چگونه پرفروش‌ترین محصولات برای فروشگاه اینترنتی را پیدا کنیم؟

چگونه پرفروش‌ترین محصولات برای فروشگاه اینترنتی را پیدا کنیم؟

 
زمان مطالعه:۵ دقیقه
  • • چه محصولاتی را بفروشم؟

     

  • • محصولات پرفروش در اینترنت کدام‌اند؟

     

  • • محصولی که انتخاب می‌کنم، برای فروش اینترنتی مناسب است یا نه؟

     

موارد بالا سوالاتی هستند که ممکن است ذهن بیشتر افرادی که ایده راه‌اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی دارند را درگیر کند و باعث ایجاد احساس سردرگمی شود به خصوص اگر اولین باری باشد که وارد دنیای آنلاین می‌شوید، اما جای نگرانی نیست تحقیق برای انتخاب محصول فروشگاه اینترنتی خیلی ترسناک و سخت نیست و فقط نیاز به درک درست کاربران شما دارد، مثلا می‌توانید تحقیق کنید که اطرافیان یا بستگان شما بیشتر چه محصولاتی را آنلاین خریداری می‌کنند یا اصلا خود شما به عنوان مشتری چه محصولاتی را بیشتر اینترنتی سفارش می‌دهید. به همین راحتی در همان اول کار اطلاعات زیادی را به دست می‌آورید.

 
  • • محصولات پر طرفدار چه محصولاتی هستند؟

     

  • • چگونه این محصولات را برای فروش آنلاین پیدا کنیم؟

     

در ادامه این پست به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و بهترین راهکارها را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

چگونه محصولات پرطرفدار برای فروش آنلاین را پیدا کنیم؟

اگر به تازگی فروشگاه خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید بهتر است سراغ محصولاتی بروید که شناخته شده‌اند و راحت‌تر فروش می‌روند، پیدا کردن محصولی که فروش خوبی داشته باشد می‌تواند چالش برانگیز باشد اما با تحقیق و درک تقاضای بازار این مسیر تا حد زیادی برای شما آسان می‌شود، البته فراموش نکنید که باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید تا نتیجه بگیرید.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر هر محصولی که فکرش را کنید در فروشگاه‌های آنلاین پیدا می‌شود، مثلا سایت دیجی‌کالا را در نظر بگیرید، کاربران از سوزن گرفته تا لوازم برقی را می‌توانند در این سایت پیدا و خریداری کنند، پس اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید اما نمی‌دانید که چه محصولاتی را بفروشید، باید سراغ محصولات پرطرفداری بروید که در بیشتر سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسند، البته این کار زمانبر است و فکر نکنید که تنها با گشتن در چند سایت می‌توانید محصولات پر فروش را پیدا کنید.

راهکارهای شناخت پرفروش‌ترین محصولات برای فروش آنلاین

فروش فیزیکی ≠ فروش آنلاین

فراموش نکنید یک محصول در فروشگاه فیزیکی می‌تواند تقاضای بالایی نسبت به فروش همان محصول در فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشد و بالعکس، مثلا کم‌تر کسی تصمیم به خرید اینترنتی اتومبیل می‌گیرد و ترجیح می‌دهد خرید خودش را به صورت حضوری انجام دهد.

۴ روش برای یافتن محصولات پرطرفدار برای فروش آنلاین

• نیاز مشتری را شناسایی کنید

خیلی ساده بگوییم اگر گرما کسی را اذیت نمی‌کرد، کولرها هم فروشی نداشتند، پس شناخت نیاز مشتری یکی از بهترین تکنیک‌های پیدا کردن پرفروش‌ترین محصولات است. نیاز مشتری درواقع چیزی است که مشتری را برای خرید از محصولات و خدمات شما تشویق می‌کند. بنابراین اگر نیاز مشتری را به خوبی درک کنیم می توانیم بهترین محصول را برای پاسخ به آن انتخاب کنیم.

شاید این فرایند زمانبر باشد اما مطمئن باشید نتیجه کاملا راضی‌کننده خواهد بود.

اولین قدم برای پیدا کردن پرفروش‌ترین محصول، درک چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند.

می‌توانید با استفاده از نظرسنجی، مصاحبه و ابزار رایگان google trends که محبوب‌ترین جستجو‌های انجام شده توسط کاربران را نشان می‌دهد، پرتقاضا‌ترین محصولات را شناسایی کنید.

• به محصولات پرفروش سایت‌ها سر بزنید

در بیشتر سایت‌های فروشگاهی، بخشی برای معرفی و ارائه پرفروش‌ترین محصولات هفته، ماه و فصل و.. وجود دارد، شما با سر زدن به این بخش با محصولات پرفروش زیادی آشنا می‌شوید و ایده‌های زیادی می‌گیرید. سایت فروشگاهی آمازون (Amazon) و ای بی (eBay) دو نمونه سایت خارجی و سایت فروشگاهی دیجی کالا در ایران نمونه‌های خوبی برای بررسی محصولات پرفروش هستند. محصولات را براساس میزان فروشی که دارند پیدا کنید و به ترتیب مرتب کنید، با این کار می‌توانید پر فروش‌ترین محصولات را پیدا کنید.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است محصولات پرفروش فروشگاه فقط در بازه زمانی خاص یا محدودی پرفروش باشد و همیشه تقاضای زیادی نداشته باشند، مثلا با شیوع ویروس کرونا، در سایت دیجی‌کالا محصولاتی مثل دستکش و ماسک تنفسی و.. جزو پر فروش‌ترین محصولات شد و یا بعضی از محصولات فروش فصلی دارند مثلا در فصل بهار، خرید وسایل هفت‌سین یا در فصل پاییز، لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان و.. . فروش دسته‌ای دیگر از محصولات مثل مواد غذایی محدود به زمان خاصی نیستند و همیشه به فروش می‌رسند.

همانطور که گفتیم دسته ای از محصولات در مدت زمان محدودی محبوب می شوند و فروش خوبی دارند. شما می‌توانید این دسته از محصولات را شناسایی و برای فروش انتخاب کنید.

• نظرات خریداران را فراموش نکنید

نظرات خریداران اطلاعات زیادی درمورد یک محصول به شما می‌دهد. اطلاعاتی مثل:

  • • پرفروش‌ترین محصولات اینترنتی کدام‌اند؟

     

  • • مشتریان چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند؟

  • • به چه محصولاتی بیشتر علاقه دارند؟

  • • چه مشکلاتی با محصولات و خدمات دارند؟

پاسخ تمام این سوالات را با خواندن نظرات به دست می‌آید و شما درک بهتری از نیازها، علایق و.. به دست می‌آورید.

• بررسی استراتژی و محصولات رقبا

برای موفق بودن در کسب‌و‌‌کار و پیشی گرفتن از رقیبان، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی رقبای خودتان را بررسی کنید و ببینید چه محصولاتی را بیشتر می‌فروشند.



محصولات پرطرفدار برای فروش اینترنتی

همانطور که بالاتر به آن پرداختیم، مهم‌ترین بخش‌ راه‌اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی، پیدا کردن پر فروش‌ترین محصولات است.

در ادامه لیست محصولات پرطرفدار برای فروش اینترنتی را مشاهده می‌کنید.

چگونه پرفروش‌ترینمحصولاترا بشناسیم؟

لیست محصولات پر طرفدار برای فروش آنلاین در سال ۲۰۲۲

در این بخش لیستی از محصولات پرطرفدار برای شما آورده شده است که به احتمال زیاد این لیست را در سال‌های بعد با همین الگو و فقط با کمی تغییرات مشاهده خواهید کرد.

کالاهای دیجیتال خانه و آشپزخانه
مد و پوشاک کتاب، لوازم‌التحریر و هنر
‌اسباب‌بازی، کودک و نوزاد ورزش و سفر
خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی محصولات بومی و محلی
زیبایی و سلامت کارت هدیه
الکل ماسک تنفسی
محلول ضدعفونی کننده ماسک پارچه‌ای

نتیجه‌گیری:

راه‌های مختلفی برای شناسایی پرفروش‌ترین محصول وجود دارد و نیازی نیست حتما به یک روش پایبند باشد ولی زمانی که تصمیم به تحقیق گرفتید، هرچه بیشتر تحقیق کنید اطلاعات بیشتری را می‌توانید جمع‌آوری کنید و ایده‌های بیشتری بگیرید.