مراحل ساخت سایت فروشگاهی در لیموبیت

مراحل ساخت سایت فروشگاهی در لیموبیت

مراحل ساخت سایت فروشگاهی در لیموبیت
 
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

اگر در نظر دارید که سایت فروشگاهی خودتان را راه‌اندازی کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید. اولین قدم برای طراحی سایت فروشگاهی انتخاب بهترین شرکت ساخت سایت فروشگاهی است چون وب‌سایت شما عنصر اصلی فعالیت‌های بازاریابی و فروش آنلاین شما به حساب می‌آید و تمام مراحل ساخت سایت فروشگاهی باید به دقت انجام شود بنابراین شما باید طراحی سایت فروشگاهی خودتان را باید به مجموعه‌ای بسپارید که بهترین سایت را برای شما طراحی کند. ایجاد سایت فروشگاهی یک فرآیند برنامه‌ریزی و ساخت است و شامل طرح‌بندی، رنگ‌ها، طراحی لوگو، طراحی گرافیکی ، وایرفریم و چندین و چند مرحله متفاوت است.

شرکت طراحی سایت فروشگاهی لیموبیت در سال‌های اخیر بهترین خدمات را به مشتریان خودش ارائه داده است، در این مقاله مراحل ساخت سایت فروشگاهی در لیموبیت را بررسی می‌کنیم.

جلسات نیاز سنجی برای طراحی سایت فروشگاهی

اولین قدم قبل از ایجاد سایت فروشگاهی برگزاری جلسات نیازسنجی با مشتری برای تحلیل و ارزیابی است. در این جلسات که قبل از شروع فرآیند طراحی سایت برگزار میشود، هدف از راه‌اندازی سایت، امکانات موردنیاز شما، تعیین زمان‌بندی، پیچیدگی، هزینه و .. مشخص می‌شود. این کار به تیم طراحی سایت کمک می‌کند که نسبت به پروژه و امکاناتی که مشتری می‌خواهد دید بهتری پیدا کنند و مناسب‌ترین راهبرد را براساس پیچیدگی و اهداف سایت فروشگاهی طراحی کند. به عنوان نمونه سوالاتی مثل:

هدف از راه‌اندازی سایت چیست؟

در این سایت قصد فروش دارید یا برای سرگرمی، اطلاع‌‌رسانی، سرگرمی و.. تصمیم به راه‌اندازی سایت دارید؟

افرادی بازدید کننده از سایت چه کسانی هستند؟

و چندین و چند سوال دیگر.

پاسخ دادن به این سوالات باعث می‌شود که پروژه در مسیر درست خودش حرکت کند.

جلسات نیاز سنجی برای طراحی سایت فروشگاهی

مرحله وایرفریم (Wireframe) در طراحی سایت

بعد از اینکه اهداف ایجاد سایت فروشگاهی مشخص شد نوبت به مرحله بعد می‌‌رسد. با استفاده از یک طرح اولیه جایگاه و هدف صفحات و عناصر مختلف یک صفحه سایت مشخص می‌شود. با طراحی یک Wireframe همه عناصر سایت در ساده‌ترین شکل خودشان قرار می‌گیرند و این موضوع به تیم طراحی سایت این تضمین را می‌دهد که تمام موضوعات اصلی که برای سایت لازم است را در نظر گرفته‌اند، علاوه بر این ارتباط این عناصر با یکدیگر را به خوبی تعریف می‌کند به طور ساده‌تر یعنی نقشه سایت طراحی می‌شود. این موضوع باعث هماهنگی، عدم سردرگمی تیم طراحی سایت و بالا بردن سرعت انجام پروژه می‌شوند.

مرحله وایرفریم (Wireframe) در طراحی سایت

وایرفریم (Wireframe) طرحی است که برای مشخص کردن بخش های یک پروژه (یا سایت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در وایر فریم محل قرارگیری عناصر و صفحات گوناگون سایت ایجاد می‌شود تا چیزی که در ذهن طراح و مشتری وجود دارد قبل از ساخت آن قابل مشاهده باشد که هدف نهایی به چه شکل در خواهد آمد.

از آنجایی که وایرفریم‌ها برای راهنمایی جایگاه عناصر و بخش‌های مختلف سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین شامل رنگ و لوگو و .. نمی‌شوند.

طراحی گرافیکی و UX سایت فروشگاهی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در فرآیند ایجاد سایت فروشگاهی و جذب کاربر طراحی گرافیکی است. بعد از انتخاب طرح اولیه نوبت به طراحی گرافیکی سایت می‌رسد و تیم طراحی با به‌کارگیری مهارت و دانش، متناسب با هر پروژه کار جادویی خودشان روی وب‌سایت را شروع می‌کنند. این مرحله شامل نحوه چیدمان عناصر، رنگ قلم‌ها، ترکیب استفاده از رنگ‌ها و .. می‌شود و زمانی که گرافیست بر روی این طرح کار می‌کند مشتری و مخاطبان هدف را در نظر دارد. ممکن است طراحی بصری و گرافیستی سایت با توجه به نظرات کارفرما تغییر کند.

طراحی گرافیکی و UX سایت فروشگاهی

کدنویسی و فرآیند توسعه سایت فروشگاهی

بعد از تایید نمونه طراحی سایت، برنامه نویسی سایت شروع می‌شود. تیم فنی لیموبیت طرح نهایی را دریافت کنند و طرح گرافیک را تبدیل به سایت فروشگاهی کنند.

برنامه نویسی در دوبخش فرانت اند (Front End) و بک اند (Back End) انجام می‌شود.

Front End:

در واقع یک طراح وب یا یک Front End Developer، کسی است که چیزی را طراحی می‌کند کاربر آن را می‌بیند.

Back End:

مربوط به کدنویسی و برنامه‌نویسی هر آن چیزی است که کاربر آن را مشاهده نمی‌کند و مربوط به کارهای پشت صحنه وب‌سایت است.

لیموبیت برای طراحی سایت فروشگاهی از زبان‌های برنامه نویسی HTML،CSS ،Java Script، JQuery و همچنین برای توسعه پلتفرم Ecommerce خود از زبان برنامه نویسی C#، فریم‌ورک .NET و متد MVC استفاده می‌کند.

HTML: مخفف (Hyper Text Markup Language) و یک زبان‌نشانه گذاری ابر متن است که با استفاده از آن چهارچوب اصلی سایت ساخته می‌شود و به طور خلاصه در واقع با HTML اسکلت‌بندی سایت پیاده می‌شود.

CSS: مخفف (Cascading Style Sheet) است و طرح ها، رنگ ها، فونت ها و مواردی از این دست را به یک صفحه وب اضافه می‌کند، به طور کلی مجموعه ‌ای از دستورات برنامه نویسی به حساب می‌آید که از طریق آن می‌توان خصوصیات ظاهری ، شکل و تمامی عناصر صفحات وب‌سایت را تعیین کرد یا تغییر داد.

Java Script: با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی می‌توان سایت را به امکانات اضافی تعاملی ارتقا دهید و صفحات زیبایی داشته باشید. امکاناتی مثل:

قابلیت زوم کردن روی یک عکس

تغییر رنگ دکمه زمانی که ماوس روی آن قرار بگیرد.

پخش فایل‌های صوتی و تصویری در سایت

نمایش اسلاید تصاویر

نمایش انیمیشن‌ها و..

کدنویسی و فرایند توسعه سایت فروشگاهی

JQuery: یک کتابخانه برای جاوا اسکریپت (Java Script) است که انجام یک سری از کارها را آسان می‌کند و به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که از قابلیت های از پیش آماده شده استفاده کنید و حجم پروژه طراحی سایت فروشگاهی و زمان پایان آن را کم‌تر می‌کند.

فریم ورک NET. : به مجموعه‌ای از دستور العمل‌ها گفته می‌شوند که برای انجام عملیات پایه و اصلی یک سیستم هدفمند در زبان‌های برنامه‌نویسی بوجود می‌آیند. چارچوب دات‌نت باعث توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی از فرم کلاینت محور به فرم سرور محور شده است، در واقع یک چارچوب جدید جهت توسعه ی برنامه های کاربردی بر مبنای وب و مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در محیط مایکروسافت است.

کدنویسی و فرایند توسعه سایت فروشگاهی

MVC: یک الگوی معماری است که یک برنامه را به ۳ بخش View، Model و Contoroller جدا می‌کند. هدف اصلی استفاده از این الگو این است که همه‌ی اجزای یک برنامه را طبق استانداردهای از پیش تعریف شده از هم جدا کنیم، تا چند نفر بتوانند همزمان روی یک پروژه بدون تداخل و سردرگمی کار بکنند.

تست نسخه نهایی سایت فروشگاهی

قبل از راه‌اندازی سایت فروشگاهی توسط لیموبیت، تست عملکرد روی هر خروجی برای برطرف کردن کوچک‌ترین مشکلات و خطاهایی که در زمان برنامه‌نویسی رخ داده است، انجام می‌شود، به عنوان مثال تمام لینک‌های سایت بررسی می‌شوند تا مطمئن شوند که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. علاوه بر تست‌های فنی، ریسپانسیو بودن سایت شما نیز آزمایش می‌شود تا هر کاربری سایت شما را در هر سیستمی (تلفن همراه، لپ‌تاپ و..) متناسب با صفحه نمایش خودش مشاهده کنند.

تست نسخه نهایی سایت فروشگاهی

راه‌اندازی نسخه نهایی

بعد از اینکه از طراحی و کارکرد تمامی بخش‌های سایت شما مطمئن شدیم نوبت به جذاب‌ترین مرحله ساخت سایت فروشگاهی یعنی رونمایی و راه‌اندازی قدرتمند سایت شما می‌رسد.

مرحله پشتیبانی از سایت

با کمک پشتیبان، می‌توانید هزینه‌های کلی را کاهش دهید، از بروز خطرات احتمالی مانند هک شدن و.. جلوگیری کنید و همیشه یک متخصص همراه خود داشته باشید. پس از تحویل پروژه، ۶ ماه تا ۱ سال بسته به پکیجی که تهیه کرده‌اید (لیمو شیرین، لیمو ترش و اختصاصی ) به صورت رایگان با پشتیبانی فنی در کنار شما خواهیم بود، بعد از اتمام این زمان در صورت تمایل می‌توانید پشتیبانی سایت فروشگاهی خودتان را تمدید کنید.

در آخر

در این پست مراحل ساخت سایت فروشگاهی در لیموبیت را گام‌ به گام تا زمان راه‌اندازی سایت فروشگاهی را برای شما گفتیم. این وبلاگ راهنمای خوبی برای افرادی است که تصمیم به طراحی سایت خودشان دارند و علاقه دارند که با این مراحل آشنایی داشته باشند.

پشتیبانی از سایت فروشگاهی
تفاوت‌ های فروشگاه‌ ساز با سایت‌ ساز چیست؟ ویژگی‌ های بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟