چه زمانی سایت فروشگاهی شما به بازطراحی نیاز دارد؟

چه زمانی سایت فروشگاهی شما به بازطراحی نیاز دارد؟

 
زمان مطالعه:۹ دقیقه

با افزایش تعداد خریداران آنلاین نسبت به چند سال گذشته، طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین هم به همان اندازه زیاد شده است و این یعنی فروشگاه‌های اینترنتی برای موفقیت با رقبای زیادی رقابت کنند که روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود. واضح است که داشتن سایت قدیمی با عملکردهای کم در این رقابت کافی نیست و زمان آن رسیده که به طراحی مجدد سایت خودتان فکر کنید. این تصمیم می‌تواند برای خیلی از کسب‌وکارها سخت باشد و حتی تصور کنند که سایت آن‌ها به ریدیزاین نیاز ندارد.

اگر طراحی مجدد وب‌سایت به درستی انجام شود، می‌تواند یک سایت را به یکی از با ارزش‌ترین ابزار برای فروش تبدیل کند. ما در این مقاله دلایل نیاز یک سایت به طراحی مجدد را بررسی می‌کنیم.

چگونه بفهمیم سایت فروشگاهی ما نیاز به بازطراحی دارد؟

باز طراحی سایت فرصت مناسبی برای تغییر وب سایت شما است و این تغییر باعث می‌شود تا سایت شما بهتر دیده شود و رتبه‌ بهتری بگیرد. طراحی مجدد با توجه به اهداف کسب‌و‌‌کار شما می‌تواند متفاوت باشد ولی مهم‌ترین دلایل برای طراحی مجدد یک سایت، برندسازی مجدد، افزایش ترافیک و بهبود تجربه کاربری است.

  • • آیا مدام در گوگل سرچ کنسول خطا دارید؟

  • • آیا بیشتر کاربران شما از گوشی است و سایت شما ریسپانسیو نیست؟

اهمیت بازطراحی سایت چیست؟

اگر جواب‌های شما مثبت است پس احتمالا سایت فروشگاهی شما به باز طراحی نیاز دارد.

۴ دلیلی که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی شما نیاز به بازطراحی دارد.

  • • سایت شما قدیمی به نظر می‌رسد.

    حتما بارها و بارها این جمله کلیشه‌ای اما مهم را شنیده‌اید :«اولین برداشت‌ بازدید کننده از سایت شما اهمیت زیادی دارند و اگر طراحی فروشگاه اینترنتی و جلوه‌های بصری سایت مشتریان را جذب نکند به احتمال زیاد مشتریان خودتان را از دست می‌دهید.»

    دقیقا همینطور است تجربه کاربری یا UX نقش مهمی در جذب کاربر و تبدیل او به مشتری دارد. بیشتر افراد تمایلی به خرید از یک سایت قدیمی و بدون جذابیت بصری ندارند، پس لازم است سایت خودتان از دید یک کاربر نگاه کنید اگر ظاهر سایت قدیمی و خسته ‌کننده به نظر می رسد و ارتباط برقرار کردن کاربر با سایت را سخت می‌کند می‌تواند نشانه‌ای برای نیاز سایت شما به باز طراحی باشد.

    طراحی مجدد سایت فروشگاهی باعث بهبود تجربه سایت شما و در نتیجه جلب اعتماد کاربر و نرخ تبدیل بهتر می‌شود. بنابراین اگر به این فکر می کنید که چرا باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، می‌توانید تجربه کاربری را در لیست خود در نظر بگیرید.

  • • سرعت بارگذاری آهسته

    شاید تجربه بازدید از یک سایت کند را داشته باشید و مطمئنا می‌دانید انتظار برای بارگذاری یک صفحه چقدر خسته‌کننده است. این احساسی است که بیشتر کاربران در مواجه با سایت‌ها کند دارند و بیشتر کاربران فقط چند ثانیه برای بارگذاری صفحه سایت شما منتظر می‌مانند و در صورت لود نشدن سایت به سراغ سایت دیگر می‌روند. اگر صاحب یک سایت باشید حتما با مفهوم بانس ریت یا همان نرخ پرش آشنا هستید و می‌دانید افزایش نرخ پرش سایت در سئو سایت و رتبه‌بندی سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین یکی از نشانه‌های نیاز سایت شما به بازطراحی، سرعت بارگذاری آهسته سایت شما است.

  • • نیاز‌ها و عملکردهای بیشتر

    ممکن است در طول زمان راه‌اندازی سایت خودتان برای رشد کسب‌و‌کار و عملکرد بهتر سایت به امکانات و ابزارهای بیشتری نیاز پیدا کنید. اضافه شدن قابلیت‌های جدید به سایت شما این فرصت را می‌دهد که عملکرد بهتری داشته باشید.

  • • رتبه‌بندی در موتورهای جستجو

    ناگفته نماند که SEO چقدر برای دیده شدن یک سایت فروشگاهی مهم است و سایت‌های زیادی به صورت جدی روی سئو سایت خودشان کار می‌کنند اما بعضی سایت‌ها بعد از انجام دادن روش‌های مختلف سئو باز هم در رتبه‌بندی سایت خودشان دچار مشکل می‌شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم سایت خودتان را دوباره طراحی کنید. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ شما کاملا واضح است چون اگر بازطراحی سایت توسط شرکت طراحی سایت فروشگاهی با تجربه انجام شود، از استراتژی استفاده می‌شود تا سایت شما را جذاب، کاربرپسند و از همه مهم‌تر دوست‌دار موتور جستجو نشان دهد.

برای آشنایی بیشتر با سئو سایت حتما به وبلاگ «آشنایی با بهترین روش های سئو سایت فروشگاهی» سر بزنید.

بازطراحی سایت چقدر هزینه دارد؟

با توجه به دلایلی که بالاتر گفتیم، ممکن است سایتی نیاز به طراحی مجدد داشته باشد. در طراحی مجدد یک سایت محتوا، ساختار و تصاویر یک سایت تغییر می‌کند و سایت ظاهری تازه به خود می‌گیرد که این فرآیند زمانبر و هزینه‌بر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

  • اندازه سایت: هرچه یک سایت بزرگتر باشد، فرآیند بازطراحی بیشتر طول می‌کشد و هزینه زیادتری هم دارد.

  • طراحی: ظاهر وب‌سایت شما بر هزینه‌های طراحی مجدد سایت تاثیر می‌گذارد. اگر یک سایت با کلی امکانات در نظر دارید، باید هزینه بیشتری برای سایت فروشگاهی خود به خرج دهید.

  • عملکرد سایت: عملکرد یکی از عواملی است که در قیمت باز طراحی سایت تاثیر دارد. مواردی مثل سبد خرید، درگاه پرداخت و.. جزو عملکردهای سایت محسوب می‌شود. هر چه امکانات بیشتری برای سایت خود در نظر داشته باشید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

عواملموثر بر قیمت بازطراحی سایت

هر چند وقت یکبار سایت فروشگاهی شما نیاز به بازطراحی دارد؟

به صورت دقیق نمی‌توانیم به این سوال جواب دهیم اما برای داشتن یک سایت با عملکرد خوب،‌ بهتر است که هر ۲ یا ۳ سال یکبار سایت خود را بازطراحی کنید. شاید فکر کنید که طراحی مجدد سایت دردسرساز است اما نگران نباشید این کار به معنای راه‌اندازی صفر تا صد یک سایت نیست، بلکه باید سایت خود را به‌روز نگه دارید و تغییراتی را در سایت اعمال کنید.

معمولا ناراضی بودن از عملکرد سایت و نیازمندی‌های جدید دلیل اصلی بازطراحی سایت شما است.

آیا بازطراحی روی سئو سایت تاثیرگذار است؟

یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است در زمان طراحی سایت به وجود بیاید، سئو سایت است. اگر یک سایت از نظر سئو پیشرفت و رتبه خوبی در نتایج گوگل داشته باشد، با طراحی مجدد چه اتفاقی برای سئو سایت می‌افتد؟

وقتی یک سایت را باز‌طراحی کردید طبق اصولی که گوگل در نظر می‌گیرد، مدتی طول می‌کشد تا سایت را ایندکس کند. اما در نظر داشته باشید که زمانی که بازطراحی سایت به خوبی انجام شود می‌تواند نتایج قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد.

نتایجی مثل:

  • • بهبود سئو و عملکرد سایت

  • • ساده شدن تجربه کاربری

  • • بارگذاری سریع صفحات

  • • تامین امنیت سایت

  • •تغییر ظاهری سایت

  • • و..

   

۵ موردی که باید قبل از طراحی مجدد سایت بررسی کنید

آنالیز سایت: قبل از بازطراحی یک سایت، باید آن را آنالیز کنید یعنی تصمیم بگیرید که کدام بخش‌های سایت تغییر کنند و به‌روز شوند.

تعیین هدف: هر پروژه به اهدافی نیاز دارد و یکی از اهدافی که می‌توانید در نظر بگیرید، سئو سایت است. اگر قبل از طراحی مجدد از نظر سئو، رتبه خوبی در نتایج گوگل دارید، بعد از طراحی این انتظار را نداشته باشید چون ایندکس شدن یک سایت کمی زمانبر است. پس اهداف خود را همان اول راه تعیین کنید.

شناخت مخاطبان: برای یک باز‌طراحی موفق، باید بدانید که مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه دارند؟ چه اولویت‌هایی دارند؟ کلمات کلیدی مورد علاقه کاربران، چه کلماتی هستند؟ و..

بررسی رقبا: بررسی و نگاه به رقبا، یک روش عالی برای بهتر عمل کردن سایت است. اگر رقبای موفقی در حوزه فعالیت خود دارید، دلیل موفقیت آن‌ها را بررسی کرده و از دید مشتری به سایت‌های رقبای خود نگاهی بیندازید تا بتوانید آن‌ها را با سایت خود مقایسه کنید.

بررسی محتوا: تمام محتوای یک سایت را بررسی کنید و از نظر خودتان صفحاتی که نیاز به بروزرسانی دارند را بازنویسی کنید. همچنین می‌توانید از این محتواهای جدید به عنوان الگویی برای توسعه بقیه محتواها استفاده کنید.