امکانات طراحی پرتال فروشگاهی شامل چه مواردی است؟

امکانات طراحی پرتال فروشگاهی شامل چه مواردی است؟

امکانات طراحی پرتال فروشگاهی شامل چه مواری است؟
 
زمان مطالعه:۷ دقیقه

فروشگاه اینترنتی موفق دقیقا همان چیزی است که صاحبان کسب‌و‌کار به دنبال آن هستند و نشان‌دهنده کاری است که انجام می‌دهید. بعد اینکه تصمیم گرفتید که یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید، باید بدانید که چه نوع سایتی را برای خود انتخاب کنید. هنگام راه‌اندازی کسب‌و‌کار آنلاین،‌ طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید انجام دهید. اساس کار یک سایت فروشگاهی تولید و فروش محصولات با کیفیت است و مناسب افرادی است که کالا یا خدماتی را برای فروش ارائه می‌دهند.

پس قبل از وارد شدن به دنیای اینترنت، هدف خود را از ساخت سایت فروشگاهی مشخص کنید. در این مقاله ما ویژگی و امکانات طراحی پرتال فروشگاهی را با هم بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت چیست؟

وقتی سوالی ذهن شما را درگیر می‌کند اولین کاری که می‌کنید این است که از طریق گوگل وارد یک سایت می‌شوید و پاسخ خود را پیدا می‌کنید. در دنیای امروز ما از سایت‌ها برای کار‌های مختلفی مثل خرید،‌ جستجوی اطلاعات و.. استفاده می‌کنیم. بیشتر مشتریان قبل از خرید یک کالا علاقه دارند که به سایت‌های فروشگاهی نیز سر بزنند. سایت‌های فروشگاهی یکی از راه‌های کسب درآمد به حساب می‌آیند و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به فکر راه‌اندازی سایت بیفتند.

  طراحی سایت فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی سایت‌هایی هستند که از طریق اینترنت،‌ محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند و کاربران می‌توانند با وارد شدن در سایت، با انتخاب کالای موردنظر و سپس پرداخت هزینه محصول خود را خریداری کنند.

برای اطلاع بیشتر حتما به وبلاگ «طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت کسب‌و‌کار آنلاین دارد؟» سر بزنید.

سایت‌ های فروشگاهی انواع مختلفی دارند:

استاتیک: این نوع از سایت‌ها بیشتر به صورت تک صفحه‌ی هستند و با کدهای HTML و CSS نوشته می‌شوند و بیشتر مورد استفاده کسانی است که قصد ندارند تغییراتی را در سایت خود اعمال کنند و فقط یک سری اطلاعات از طریق این صفحات در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد.

داینامیک: سایت داینامیک، شرایطی را برای کاربر فراهم می‌کند که با سایت تعامل داشته باشد یعنی کاربر می‌تواند در سایت ثبت‌نام کند، عکس آپلود کند،‌ نظر دهد، لایک کند و.. در این سایت‌ها می‌توانید تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. این سبک برای وب‌سایت‌هایی که صفحات بسیار بالایی دارند مناسب است.

برای چگونگی نحوه طراحی سایت، وبلاگ «آشنایی با نحوه طراحی سایت فروشگاهی به ۳ روش رایج» را بخوانید.

طراحی پرتال فروشگاهی به چه معناست؟

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که طراحی سایت فروشگاهی با طراحی سایت پرتال با هم فرق دارند؟ برای جواب این سوال باید گفت که تفاوت چندانی ندارند و در اصل طراحی پرتال فروشگاهی نوعی سایت فروشگاهی است. پرتال در لغت به معنا درگاه است ولی در دنیای اینترنت نوعی سایت است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند علاوه بر خواندن مطالب یک سایت،‌ کارهایی را روی سایت انجام دهند. طراحی پرتال فروشگاهی به صاحبان سایت کمک می‌کند تا تصاویر و پیام‌های مختلفی را به کاربران ارسال کنند. این پرتال‌‌ها قابلیت‌های زیادی را جهت فروش آنلاین ارائه می‌دهند و کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند از طریق حساب کاربری به اطلاعات بخش‌های مختلف سایت موردنظرشان دسترسی پیدا کنند.

طراحی پرتال فروشگاهی

درحقیقت به سایتی که صرفا جنبه اطلاع‌رسانی نداشته باشد و کاربر بتواند در آن فعالیت‌هایی را انجام دهد،‌ پرتال گفته می‌شود.

برای مثال سایت‌های فروشگاهی یک نوعی از پرتال‌های فروشگاهی به حساب می‌آیند چون کاربران می‌توانند پس از ورود به سایت و دریافت اطلاعات مورد نیاز در زمینه محصولات،‌خدمات و.. کالاهای موردنظرشان را به سبد خرید اضافه و در نهایت آن‌ها را خریداری کنند. قالب سایت پرتال فروشگاهی باید شامل عکس‌های باکیفیت و کاربر پسند باشد. در طراحی پرتال فروشگاهی اطلاعات مورد نیاز کاربران از پایگاه‌های دیگر جمع‌آوری می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

ویژگی‌ و امکانات طراحی پرتال فروشگاهی

ـ سازگار با تلفن همراه: سایت‌های سازگار با موبایل به طوری طراحی شده که برای نمایش در صفحه نمایش‌های کوچک‌تر مثل تلفن‌های هوشمند مناسب باشد.

-سازگار با تمام مرورگرها: سایت فروشگاهی شما طوری طراحی می‌شود که با تمام مرور‌گرها سازگاری داشته باشد و دسترسی کاربران را راحت‌تر می‌کند.

طراحی ریسپانسیو سایت فروشگاهی

-ارائه کد پیگیری برای هر خرید به مشتری: وقتی مشتری یک خریدی را از یک سایت فروشگاهی انجام می‌دهد، می‌‌تواند کد پیگیری را برای هر خرید، از سایت تحویل بگیرد

-نمایش ویژگی‌های محصولات مختلف همراه با جزئیات و تصاویر: این روزها خریداران وقتی می‌خواهند یک محصولی را بخرند، ‌دوست دارند که آن را از زاویه‌های مختلف ببینند. با قرار دادن تصویر با کیفیت و واضح در سایت خود،‌ مشتریان را جذب سایت خود کنید.

-کاربرپسند بودن: کاربر پسند بودن یعنی اینکه سایت ساده طراحی شده باشد اما در نظر داشته باشید که کاربرپسند بودن فقط زیبایی سایت نیست بلکه هدف اصلی ایناست که کاربر به راحتی به یک سایت دسترسی داشته باشد.

 سایت فروشگاهی کاربر پسند

برای آشنایی با مفهوم UI و UX وبلاگ « تفاوت UI و UX در طراحی فروشگاه اینترنتی » را مطالعه کنید.

-امکان جستجوی پیشرفته در هر گروه از محصولات: جستجوی محصول می‌تواند براساس قیمت، نام برند، سایز و.. باشد. با این ویژگی کاربر به راحتی می‌تواند محصول موردنظرش را پیدا کند. اگر مشتری از بین میلیون‌ها کالا، نتواند محصول خود را پیدا کند، احتمالا سایت شما را ترک می‌کند.

-ویژگی‌های امنیتی: امروزه سایت‌های فروشگاهی می‌توانند مورد حمله کلاهبرداران قرار بگیرند. پس این مهم است که صاحبان سایت فروشگاهی از اطلاعات و حریم خصوصی مشتری محافظت کنند.

امنیت در طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی‌ های امنیتی دیگر سایت‌ های پرتال فروشگاهی

سیاست حفظ حریم خصوصی: این سیاست در پاورقی یک سایت قرار داده می‌شود که به معنای این است که اطلاعات مشتری با هیچ‌کس به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

احرازهویت دو عاملی: این احراز هویت اینگونه است که شما با وارد کردن نام کاربری،‌ رمز ورود و کدی که به تلفن همراه شما پیامک می‌شود، یکی از روش‌های امنیت سایت فروشگاهی است.

گواهی SSL : این گواهی به معنای یک لایه محافظت شده است که باعث می‌شود اطلاعات بین کاربر و سرور، کدگذاری شود و از سرقت اطلاعات در حین ارتباط جلوگیری شود. یکی از مشخصه‌های این گواهی،‌ مشاهده HTTPS در ابتدای آدرس سایت است.

برای آشنایی بیشتر با SSL، وبلاگ «چرا داشتن گواهینامه SSL برای فروشگاه اینترنتی مهم است» را مطالعه کنید.

مزایای داشتن سایت پرتال فروشگاهی چیست؟

اطلاعات در طراحی پرتال فروشگاهی، به صورت سازمان‌یافته هستند و جستجو را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. پرتال‌های زیادی وجود دارند که بر روی خدمات خاصی متمرکز هستند به عنوان مثال پرتال فروشگاهی بر روی خدمات اقتصادی متمرکز است در حالی که یک پورتال خبری بیشتر روی خبر و رسانه تاکید دارد.

در حقیقت می‌توان گفت طراحی پرتال فروشگاهی،‌ طراحی سایتی است که کاربر در آن نقش خاصی دارد و جنبه تبلیغات یا معرفی محصول را ندارد. سایت پرتال فروشگاهی تاثیر زیادی در فروش محصولات و موفقیت کسب‌و‌کار شما دارد. بسیاری از مشتریان،‌ خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. بنابراین با کمک این آن می‌توانید در دنیای اینترنتی موفق ظاهر شوید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

برخی از مزایا طراحی پرتال فروشگاهی

-جمع‌آوری اطلاعات و متمرکز شدن آن اطلاعات در یک محل و مدیریت آسان
- شما با استفاده از یک سایت پرتال فروشگاهی می‌توانید خدمات زیادی را ارائه دهید و در هر مکان و زمانی که دوست دارید کار کنید.
-فروشگاه شما ۲۴ ساعته باز است.
-شما با داشتن سایت فروشگاهی می‌توانید به تمام جهان، محصولات خود را بفروشید.
- محصولات و اطلاعات سایت شما به‌روز است.
-دسترسی سریع و آسان کاربران
- با سایت فروشگاهی مشتریان جدید خود را داشته باشید.
- افزایش بازدید از سایت

سایت پرتال فروشگاهی

کلام آخر

طراحی سایت فروشگاهی یک کسب‌و‌کار آنلاین به حساب می‌آید. پرتال‌های فروشگاهی به شما این قدرت را می‌دهند که سایت خود را به راحتی مدیریت و با توجه به نیاز و سلیقه خودتان طراحی کنید و این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید در زمینه‌های مختلف فعالیت کنید. بنابراین می‌توانید سایت خود را مطابق نیاز و تجارت خود راه‌اندازی کنید.