۱۴ وجه تمایز سفارشی پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت با دیگر فروشگاه سازها

۱۴ وجه تمایز سفارشی پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت با دیگر فروشگاه سازها

 
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

وقتی صحبت از فروش آنلاین است ، همه چیز در مورد ارائه تجربه ای نفیس از طریق ویژگی های وب‌سایت مناسب و مرتبط مانند ویژگی ها ، چیدمان ، طراحی و موضوع برای ایجاد درآمد بیشتر است. اما آیا واقعا تنها داشتن یک فروشگاه باعث درآمد بیشتر می شود؟ اگر بخواهیم پاسخ این سوال را صادقانه بدهیم خیر.

 

تنها داشتن یک فروشگاه باعث درآمد بیشتر نمی‌شود اما اگر از یک سری از تاکتیک های فروش آنلاین استفاده کنید دیجی کالا بعدی می توانید شما باشید.

 

البته این نکته را هم بگیم که داشتن فروشگاه آنلاین اولین قدم برای پا گذاشتن به عرصه رقابت است اما یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب نوع فروشگاه‌ساز زیر ساخت پلتفرم است. در بسیاری از پلتفرم‌ها بسیاری اعمال مانند اعمال سئو و ... به صورت دستی انجام می‌شود (یعنی کاربر باید به صورت دستی فایل ربات را ایجاد کند و به کمک سایت‌های سایت مپ ساز، سایت مپ ایجاد کند و در وب سایت قرار دهد. عمل سایت مپ برای درج هر محصول جدید باید به صورت دستی انجام شود) اما در برخی از پلتفرم ها از جمله پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت این عملیات اتوماتیک شده است و کاربر نیاز به انجام این فرآیند به صورت دستی نیست (در آینده یک مقاله برای مقایسه پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت با دیگر فروشگاه سازها برای شما همراهان همیشگی گذاشته می شود)

 

در این مقاله قصد داریم 14 ویژگی وجه تمایز سفارشی پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم این مقاله کاربردی به رشد استراتژی و کمک به تصمیم گیری شما در انتخاب نوع پلتفرم کمک شایانی انجام دهد. تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت به صورت اتوماتیک و یا ماژول بیس دارا است.

 

یک تاجر آنلاین با داشتن فروش آنلاین محصولات و ارائه تجربه کاربری عالی به مشتریان خود می فهمد که چقدر در این زمینه موفق عمل کرده است. زیرا این تأثیر مستقیم از سایر تاکتیک های دیگر از جمله ویژگی های محصول ، کیفیت ، تبلیغات و استراتژی بازاریابی دارد.

 

اگر چه پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت با توجه به نیازهای موجود در صنایع مختلف ، قالب های مربوطه را آماده و طراحی می‌کند ، اما پیدا کردن یک فروشگاهی که تمام ویژگی های مورد نیاز شما را برآورده کند بسیار دشوار است. از این رو ، داشتن یک استراتژی برای فروشگاه خود و استفاده از چند ویژگی متناسب با نیاز، راحتی و دلخواه ادمین سایت، شگفتی هایی برای کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد. در زیر چند ویژگی سفارشی سازی وجود دارد که به شما در پیشرفت سریعتر کمک می کند.

 

۱- از ویژگی های چانه زنی آنلاین که به نفع کسب و کار و مشتریان است سود ببرید

یک رویکرد راه میانه، استفاده از ابزار «معامله» است که باعث تعجب فروشگاه اینترنتی تجارت شما خواهد شد. زیرا این امر برای تجارت و همچنین مصرف کنندگان مفید است. مشتریان اغلب ترجیح می دهند قیمت گذاری محصولات را کنترل کنند و در برخی موارد حتی ممکن است به دلیل قیمت بالا ، ایده خرید را کنار نگذارند چرا که به محصول واقعا نیاز دارند ، در این زمان با استفاده از ویژگی های چانه زنی، خرید را به نفع وب سایت شما سوق می دهد. این امکان را به آنها می دهد که همزمان کنترل قیمت ها را داشته باشند و شما نیز اطمینان حاصل کنید که با توجه به اختلاف قیمت ، مشتری را از دست نمی دهید.

برای حفظ حاشیه سود خوب ، می توانید در حالی که به مشتری قدرت می دهید برای خودشان انتخاب کند، حداقل و کمیت را تعیین کنید. این عمل تقریباً در تمام صنایع قابل استفاده است، اما می‌تواند برای وب سایت هایی که با فروش پوشاک ، لوازم جانبی ، وسایل دکوراسیون و موارد دیگر سروکار دارند شگفتی ساز باشد.

 

۲- مشتریان به احتمال زیاد مبلغ بیشتری را برای محصولات سفارشی پرداخت می کنند

طبق جستجوی انجام شده توسط Infosys ، 86٪ اعلام كردند كه شخصی سازی حداقل تاثیری در خرید آنها دارد. آنها مایل هستند هزینه بیشتری برای محصولاتی که می توانند سفارشی کنند بپردازند. با اجرای استراتژی سفارشی سازی مربوط به کسب و کارتان ، می توانید بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ویژگی های مهم از جمله گزینه های مختلف ، تصاویر مناسب ، ماشین حساب قیمت و غیره ارائه شده است.

 

۳- به جای فرآیند پرداخت طولانی مدت و چند مرحله ای ، پرداخت یک صفحه ای را پیاده سازی کنید

تحقیقات ثابت می کند که یکی از مهمترین دلایل کنار گذاشتن سبد خرید ، فرایند طولانی بودن پرداخت وجه است. روند خرید پیش فرض به شش قسمت تقسیم می شود که چند دقیقه طول می کشد. با اجرای یک پرداخت وجه یک صفحه ای که مشتریان باید تنها موارد ضروری یا موردنیاز را پر کنند یک فرآیند سریع اتفاق می‌افتد که در وقت شما صرفه جویی می کند با اجازه دادن به آنها در انتخاب آدرس صورتحساب از دفترچه آدرس باز هم در وقت صرفه جویی می شود ، در صفحه پرداخت یک صفحه ای کاربر می تواند مقدار محصول را ویرایش و کد تخفیف را نیز هم وارد کند.

 

۴- نتایج مقیاس پذیر ، دقیق و سریع از طریق جستجوی الاستیک

زمان پاسخگویی آهسته در وب سایت شما مشتریان را گم می کند. از آنجا که وب سایت ها حاوی اطلاعات و تصاویر زیادی هستند ، یک بانک اطلاعاتی بزرگ ایجاد می کنند، که در حین کار کندی آن باعث نابودی کاربران می شود چرا که تحمل مشتریان کم است.

با در نظر گرفتن تعداد محصولات فراتر از 100000 ، جستجوی الاستیک به شما کمک می کند تا وب سایت شما، تنها با صرف کمتر از ثانیه برای نمایش نتایج جستجو ، عملکرد سایت را بهتر انجام دهد که این عمل خیلی سریعتر از زمان پاسخگویی عادی برای پایگاه داده بزرگ است. امکانات اضافی آن امکان جستجوهای جغرافیایی را فراهم می کند.

 

۵- پیکربندی محصول چند مرحله ای

ضمن ارائه سفارشی سازی برای برخی موارد خاص ، مشتری باید پیکربندی خود را با جزئیات انجام دهد. به عنوان مثال ، یک نام تجاری کفش که دارای کفش شخصی است ، دارای چندین بخش برای پیکربندی از جمله طراحی ، مواد ، رنگ ، عرض اندازه ، سبک ، ویژگی ها خواهد بود. در مواقعی مانند این ، پیکربندی محصول چند مرحله ای ابزاری عالی خواهد بود که کاربران را به شمت انتخاب نوع، جنس، رنگ و ... سوق می‌دهد و کاربر می تواند محصول خریداری شده را به طور کامل و دلخواه برای خود اختصاصی کند.

 

۶- استفاده از ابزارهای پیشرفته (Google Analytics پیشرفته)

بعد از اجرای همه استراتژی ها و تاکتیک ها ، اندازه گیری عملکرد شما با ابزار تحلیلی معتبر ، لازم است تا بدانید وب سایت شما چقدر خوب عمل می کند. استفاده از ابزار google analytics ، به شما کمک می کند تا آهنگ های رفتاری کاربر از جمله چند بار بازدید کنندگان وب سایت روی آنچه که کلیک می کنند، کاوش در کدام بخش از وب سایت بیشتر است، چه تعداد افرادی از ابزار جستجو یا بر روی دکمه راهنما کلیک کردند، کلمات کلیدی که کاربران در حال جستجو هستند و بسیاری دیگر از عوامل مهم را بررسی کنید. همچنین نیز در پنل مدیریت می‌توانید مواردی شبیه به اینکه کدام محصولات بیشتر مشاهده ، فروخته شده ، رها شده است را کنترل کنید. این داده ها به ایجاد تغییرات مناسب و ایجاد استراتژی های آینده برای افزایش فروش کمک می کند.

 

۷- منوی کشویی مگامنو را با استفاده از فیلترها سفارشی کنید

هدایت مشتریان با استفاده از فراهم کردن تجربه راحت کاربری در مورد انتخاب محصول ، برای ماندن کاربران در وب سایت شما ضروری است. اجرای منوی کشویی سفارشی به آنها کمک می کند تا بدون هیچ زحمتی انتخاب محصول خود را با یک کلیک انجام دهند و برای پیدا کردن کالای مورد نظرشان نیازی به گذر از تمام بخش های وب سایت نیست.

 

۸- تبدیل هر صفحه محصول به یک صفحه فرود

هدف از ایجاد صفحه فرود هدایت ترافیک به آن بخش و ارتقاء دامنه محصول است. اگر می توانید هر کدام از صفحه محصولات خود را در صفحه فرود بیاورید، در این صورت نتایج بدست آمده را تصور کنید. ترافیک همراه با تبدیل هدایت کاربران به طور مستقیم به نیازهای آنها افزایش می یابد. از آنجا که یک صفحه فرود یک صفحه مرکز فروش است ، این اطمینان را به شما می دهد که کاربران به سمت صفحه مناسب هدایت می شوند و کاربران تجربه کاری بهتری را از خرید آنلاین به دست می آورند که در نهایت تعداد کاربران افزایش می یابد و مبادلات تجاری کسب و کار شما نیز افزایش می یابد.

 

۹-تعیین نرخ محصولات بر اساس موقعیت مکانی مشتری

وقتی مخاطبان جهانی را هدف قرار می دهید ، می توانید قیمت محصول را سفارشی کنید. با بررسی آدرس IP مشتری ، وب‌سایت ارز مربوطه را به صورت اتوماتیک نشان می دهد. اگر قیمت‌های خاصی برای این محصول وجود داشته باشد، همراه با واگذاری ارز ویژه کشور ، قیمت های مربوط را نشان می دهد. قیمت محصولات در کشورهای مختلف از طریق ارزهای اختصاصی کشور و بر اساس آدرسهای IP به راحتی قابل تنظیم است.

 

۱۰- پرداخت دوره ای (پرداخت قسطی) را فعال کنید

هنگامی که محصولات گران هستند، مشتریان به احتمال زیاد به دنبال گزینه های پرداخت قسطی با نرخ مناسب هستند. آنها ممکن است با وجود میل به محصول، حاضر به پرداخت قیمت عظیم نباشند، اما اقساط ماهانه باعث می شود تصمیم خود نهایی کنند و یا در خرید محصول از وب‌سایت شما تأثیر بگذارد. نمایش اطلاعات مربوط به پرداخت دوره ای، نرخ بهره بانکی، اقساط ماهانه و کل پول با بانک های خاص در صفحه جزئیات محصول با استفاده از پنجره بازشو بسیار مفید خواهد بود. نمایش فیلترهای دامنه قیمت، دسته بندی و گزینه های سفارشی سازی جدول پرداخت دوره ای به مشتری شما کمک می کند تا منطقه راحتی را پیدا کند و خرید کند.

 

۱۱- طراحی Responsive

Resposive یک اختراع سریع در فناوری موبایل ها، لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند، رایانه های لوحی را به جامعه تحویل داده است که به همین دلیل برای ادامه کار به توسعه دهندگان نیاز دارند. طراحی Responsive با ارائه تجربه کاربری خوب به همه کاربران و بدون تلاش زیاد برای ایجاد وب سایت های مختلف برای دستگاه های مختلف ، به حالت نجات می یابد. این امر اجازه می دهد تا ارائه مشابه و UX خوب بدون توجه به اندازه صفحه نمایش به راحتی انجام گردد.

یک طراحی Responsive قابلیت مشاهده SEO را قادر می سازد، زیرا طراحی Responsive می تواند کاربرانی را که از یک تلفن همراه، iPad، رایانه ها، لپ تاپ ها استفاده می کنند را به طور یکجا جذب کند. این امر باعث می شود تجربه بهتری از کاربر در وب‌سایت فراهم شود و باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجوی گوگل شود. فقط یک URL به جای دو آدرس برای موبایل و دسک تاپ ، نه تنها وظیفه شما در حفظ دو URL را آسان می کند، بلکه وب سایت خود را در بالای نتایج جستجو در موتورهای جستجو مختلف قرار می دهد.

 

۱۲- با نمایش بنر جذاب توجه را جلب کنید

نمایش بنرهای جذاب در فروشگاه شما بلافاصله مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از این تکنیک شما می توانید ضمن معرفی محصولات جدید، محصولات با تخفیف، کالاهای دارای مد و آیتم های فصلی هم در وقت مشتریان صرفه جویی کنید و همچنین نیز تأثیرگذاری زیادی بر ذهن آنها داشته باشید. محصولی که از مدتها قبل در آنجا نشسته است و مشتریانی که آنها را خریداری نمی کنند را می توانید برای جلب خریداران و جلب توجه در آگهی ها قرار دهید.

اما نمایش ساده بنر‌ها اصلا جذاب نیست پیشنهاد می کنیم از افکت های خاص و یا اسلایدرهای تو در تو (چند اسلایدر در یک اسلایدر) استفاده کنید.

 

۱۳- اجازه دهید مشتری جزئیات تحویل را کنترل کنند

سریعترین زمان تحویل همیشه اولویت دارد اما زمان بندی راحت و روزها نیز لازم است. برای خوشحال کردن مشتری آنلاین خود، مشتریان شما باید محصولات را در تاریخ و فاصله زمانی دلخواه خود تحویل بگیرند، با این وجود شما می توانید حداقل و حداکثر روز تحویل را تعیین کنید. با این حال، اجازه تغییر زمان تحویل کالا به مشتری باعث افزایش فروش و مجددا بازگرداندن مشتری به وب سایت شما می شود.

 

۱۴- استفاده از قابلیت های هوش تجاری

مشاغل آنلاین اغلب با دسترسی به مخاطب هدف بدون نزدیک شدن به مشاغل بی ربط، مشکل دارند. بر این اساس، کالای شخصی شده می تواند با تولید بهترین توصیف های ممکن می تواند فروش و یا درآمد را 29٪ افزایش دهد.

هنگامی که شما در حال گذراندن مدت زمان معقول و تلاش برای تهیه یک استراتژی مناسب برای بازاریابی به منظور جذب کاربران مربوطه هستید، هوش تجاری این کار زمان‌بر را در چند دقیقه انجام می دهد زیرا یادگیری رفتار کاربر درهر دقیقه که در وب‌سایت شما است یکی از مهمترین وظایف پلتفرم فروشگاه اینترنتی لیموبیت است. وقت گذراندن در وب‌سایت شما و بهبود زمان باعث می شود هر زمان نتایج دقیق تری از رفتار کاربرانتان تهیه کنید.

جدا از ویژگی های فوق، به کمک هوش تجاری شما همیشه می توانید با ارائه چندین ارز، زبان و روش پرداخت، احساس راحتی کنید. نمایش بیشترین بازدید محصولات به طور جداگانه در صفحه اصلی باعث افزایش حس کنجکاوی در ذهن کاربران می شود تا بدانند روند چیست. استفاده از هوش تجاری در وب سایت شما به افزایش سریع فروش کمک می کند.

ممونم از شما دوستانی که وقت گذاشتید تا این مقاله رو مطالعه کنید و امیدوارم این مطالب به قدر کافی مفید بوده باشند. هر گونه سوالی که با خوندن مقاله بالا بتونید بهترین تصمیم گیری رو برای انتخاب پلتفرم فروشگاه ساز بگیرید.اگر سوالی داشتید یا جایی دارای ابهام بود، زیر همین پست در قسمت نظرات مطرح کنید، با خوشحالی حتما به آنها پاسخ خواهیم داد.