بهترین فروشگاه‌‌ های اینترنتی جهان را بشناسید

بهترین فروشگاه‌‌ های اینترنتی جهان را بشناسید

 
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه خرید آنلاین را نداشته باشد. چه چیزی راحت‌تر از اینکه محصول خودتان را انتخاب کنید و تنها با چند کلیک آن را خریداری کنید. همانطور که می‌دانیم جستجو در سایت‌های مختلف، سفارش‌های آنلاین و خرید اینترنتی به یک بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده. زمانی که شما یک محصول را از یک صفحه اینستاگرامی یا یک سایت فروشگاهی سفارش می‌دهید در واقع از این مدل خرید پیروی کردید. بنابراین طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی آن نقش مهمی در موفقیت یک کسب‌و‌کار دارد.

در این پست ۵ سایت برتر فروشگاهی را برای شما معرفی کردیم تا بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان را بشناسید.

سایت فروشگاهی Amazon

آمازون در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس (Jeff Bezos)، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس شد. جف بزوس فعالیت خودش را با فروش کتاب شروع کرد و بعد از آن از فروشگاه اینترنتی خودش را به فروشگاه همه چیز تبدیل کرد.

در حال حاضر تقریبا همه چیز در آمازون وجود دارد از خودکار گرفته تا مبلمان حتی اگر در این فروشگاه اینترنتی محصولات خوراکی را هم جستجو کنید لیستی از خوراکی‌ها را می‌بینید. این شرکت با روش‌های نوآورانه‌ای مثل عضویت پرایم یا ویژگی‌هایی مثل سفارش مجدد محصول همیشه به دنبال ارائه امکانات جدید به مشتریان سایت فروشگاهی خودش است.

تنوع زیاد محصولات در نتیجه رضایت بیشتر مشتری، تعداد فروشندگان بیشتر، تخفیف‌های روزانه و مناسبتی مثل Black Friday و سرویس اشتراکی آمازون پرایم (کاربرانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند که عضو آمازون پرایم باشند.) که امتیازاتی مثل ارسال رایگان کالا، مشاهده آنلاین ویدیو، تخفیفات prime day و سرویس‌‍‌های متنوعی به بیشتر از ۱۰۰ میلیون کاربر در جهان ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا از سایر رقبا پیشی بگیرد.

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان

به دلیل تحریم‌های مختلف کشور ایران، ارسال مستقیم کالاها از نمایندگی‌های آمازون به ایران وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ «چگونه آمازون جهان را متحول کرد» سربزنید.

سایت فروشگاهی eBay

eBay یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین در جهان، در سپتامبر سال ١٩٩٥ میلادى توسط پیر امیدیار (Pierre Omidyar) در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا تاسیس شد، در ابتدای کار نام این سایت آکشن وب (Auction Web) بود، که در سال ١٩٩٧ میلادى به eBay تغییر کرد و در حال حاضر میلیون‌ها کاربر مشغول به خرید و فروش در این سایت هستند. اولین محصولی که در این سایت فروشگاهی برای فروش گذاشته شد یک جاسوییچی لیزری شکسته بود که برای امتحان کردن سیستم خرید و فروش سایت برای حراج گذاشته شد. این فروشگاه اینترنتی یکی از بزرگ‌ترین حراجی‌های دنیا است و به کاربران امکان فروش کالاهای نو و دست دو را می‌دهد

در حال حاضر بعضی از محصولات این فروشگاه کاملا شبیه به فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد یعنی به این صورت که کاربران با مراجعه به سایت و بعد از یافتن و سفارش محصول طی چند روز آن را دریافت می‌کنند اما درباره سایر محصولات باید بگوییم از آنجایی eBay که یک سایت مزایده اینترنتی است کاربران برای خرید یک محصول وارد سایت می شوند و قیمت پیشنهادی خودشان را برای محصول موردنظر اعلام می‌کنند و پس از چند روز محصول به مشتری که بالاترین قیمت را پیشنهاد داده فروخته می‌شود.

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان

ویژگی منحصر به فرد این سایت فروشگاهی، انجام ”مزایده اینترنتی” است.

سایت فروشگاهی Walmart

سام والتون این فروشگاه را در سال ۱۹۶۲ در آرکانزاس راه‌اندازی کرد و در حال حاضر این شرکت در کشورهایی مانند ژاپن، چین، هند و اروپا نیزمشغول به فعالیت است. در ابتدا این شرکت فعالیت خودش را به صورت مجموعه‌ای فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز کرد اما با گذشت زمان و تغییر نحوه خرید مشتریان و تمایل به خرید آنلاین، طراحی سایت فروشگاهی Walmart انجام شد.

در حال حاضر این شرکت در ۵ دسته‌بندی فروشگاه‌ها، سوپرسنترها، بازارهای محلی، سامز کلاب‌ها و فروشگاه‌های بین‌المللی مشغول به فعالیت است:

فروشگاه : بیشتر تمرکز این شرکت روی این دسته از فروشگاه‌ها است که این فروشگاه‌ها با تنوع محصولات زیاد (از دمواد غذایی تا پوشاک) به صورت آنلاین و سنتی مشغول به فعالیت هستند.

بازارهای محلی: این بازارها برای رفع نیازهای روزانه افراد مثل کالاهای عمومی، دارویی و .. ایجاد شد.

بازار سبزیجات: سوپر سنترها یا بازارهای سبزیجات در سال ۱۹۸۸ و برای فروش میوه و سبزیجات راه‌اندازی -شد.

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان

سامز کلاب یا کلوپ‌های سم: این بخش تقریبا ۱۳ تا ۱۵ درصد از فروش وال مارت را تشکیل می‌دهد و در شاخه خرده فروشی، کسب‌و‌کارهای کوچک و .. فعالیت می‌کنند.

فروشگاه های بین المللی : این فروشگاه ها در حال حاضر در پانزده کشور تاسیس شده و فعالیت های گسترده ای دارند.

این شرکت در کنار سایت فروشگاهی قدرتمند خودش، بیشتر از یازده هزار شعبه فروشگاه به صورت فیزیکی در ۲۷ کشور جهان دارد و قیمت و نوع تمام محصولات این شعبات با سایت فروشگاهی یکی است و تمامی کالاهایی که در فروشگاه‌های آفلاین وال مارت وجود دارند به صورت آنلاین نیز موجود هستند و امکان خرید محصولات به صورت آنلاین را فراهم می‌کند.

سایت فروشگاهی Alibaba

جک ما (Jack ma) و ۱۷ نفر از دوستانش در سال ۱۹۹۹ یک سایت B2B به نام Alibaba.com را راه‌اندازی کردند و این سایت در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین پلتفرم تجارت آنلاین B2B جهان برای مشاغل کوچک شناخته شد. . در حال حاضر علی بابا یک از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک در جهان است که به کاربران امکان خرید و فروش محصولات را می‌دهد و در زمینه فروش مشتری به مصرف‌کننده (C2C)، مشاغل به مصرف‌کننده (B2C)، و مشاغل به مشاغل (B2B) فعالیت می‌کند.

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان

سایت فروشگاهی Best Buy

این شرکت توزیع تجهیزات الکترونیکی در سال ۱۹۶۶ توسط ریچارد ام شولز و همکارش جیمز ویلر در شهر وست سنت پاول مینه‌سوتا به عنوان یک فروشگاه تخصصی صوتی به نام Sound of Music شروع به فعالیت کرد و یک سال بعد دو شعبه دیگر راه‌اندازی کرد. درحال حاضر این شرکت بزرگترین شرکت خرده فروشی در لوازم الکترونیکی در آمریکا و کانادا است و ۲۰ درصد این بازار را در دست دارد. با برندهای بزرگی مثل Apple، Samsung، Microsoft همکاری دارد.

نتیجه‌گیری

سایت فروشگاهی زمینه فعالیت موسس سال تاسیس
سایت فروشگاهی Amazon خرده فروشی جف بزوس ۱۹۹۶
سایت فروشگاهی eBay سایت مزایده اینترنتی پیر امیدیار ۱۹۹۵
سایت فروشگاهی Walmart خرده فروشی سام والتون ۱۹۶۲
‌سایت فروشگاهی Alibaba خرده فروشی جک ما ۱۹۹۲
سایت فروشگاهی Best Buy توزیع تجهیزات الکترونیکی ریچارد ام شولز ۱۹۶۶

 

با توجه به تغییر در نحوه خرید مردم و تمایل بیشتر آن‌ها به خرید آنلاین حتی قدیمی‌ترین برندها با طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی آن، کسب‌و‌کار خودشان را گسترش داده‌اند و سعی در بروز نگه داشتن کسب‌و‌کارشان دارند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک تجارت نیاز به یک سایت فروشگاهی دارید تا فرصت‌های فروش خودتان را افزایش دهید و مشتریان آسان‌تر به شما دسترسی داشته باشند.