۷ صفحه مهم که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

۷ صفحه مهم که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

۷ صفحه مهم که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد.
 
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

وب‌سایت شما بخش مهمی از کسب‌و‌کار شما است پس لازم است که در زمان طراحی سایت فروشگاهی خودتان صفحات سایت را طوری طراحی کنید که برای کاربران جذاب باشد. وقتی صحبت از طراحی صفحات سایت می‌شود، باید بدانید که غیر از صفحه اصلی سایت، صفحات استاندارد دیگری وجود دارد که تقریبا تمام وب‌سایت‌ها باید آن‌ صفحات را داشته باشند.

شما درباره‌ی این صفحات چقدر می‌دانید؟

می‌دانید چه صفحاتی برای سایت مهم‌تر است؟

در این پست ما به شما کمک می‌کنیم صفحات ضروری سایت فروشگاهی را بشناسید.

صفحه اصلی

اولین صفحه‌ای که بازدیدکننده از سایت شما مشاهده می‌کند Home Page است. این صفحه مانند ویترین فروشگاه عمل می‌کند و کاربران با دیدن این صفحه درک می‌کنند که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، پس در طراحی سایت فروشگاهی، صفحه‌ اصلی سایت را طوری طراحی کنید تا کاربران در عرض چند ثانیه، هدف اصلی سایت فروشگاهی شما را بفهمند.

سعی کنید مهم‌ترین اطلاعات فروشگاه‌ خودتان مثل درباره ما، تماس با ما، خدمات، محصولات و وبلاگ را به صورت منو در ابتدای صفحه Home Page قرار دهید تا کاربران مجبور نباشند برای اطلاعات مورد نیازشان صفحه را تا انتها اسکرول کنند. نکته‌ دیگر اینکه محتوا شما باید به اندازه‌ای جذاب باشد که توجه بازدیدکنندگان را به خودش جلب کند.

صفحه اصلی یک سایت فروشگاهی

برای اطلاع از عناصر مهم صفحه اصلی، وبلاگ «کدام عناصر در صفحه نخست فروشگاه باید ارائه شود» را مطالعه کنید.

درباره ما

بیشتر بازدید‌کنندگان صفحه درباره ما در سایت فروشگاهی شما برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره شما و شرکت شما به این صفحه سر می‌زنند. پس برای نوشتن این صفحه از سایتتان وقت بگذارید و داستان خودتان را تعریف کنید.

صفحه درباره ما را می‌توانید با نام‌های دیگری مثل داستان‌ ما، ماموریت ما و درباره من و .. نامگذاری کنید. فراموش نکنید که هدف شما در این صفحه این است که به کاربران بگویید چه کسی هستید، دلیل راه اندازی سایت شما چیست، چرا باید کسب‌و‌کار شما را انتخاب کنند و..

معمولا در این صفحه باید خلاصه‌ای از بیوگرافی، چشم‌انداز، سابقه شرکت شما و.. نوشته شود.

صفحه درباره ما یک سایت فروشگاهی

تماس با ما

از صفحه تماس با ما برای ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده کنید تا بازدیدکننده در صورت نیاز به راحتی با شما تماس بگیرد.

اطلاعات این صفحه شامل آدرس شرکت، ایمیل، شماره تلفن، حساب‌های شرکت در شبکه‌های اجتماعی مانند Instagram ،Facebook ،Linkedin و.. است تا بازدیدکننده به سرعت گزینه‌های تماس با شما را بفهمد. پس مطمئن شوید که کاربران می‌دانند چگونه با شما تماس بگیرند. علاوه بر این بعضی از مشتریان ترجیح می‌دهند به جای خواندن سوالات متداول، با شما تماس بگیرند و سوالات خودشان را از شما بپرسند.

صفحه تماس با ما سایت فروشگاهی

حریم خصوصی

صفحه حریم خصوصی در هر سایت به کاربران در مورد انواع داده های جمع آوری شده مثل شماره تماس، ایمیل، آدرس و..، نحوه ذخیره و پردازش آنها ، اهداف استفاده و به اشتراک‌گذاری آن اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین روش هایی است که کاربران می توانند محرمانه بودن خود را حفظ کنند.

وب‌سایت‌ها مخصوصا فروشگاه اینترنتی که اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری یا استفاده می‌کند به صفحه حریم خصوصی احتیاج دارند.

شما باید در هر وب‌سایت حریم خصوصی را ارائه دهید و به آن اصول پایبند باشید.

چند نکته در صفحه حریم خصوصی:

- سایت شما کاملا مسئول امنیت، اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده است.

- تمامی راه‌های ارتباطی (شماره تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی) را درج کنید.

- باید به کاربران اطلاع دهید که هنگام بازدید از وب‌سایت شما می‌توانید کوکی‌ها را در رایانه آن‌ها ذخیره کنید.

و ..

صفحه حریم خصوصی یک سایت فروشگاهی

به طور کلی کوکی ها شامل داده های کم‌حجم و کوچکی هستند که پس از بازدید از هر وب‌سایت در مرورگر کاربران ذخیره می شود.

شرایط استفاده

یکی از صفحات ضروری سایت فروشگاهی شما صفحه شرایط استفاده است و شامل قوانینی است که سایت فروشگاهی شما تنظیم کرده و کاربران سایت فروشگاهی شما باید از آن پیروی کنند.

چند نکته درباره این صفحه:

قوانین استفاده از خدمات ارائه شده

رعایت حریم خصوصی

توضیحاتی درباره دلایل معلق یا ممنوع شدن خدمات به کاربر

و ..

صفحه شرایط استفاده یک سایت فروشگاهی

سوالات متداول

پاسخ بیشتر سوالاتی که ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند در صفحه سوالات متداول وجود دارد و و باعث صرفه‌جویی در وقت شما برای پاسخگویی به سوالات تکراری می‌شود.

به این صفحه می‌توانید مانند یک دفترچه راهنما نگاه کنید زیرا کاربران پاسخ سوالات خود را بدون اینکه از کسی بپرسند، پیدا می‌کنند.

این صفحه باید دائما به‌روز‌رسانی شود و به آن پرسش و پاسخ‌های جدید اضافه شود.

صفحه سوالات متداول یک سایت فروشگاهی

دسته‌بندی محصول

وقتی وارد یک سوپرمارکت می‌شوید محصولات چگونه دسته‌بندی شده‌اند؟ یک بخش به لبنیات، یک بخش به مواد شوینده و بخش‌های مختلف دیگر اختصاص دارد. فروشگاه اینترنتی شما هم دقیقا به صفحه دسته‌بندی محصول نیاز دارد. شما باید محصولات فروشگاهی خودتان را در دسته و زیردسته مرتب کنید، در این صورت بازدید‌کنندگان وب سایت شما می‌توانند در قسمت دسته‌بندی محصول به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند و در وقت آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

صفحه  دسته‌بندی محصول برای یک سایت فروشگاهی

حرف آخر

وب‌سایت فروشگاهی شما مثل یک کتابخانه است، شما به عنوان یک کتابدار وظیفه دارید بازدیدکننده را برای رسیدن به کتاب موردنظرش هدایت کنید، دقیقا در فروشگاه اینترنتی هم صفحات سایت شما با رساندن بازدید‌کنندگان به پاسخ مناسب، می‌توانند چرخه خرید را سریع‌تر کنند.