیم به شخصی‌سازی سایت داشته باشید باید هزینه و زمان صرف شود و هرچقدر تفاوت بین سایتی که خریده‌اید با سایتی که در نظر دارید بیشتر باشد، این پیچیدگی هم بیشتر می‌شود.

فراموش نکنید که سبک سایت را به طور کلی تغییر ندهید چون این کار شما می‌تواند تاثیر منفی بر مشتریان فعلی و رتبه‌بندی گوگل داشته باشد.

خرید سایت راه‌حل مناسبی برای کسب‌و‌کارهایی است که به هر دلیلی برای مراحل طراحی سایت وقت کافی ندارد ، در این صورت شما مجبور نیستید از اول شروع کنید و در زمان راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودتان صرفه‌جویی می‌کنید.

معیارهای ارزیابی یک سایت‌ فروشگاهی خوب:

اگر می‌خواهید یک سایت آماده بخرید، باید اطلاعات اولیه و عملکرد سایت موردنظر خودتان را بررسی کنید.

    • ✔️ ارزش دامنه: دامنه سایتی که خریده‌اید چقدر با پروژه شما سازگار است و ارزش دارد

    • ✔️ عملکرد: عملکرد سایت یعنی ترافیک سایت، رتبه بندی موتور جستجو، بک‌لینک‌ها و.. را تجزیه و تحلیل کنید

    • ✔️ طراحی: در اینجا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ساختار سایت برای پروژه شما مناسب است؟ سایت واکنشگرا است؟ و.. به این مورد دقت زیادی داشته باشید

    • ✔️ زیرساخت سایت: سایتی که می‌خواهید بخرید با چه زبان برنامه‌نویسی نوشته شده است؟ آیا سریع لود می‌شود؟ توجه داشته باشید که سرعت بارگذاری سایتی که می‌خرید را بررسی کنید.

    • ✔️محتوا: به تصاویر و محتوای سایت توجه داشته باشید. آیا این تصاویر کیفیت مناسبی دارند؟ و.. اگر مطمئن نیستید تصاویر سایت را عوض کنید

    • ✔️ درآمد: مالک سایت می‌تواند نشان دهد که یک سایت چقدر برای او سود داشته است. شما می‌توانید این آمار را از ترافیک سایت به دست آورید.

زمانی که شما به طراحی سایت فروشگاهی فکر می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد بودجه‌ای را در ذهن خود در نظر دارید. اما قیمت خرید سایت فروشگاهی با توجه به امکانات و یک سری ویژگی‌ها متفاوت است.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق

مهاجرت محتوا: انتقال محتوای قدیمی از سایت قبلی خود به سایت جدید، کاری است که دست کم گرفته می‌شود. با توجه به سیستم مدیریت محتوای قبلی، بخشی از این فرآیند به صورت خودکار انجام می‌شود اما اگر انتقال محتوا سایت را به صورت دستی انجام دهید، هزینه‌ای را با توجه به محتوایی که منتقل می‌کنید باید پرداخت کنید. یکی از بخش‌های انتقال محتوا، تغییر مسیر ۳۰۱ است. پس در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌ای که باید برای خرید سایت پرداخت کنید، هزینه این قسمت را نیز در نظر بگیرید.

تولید محتوا: محتوا انواع مختلفی دارد: متنی، صوتی و.. محتوای نوشتاری که بازدیدکننده ازسایت آن را می‌بیند، یکی از انواع محتوا است. اگر سایت شما به صفحات زیادی نیاز دارد در اینصورت زمان زیادی از طراح سایت می‌گیرد و روی هزینه سایت شما تاثیر می‌گذارد.

سبد خرید سایت فروشگاهی

پیاده‌سازی محتوا: زمانی که ساختار یک سایت تعریف می‌شود بعد از آن نوبت پیاده‌سازی محتوای سایت می‌رسد. وقتی شما یک سایتی را می‌خرید به احتمال زیاد صفحاتی را به سایت خود اضافه و یا کم می‌کنید. اینکه اضافه کردن محتوا به هر صفحه چقد طول می‌کشد و چه کسی می‌خواهید این کار را انجام دهد؟ سوال مهمی است که باید به آن پاسخ دهید. در نظر داشته باشید که هر چه قدر زمان طراحی سایت شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

انیمیشن سفارشی: امروزه با استفاده از مزایای css و html می‌توانید کاراهای زیادی را در مرورگر سایت در رابطه با انیمیشن‌سازی محتوای سایت شما انجام داد. اما اینکه بازدیدکنندگان سایت شما از چه نسخه‌ای از مرورگر استفاده می‌کنند. استفاده از انیمیشن‌ها در سایت می‌تواند در تجربه کاربری سایت شما تاثیر بگذارد. اما پیاده‌سازی برخی از این انیمیشن‌ها زمانبر و پیچیده است و هزینه را بالا می‌برند.

اندازه سایت فروشگاهی: یکی از عوامل اصلی که روی هزینه یک وب‌سایت تاثیر می‌گذارد، اندازه  سایت فروشگاهی است. شما باید علاوه بر صفحات اصلی مثل صفحه خانه، درباره ما، تماس با ما و.. صفحات دیگر سایت را هم در نظر بگیرید. اینکه شما یک قصد دارید که یک سایت بزرگ و یا کوچکی را برای ادامه کسب‌و‌کار خود بخرید، در بودجه‌ای که می‌خواهید برای خرید سایت پرداخت کنید تاثیر دارد. اگر فروشگاه شما دارای محصولات فیزیکی است، پس به صفحه جداگانه برای محصولات نیاز دارید.

هر چه صفحات سایت فروشگاهی شما بیشتر باشد به این معنا است که شما سایت بزرگی دارید. پس در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی بزرگی را بخرید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

بازسازی سایت فروشگاهی: بازسازی و طراحی مجدد یک سایت فروشگاهی می‌تواند پرهزینه‌تر از ساخت آن باشد. یکی از دلایل هزینه بالا برای طراحی مجدد این است که هر طراح سایتی متفاوت کار می‌کند و ممکن است که شما بخواهید یک سایتی که خریده‌اید را بازسازی کنید اما اگر سایت به روش خاصی طراحی شده باشد در اینصورت ادامه کار کمی مشکل می‌شود و برای شما زمانبر است.

نوع پلتفرم فروشگاهی: همانطور که می‌دانید برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز استفاده کنید و هر پلتفرمی با یکدیگر متفاوت است. مثلا فروشگاه‌ساز جوملا یک فروشگاه‌ساز رایگان است و برای راه‌اندازی یک سایت دیگر نیازی نیست که هزینه پرداخت کند اما برای استفاده از فروشگاه‌ساز مجنتو برای طراحی سایت باید هزینه ای را پرداخت کنید و سپس سایت خود را راه‌اندازی کنید. پس باید بررسی کنید که قصد خرید آن را دارید از چه پلتفرمی استفاده کرده است.

برای اطلاع بیشتر وبلاگ «معیارهای انتخاب یک پلتفرم فروشگاه ساز» را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

روش‌های مختلفی برای خرید سایت وجود دارد. شما در صورتی که نخواهید یک سایت کامل را بخرید، می‌توانید دامنه (آدرس‌های اینترنتی ) را بخرید. همانطور که در بالا گفتیم قیمت خرید سایت به نوع سایت (فروشگاهی و..) و پیچیدگی عملکرد سایت بستگی دارد. از آنجایی که سایت‌ها معمولا برای توسعه بیشتر خریداری می شوند، باید هزینه‌های اضافی را علاوه بر هزینه خرید در نظر بگیرید.

۲۰ مورد از مهم‌ترین نیازهای سایت فروشگاهی راهکارهای ضروری افزایش امنیت سایت فروشگاهی