شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر فعالیت فروشگاه های اینترنتی گذاشت؟

شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر فعالیت فروشگاه های اینترنتی گذاشت؟

 
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که پس از اطلاع رسانی فوت 2 هموطن در شهر قم پای ویروس منحوس کرونا به ایران باز شد و همه چیز شکل جدیدی به خود گرفت. در طول این مدت همگی با معذل این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنیم و صدماتی که به سلامت و اقتصاد کشور وارد کرده و برخی را تا ورشکستگی پیش برده را تحمل می کنیم.

از ابتدای بحران کووید ‌19 مشخص بود که این بحران تاثیر بسیار بزرگی روی استارتاپ ها و کسب وکار های اینترنتی خواهد گذاشت. در این میان اما کسب و کارهای آنلاین یا فروشگاه های اینترنتی در بسیاری از زمینه ها توانستند رونق و توسعه را تجربه کنند، البته این موضوع برای تمام کسب و کار های اینترنتی صدق نمی کند و خیلی از آنها نیز متاثر از رکود حاکم بر بازار کارشان بوده اند، مانند تجارت های فروش آنلاین بلیط و گردشگری و یا فروشندگان آنلاین غذا و رستوران ها.

تاثیر کرونا بر فعالیت فروشگاه های اینترنتی

با توجه به آمار و نمودار می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که در این مدت کسب و کارهایی که می‌توانستند تغییری در نحوه ارائه محصول، کالا و یا خدمات خود ایجاد کنند به رشد رسیدند. ویروس‌‌کرونا فرهنگ حضور در بسیاری از حوضه ها را غیرضروری نشان داد و در بسیاری از این حوضه ها تعامل غیرحضوری بازخورد بهتری را برایمان ساخت.

چرا دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه‌های اینترنتی مهم است؟

روزی که استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد یادتان هست؟ شاید آن روز، روزی بود که دیجیتال مارکتینگ وارد مرحله تازه‌ای شد و به عنوان یکی از ارکان اصلی کسب و کارها شناخته شد. تاثیر تبلیغات گسترده اپل در فروش بالای محصولاتش هم غیرقابل انکار است. رفتار خریداران در طول دهه‌های گذشته بسیار متفاوت شد و شرکت اپل به خوبی این تغییر را حس کرد. در دنیای جدید دیجیتال و با ورود گوشی‌های هوشمند، رفتار کاربران به شکل معناداری تغییر کرده است. همه دوست دارند در کمترین زمان کارهای خود را انجام بدهند. اگر فردی قصد خرید کفش تابستانه داشته باشد، ترجیح می‌دهد در زمان خوردن صبحانه این کار را انجام دهد همین گوشی‌های هوشمند باعث شده افراد بیشتر وقت‌ها به صفحه گوشی خیره باشند. پس به نظر می‌رسد این فرصت شانس بیشتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها در اختیار شما می‌گذارد. این چالش بزرگ شرکت‌ها و به ویژه مدیران فروش آنهاست که چگونه محصولاتشان را به مشتریان نشان دهند. .

 

بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار اینترنتی

در این مدت خرید انواع مایحتاج خانوارها و یا هرگونه خدمات امری بدیهی بوده و هست اما با توجه به قوانین و شرایط وضع شده دسترسی برای فراهم کردن این موارد دغدغه جدیدی را ایجاد کرده و برای تهیه این موارد باید ریسک ابتلا به covid-19 را پذیرفت، استفاده از فروشگاه های اینترنتی برای عموم مردم هم ریسک ابتلا را برایشان کاهش می دهد، هم کالا و خدمات مورد نیازشان را در سریع ترین زمان در منزشان دریافت می‌کنند. با این تفاسیر امروز بهترین زمان برای تغییر و ایجاد بستر مفیدتر برای کسب و کارها است و یک فروشگاه اینترنتی مناسب با فضای کاری مربوط می تواند هم صاحب کار را رو به رشد نگه دارد و هم خدماتی به جامعه ای بزرگتر ارائه کند.

ما با کرونا تغییر کردیم!,

باید پذیرفت که حضور ویروس کرونا تاثیر بسزایی را در فرهنگ و نوع نگاه ما به انواع موضوعات گذاشت، اینکه در بازه زمانی نسبتا کوتاهی اعتماد بسیاری از افراد جامعه به فضای فروشگاهی آنلاین روی مثبتی به خودش گرفت و بسیاری از نیاز های روزمره را با کمترین دغدغه ای به دستشان رساند. با شیوع ویروس کرونا آینده اقتصادی کشور سمت و سوی جدیدی برای خودش ساخت و انواع کسب و کارها از فرم های سابق خود خارج شدند و افراد جامعه نیز همسو با این تغییرات به مدرنیته و عصر دیجیتال روی آوردند و ما با کرونا تغییر کردیم.

۹ ویژگی که برای موفقیت در فروش آنلاین باید آن را رعایت کرد دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین چگونه به افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی کمک می‌کنند؟