از اولین فروشگاه اینترنتی در ایران چه می دانید؟

از اولین فروشگاه اینترنتی در ایران چه می دانید؟

از اولین فروشگاه اینترنتی در ایران چه می دانید؟
 
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

همه ما حداقل یک بار کلمه فروشگاه اینترنتی را شنیده‌ایم و در حال حاضر تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی ‌در ایران و جهان مشغول به فعالیت هستند و ما بارها و بارها از آن‌ها خرید کرده‌ایم، اما شاید تا قبل از راه‌اندازی اولین سایت فروشگاهی در ایران کمتر کسی خرید آنلاین را انتخاب می‌کرد اما با فعالیت اولین فروشگاه اینترنتی ایران ذهنیت مردم نسبت به خرید آنلاین تغییر کرد و این موضوع باعث شد که مردم بیشتر به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنند. اینکه شما بتوانید در منزل و یا محل کار خودتان بدون اینکه در ترافیک یا صف‌های انتظار برای پرداخت منتظر بمانید تنها با چند کلیک خرید خودتان را انجام دهید باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما می‌شود. فارغ از اینکه شما یک فروشنده یا یک خریدار باشید سایت فروشگاه اینترنتی برای شما سودمند است. در ادامه مطالب درباره اولین فروشگاه اینترنتی ایران صحبت می‌کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات در حوزه کسب‌و‌کار تغییر زیادی در دنیای مجازی ایجاد کرده است. فروشگاه اینترنتی در واقع همان فروش خدمات یا محصولات در فضای اینترنت است. فروشگاه‌های آنلاین بخش جدا نشدنی از فرایند خرید آنلاین به حساب می‌آیند و شامل فرآیندهایی هستند که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات و خدماتی را از سایت فروشگاهی شما خریداری کنند.

برای اطلاع بیشتر وبلاگ «سایت فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با فروشگاه سنتی دارد؟» را مطالعه کنید.

چرا داشتن فروشگاه اینترنتی مهم است؟

امروزه اینترنت در بازار نفوذ بیشتری دارد. اگر یک شرکتی بخواهد که موفق شود و فروش خود را افزایش دهد باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد چون بیشتر مردم از طریق اینترنت خرید می‌کنند تا فروشگاه‌های فیزیکی.
اما داشتن یک سایت فروشگاهی مزایایی هم دارد:
جذب مشتری از تمام نقاط: شما با داشتن یک سایت فروشگاهی می‌توانید مشتریان بیشتری را از تمام نقاط داشته باشید.
کاهش هزینه‌ها در مقایسه با فروشگاه فیزیکی: فروشگاه آنلاین در مقایسه با فروشگاه فیزیکی در درجه اول چون هزینه رفت‌و‌آمد برای خرید را ندارد به صرفه‌تر است.
۲۴ ساعت شبانه‌روز: در هر ساعت و هر مکانی که باشید می‌توانید خیلی راحت خرید خود را انجام دهید.
نظارت بر عملکرد فروش: صاحبین مشاغل می‌توانند به صورت همزمان میزان فروش خودشان را بررسی کنند.

برای اطلاعات بیشتر حتما به وبلاگ «طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت کسب و کار آنلاین دارد» سربزنید.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سال ۱۳۸۵ توسط دو برادر به نام‌های سعید و حمید محمدی راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران به حساب می‌آید. این فروشگاه در همان ابتدا کار خودش را با فروش محصولات دیجیتال آغاز کرد اما از سال ۹۲ به بعد فروش محصولات دیگر مثل آرایشی و بهداشتی را به سایت فروشگاهی خود اضافه کرد و فروش روزانه خود را به مبلغ بیش از یک میلیارد رساند در حال حاضر شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید در این فروشگاه پیدا کنید.

در طراحی سایت فروشگاهی دیجی‌کالا شامل امکاناتی مثل دسته‌بندی محصولات، جستجوی پیشرفته، ‌مشخصات فنی و کامل محصولات و.. است که خرید را برای کاربر آسان می‌کند و تجربه کاربری خوبی را برای مشتریان به همراه دارد.

دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی در ایران

ایده شکل‌گیری دیجی‌کالا:

ایده شکل‌گیری این فروشگاه به سال ۱۳۸۴ برمی‌گردد زمانی که این دو برادر برای ادامه فعالیت در زمینه عکاسی دیجیتال به یک دوربین نیاز داشتند بنابراین بعد از جستجو و پیدا کردن اطلاعات دوربین مورد‌نظر خودشان، آن را از یک بازار خریداری کردند. اما بعد از چند روز متوجه دست دوم بودن لنز دوربین شدند. همین تجربه بد از خرید، ایده طراحی سایت فروشگاهی دیجی‌کالا را در ذهن آن‌ها ایجاد کرد و باعث شد برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی مطمئن انگیزه بگیرند.

نحوه کار سایت فروشگاهی دیجی کالا:

سایت فروشگاهی دیجی کالا به صورت مارکت‌پلیس (Marketplace) فعالیت می‌کند. نحوه کار این مدل از فروشگاه‌ها به این صورت است که فروشندگان مختلف می‌توانند بعد از ورود به سیستم و ثبت محصولات خودشان آن‌ها را بفروشند بنابراین محصولات این مدل فروشگاه مربوط به تامین‌کنندگان (فروشندگان) است و صاحب فروشگاه نیاز به سرمایه زیادی ندارد. دقیقا مثل پاساژی که از تعداد زیادی مغازه تشکیل شده بنابراین سایت دیجی کالا در نقش پاساژ و فروشندگان مختلف در نقش مغازه‌های مختلف یک پاساژ هستند.

سایت‌های فروشگاهی مارکت‌پلیس برخلاف فروشگاه اینترنتی که معمولا روی یک برند تمرکز دارند روی محصولات و خدمات متنوعی فعالیت دارند.

دیجی کالا علاوه بر خود سایت اصلی که یک سایت مارکت پلیسی است، یک سری زیرمجموعه‌هایی نیز دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️ دیجی استایل (https://www.digistyle.com/) فروشگاه مد و پوشاک

✔️پیندو (https://www.pindo.ir/) ثبت آگهی برای کالای نو، دست دوم و خدمات

✔️ دیجی کالا مگ (www.digikala.com/mag/) ارائه مجله آنلاین، جدیدترین اخبار در زمینه‌های مختلف مثل فناوری، سرگرمی و ..

✔️ دیجی پی (www.mydigipay.com/download/) پرداخت الکترونیک هوشمند

✔️ فیدیبو (https://fidibo.com/) فروشگاه کتاب به صورت دیجیتال

مزایا سایت فروشگاهی دیجی‌کالا برای مشتریان:

قابلیت جستجو سریع محصول

معرفی دقیق و کامل محصولات فروشگاهی

در نظر گرفتن رضایت مشتریان

دسته‌بندی مرتبط و طراحی مناسب

ارائه دادن پیشنهادات روزانه مناسب برای خرید

داشتن مشخصات فنی محصولات در سایت

دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی در ایران

مزایا سایت فروشگاهی دیجی‌کالا برای فروشندگان:

دیجی‌کالا بزرگترین سایت فروشگاهی ایران است‌.

بازدید میلیون‌ها کاربر از سایت و بالا رفتن شانس فروش محصولات

فروش کالا و محصولات شما در سراسر ایران

قابلیت ارسال کالا توسط فروشنده

دیجی کالا اولین فروشگاته اینرتننتی در ایران

کلام آخر

دیجی‌کالا به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی در ایران، با داشتن یک دهه تجربه به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شده است تا قبل از آن بیشتر ما از خرید اینترنتی یا تجربه خوبی نداشتیم یا اینکه اصلا خرید اینترنتی انجام نمی‌دادیم. شما وقتی سایت فروشگاهی دیجی‌کالا را سرچ می‌کنید و وارد آن می‌شوید، می‌توانید هر چیزی که بخواهید را در آن سایت پیدا کنید. اگر طراحی سایت فروشگاهی شما مشابه دیجی‌کالا باشد، در اینصورت سایت شما مزایای زیادی دارد.

بهترین فروشگاه‌‌ های اینترنتی جهان را بشناسید سوشال کامرس چیست و چه تفاوتی با ایکامرس دارد؟