ساخت سایت فروشگاهی چقدر زمان می‌ برد؟

ساخت سایت فروشگاهی چقدر زمان می‌ برد؟

ساخت سایت فروشگاهی چقدر زمان می‌ برد؟
 
زمان مطالعه:۹ دقیقه

برای طراحی یک سایت چقدر زمان لازم داریم؟ این سؤالی است که ما در این پست به شما خواهیم گفت. گفتن اینکه زمان لازم برای طراحی سایت چقدر است بستگی به این دارد که هدف شما و امکاناتی که به آن نیاز دارید چه چیزهایی هستند. اما زمان طراحی سایت بیشتر به نوع سایتی که می‌‌خواهید بستگی دارد. ساخت سایت فروشگاهی ممکن است چند روز یا حتی چند ماه طول بکشد. اما طراحی سایت با فروشگاه‌سازهای آماده زمان کمتری می‌گیرد. ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که در طراحی سایت اختصاصی چون تمامی کدها از پایه نوشته می‌شود، پروسه‌ای زمانبر است. با توجه به محتوا سایت و گرافیکی که برای سایت شما استفاده می‌شود و.. طراحی سایت شما می‌تواند مدت زمان متفاوتی داشته باشد. البته فراموش نکنید که تخصص و تجربه تیم طراحی سایت هم بر سرعت سایت فروشگاهی شما تاثیر می‌گذارد.

هدف از طراحی یک وب سایت چیست؟

سایت‌های مختلف با توجه به مخاطبانی که دارند، اهداف مختلفی نیز دارند. برخی سایت‌ها یک سری محصولاتی را می‌فروشند و برخی دیگر فقط اطلاعات ارائه می‌دهند یا سایت‌هایی که فقط برای سرگرمی طراحی می‌شوند. برای ساخت یک سایت باید هدف مشخصی داشته باشید مثلا اینکه می‌خواهید سایت شما چه طرح و موضوعی داشته باشد. امروزه یکی از کارهایی که می‌توانید برای تبلیغ کسب‌و‌کار خود انجام دهید،‌ داشتن وب‌سایت است. با یک سرچ ساده در گوگل متوجه می‌شوید که میلیون‌ها سایت با هدف و موضوعات مختلف طراحی شده‌اند. سایت‌های خبری، شرکتی و.. صدها سایت دیگر که هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

 هدف طراح سایت فروشگاهی

برای شناخت انواع سایت‌ها، وبلاگ «آشنایی با مدل‌ های مختلف فروشگاه های اینترنتی» را بخوانید.

طراحی سایت فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

برای جواب به این سوال باید بدانید که چه کسب‌و‌کاری قصد دارید راه‌اندازی کنید و اینکه آیا طراحی یک سایت به درد شما می‌خورد یا نه. افراد با توجه به کسب‌و‌کارشان برای اینکه بتوانند فروش بیشتری از محصولات خود داشته باشند، نیاز به یک سایت فروشگاهی دارند. اما یک سری شغل‌هایی وجود دارند که اگر یه سایت فروشگاهی قوی هم داشته باشند، اما باز هم درآمد کمتری دارند. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی به تجربه بالایی نیاز دارد و باید سایت خود را به دست متخصصان با‌تجربه بسپارید.

خرید آنلاین از سایت فروشگاهی

در نظر داشته باشید که اگر در طراحی سایت اصول اولیه را رعایت نکنید، بازدهی مورد نظر را ندارید.

برای طراحی سایت چقد زمان لازم داریم؟

یکی از موارد مهم در زمان‌بندی سایت این است که چقدر طول می‌کشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم زمانی که برای طراحی سایت در نظر گرفته می‌شود به عوامل زیادی بستگی دارد. که این عوامل روی مدت زمان طراحی سایت اثر می‌گذارند. این زمان‌بندی می‌تواند متفاوت باشد. نوشتن کدها، محتواهای گوناگون مثل محتوای تصویری، متنی، صوتی و.. در زمان طراحی یک سایت تاثیر دارد. مثلا طراحی سایت فروشگاهی با قالب‌های آماده در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. اما طراحی سایت اختصاصی به دلیل کدنویسی که از پایه نوشته می‌شود،‌ زمان بیشتری می‌گیرد. در کنار تمامی این عوامل حتی نرم‌افزاری که درطراحی سایت استفاده می‌شود هم در زمان تاثیر‌گذار است.

مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند در زمان طراحی یک سایت تاثیرگذار باشند عبارت‌اند از:

۱-نوع سایتی که در نظر دارید

از آنجا که طراحی سایت انواع مختلفی دارد، بسته به نوع طراحی که برای سایت فروشگاهی خود می‌خواهید، فرآیند طراحی سایت ممکن است طول بکشد. مثلا در طراحی سایت فروشگاهی شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بفروشید. یا اینکه در یک سایت خبری مطالبی را قرار می‌دهید که جنبه اطلاع‌رسانی داشته باشند. همین سایت فروشگاهی با توجه به امکاناتی که دارد زمان بیشتری میگیرد تا یک سایت خبری که چند روزه آماده می‌شود.

 انواع طراحی سایت

استفاده از فروشگاه‌سازهای ارزان و آماده چون ازقبل کدنویسی شده‌‌اند، زمان طراحی را کوتاه می‌کنند.

طراحی سایت بدون نوشتن کد

شما با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس، جوملا و.. می‌توانید در سریع‌ترین زمان و به صورت رایگان یک سایت فروشگاهی طراحی کنید. پس از راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی، باید در سایت خود صفحاتی را قرار دهید و با ارائه صفحات محصولات و خدمات، مشتریان موردنظر برای یافتن محصول به سایت شما مراجعه می‌کنند.

برای آشنایی با این نوع سایت‌سازها، وبلاگ« معرفی ۳ پلتفرم برای انتخاب بهترین فروشگاه‌ ساز رایگان » را مطالعه کنید.

۲- کیفیت سایتی که می‌خواهید

وقتی که شما قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی را دارید، صد در صد سایتی در نظر می‌‌گیرید که کیفیت خوبی داشته باشد. عوامل زیادی روی کیفیت یک سایت تاثیر می‌گذارند. عواملی مثل امنیت، تجربه‌کاربری، سرعت سایت، هزینه طراحی سایت فروشگاهی و تمام عواملی که می‌توانند با توجه به کسب‌و‌کار شما در سطوح مختلف انجام شوند. اگر شما صاحب یک کسب‌و‌کار هستید، علاوه بر اینکه باید درباره هزینه و مدت زمان طراحی سایت بدانید، این نکته را فراموش نکنید که موفق‌ترین سایت‌ها سایت‌هایی هستند که به اصول طراحی سایت توجه ویژه‌ای کرده‌اند.

 استفاده از رنگ‌ها و تصاویر با کیفیت در طراحی سایت

۳- شرکت طراحی سایت

اینکه چه شرکتی را برای طراحی سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید، در زمان طراحی سایت خیلی تاثیرگذار است. داشتن نمونه کارهای کوچک و بزرگ یه مجموعه، نشان از قدرت طراحی سایت شرکت است همچنین از طریق مشاهده نمونه‌کارهای طراحی سایت یک شرکت، می‌توانید به نقاط قوت و ضعف طراحی پی ببرید. پس در انتخاب یک تیم و شرکت طراحی سایت دقت زیادی به خرج دهید چون یک تیم حرفه‌ای‌تر در زمان کمتری می‌تواند پروژه شما را به پایان برساند.

 طراحی سایت شرکتی

برای آشنایی با شرکت‌های طراحی سایت، وبلاگ «ویژگی‌ های بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟» را مطالعه کنید.

کلام آخر

امروزه اینترنت یک فضایی را برای کسب‌و‌کار و فروش فراهم کرده است. به همین دلیل راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی خیلی مهم است. اما این مورد را در نظر داشته باشید که طراحی سایت فروشگاهی چالش‌هایی نیز دارد. این چالش‌ها می‌توانند در رابطه با هزینه، زمان و.. مطرح شوند. با مطالعه این پست اگر قصد راه‌اندازی سایت فروشگاهی را داشته باشید، به آسانی می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید.