آموزش ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام با آخرین تغییرات ۲۰۲۰

آموزش ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام با آخرین تغییرات ۲۰۲۰

 
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اهمیت داشتن اکانت تجاری در اینستاگرام برای برندها و شرکت‌ها، به ویژه با اهداف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی غیر قابل انکار است. اینستاگرام فضای کاملا منحصر به فردی در اختیار برند‌ها می‌گذارد تا بتوانند با تولید محتوای بصری، خدمات و کالاهای‌شان را معرفی کنند و با مخاطبین خود ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.

اکانت بیزینس اینستاگرام چه مزیت‌هایی برای شما دارد؟

بعد از تغییر صفحه معمولی اینستاگرام به صفحه تجاری دسترسی به امکانات زیر برای شما فراهم می‌شود:

o تحلیل‌گر فعالیت صفحه ایسنتاگرام «Instagram Insights»

o راه‌های ارتباطی و تماس بیشتر در «Bio» صفحه

o امکان ترفیع پست‌ها با تبلیغات اینستاگرام

o قرار دادن «لینک داخل استوری» (اگر بیش از ۱۰.۰۰۰ فالوور دارید)

اگر تا به حال برای ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی محبوب تردید داشته‌اید، الان بهترین فرصت برای شروع کردن است! حتی اگر قبلا این کار را برای صفحه‌تان انجام داده‌اید، باز هم می‌توانید نکات گفته شده در مقاله را بررسی کنید که صفحه‌تان در بهترین و بهینه‌ترین حالت قرار بگیرد. در ادامه قدم به قدم مراحل ایجاد کردن حساب کاربری تجاری در اینستاگرام را با هم دنبال می‌کنیم.

1. اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید

خب اول از همه اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید. حتی می‌توانید برای این کار اینستاگرام را بر روی مرورگر گوشی، کامپیوتر یا لپ‌تاپ باز کنید ولی چون قرار است با هم به یک شکل پیش برویم، مراحل را داخل اپلیکیشن انجام می‌دهیم. اینستاگرام را می‌توانید داخل گوشی‌هایتان در پلی استور گوگل، اپ استور اپل و ماکروسافت استور برای گوشی‌های ویندوزی، جستجو و نصب کنید. همچنین دوستانی که از اپ استورهای ایرانی استفاده می‌کنند، می‌توانند اپلیکیشن اینستاگرام را از کافه بازار و یا سیب اپ دانلود کنند.

 

2. یک حساب کاربری ایجاد کنید

اگر از قبل به صورت شخصی اکانت یا صفحه‌ای در اینستاگرام داشته‌اید، حتما این بخش برایتان بسیار ساده است. اما باید توجه داشته باشید که این صفحه برای برند و کسب و کار شماست.

• انتخاب نام کاربری مناسب

آیا به راحتی از روی نام کاربری قابل شناخته شدن هستید؟ آیا به راحتی می‌توان آن را جستجو کرد؟ این سوالاتی‌ست که حتما باید برای انتخاب نام در نظر داشته باشید. اگر نام برند شما قبلا در اینستاگرام استفاده شده، بهتر است در بخش اول نام کاربری، از نام برند خود استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از اعداد هم در این قسمت استفاده نکنید. بعدا هم این امکان را خواهید داشت که نام کاربری‌تان را تغییر دهید، پس خیلی هم لازم نیست برای این انتخاب وسواس داشته باشید.

• اطلاعت ورود به اکانت مشترک

اگر حساب کاربری فعال دیگری روی اینستاگرام داشته باشید، این سوال از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید اطلاعات ورود و دسترسی آنها مشترک باشد؟ چون قرار است این صفحه به عنوان اکانت تجاری شما در اینستاگرام باشد، ما توصیه می‌کنیم که گزینه پایین صفحه، یعنی ثبت‌نام با ایمیل و شماره تلفن را انتخاب کنید.

• ثبت ‌نام با ایمیل یا شماره تلفن

فرقی ندارد که با کدام گزینه ثبت‌نام را پیش می‌برید، چون در پایان این حساب را هم به ایمیل و هم شماره تلفن متصل می‌کنیم. توصیه ما این است که حتما از یک ایمیل غیر شخصی برای ثبت‌نام استفاده کنید. برای شماره تلفن هم در نظر داشته باشید، کسی که مدیریت صفحه را به عهده دارد، حتما باید به این شماره دسترسی داشته باشد.

 

• انتخاب یک رمز مناسب برای صفحه

شما همیشه می‌توانید رمز صفحه‌تان را تغییر دهید. در حقیقت بهتر است که هر چند وقت یک بار، برای امنیت بیشتر صفحه این کار را انجام دهید. برای یک رمز مناسب حتما از ترکیب حروف، عدد و کاراکترهایی مثل «!@#$&*» استفاده کنید و کوتاه‌تر از ۸ کاراکتر نباشد.

• یک تاریخ تولد مشخص کنید

چرا تاریخ تولد؟ ما هنوز وارد مراحل تجاری کردن صحفه نشده‌ایم و این قسمت فقط برای تایید صلاحیت سنی شما در استفاده از این شبکه اجتماعی است. این تاریخ به صورت عمومی در صفحه شما نمایش نشان داده نخواهد شد. می‌توانید تاریخ تولد خودتان یا هر تاریخی بالاتر از ۶ سال را در آن وارد کنید.

• عکس پروفایل مرتبط و مناسب

عکسی که برای صفحه انتخاب می‌کنید اهمیت خیلی زیادی دارد، چرا که اولین چیزی است که مخاطب از شما می‌بیند. استفاده از لوگو یا تصویر مشخصی از برندتان را در نظر داشته باشید. در نهایت این تصویر به صورت دایره نمایش داده می‌شود، پس چیزی نباید در حاشیه اطراف عکس قرار بگیرد. سعی کنید عکسی که انتخاب می‌کنید، خیلی از حداقل سایز عکس اینستاگرام که ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل است بیشتر نباشد تا بهتر نمایش داده شود.

• دنبال کردن صفحات دیگر

بهتر است صفحات کاری که با آنها در ارتباط هستید یا منابع محتوایی شما هستند و قصد دنبال کردنشان را دارید اینجا انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بدون دنبال کردن صفحه‌ای از این بخش عبور کنید.

3. تغییر به اکانت حرفه‌ای «Switch to Business Account»

تبریک می‌گویم! شما مراحل اصلی ثبت نام اکانت خود را انجام دادید، حالا فقط کافیست آن را به صورت تجاری درآوریم. در صفحه اصلی وارد پروفایل خود، گوشه پایین سمت راست شوید. داخل صفحه پروفایل گزینه منو با علامت ۳ خط، بالا سمت راست صفحه را لمس کنید. در این منو به پایین‌ترین گزینه یعنی تنظیمات یا «Settings» که با علامت چرخ دنده مشخص شده، وارد شوید. عکس آدمک کوچک که نشانگر تنظیمات اکانت شماست را پیدا کنید و داخل آن بروید. در این قسمت آخرین گزینه که تغییر به اکانت حرفه‌ای یا «Switch to Professional Account» است را انتخاب کنید.

• اکانت تجاری «Business» یا اکانت تولید محتوا «Creator»

به تازگی اینستاگرام، اکانت حرفه‌ای خود را در ۲ بخش تجاری و تولید محتوا دسته‌بندی کرده است. در حال حاضر این دو بخش تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند و به طور کلی فرق آنها در نحوه تحلیل عملکرد صفحه و گزارش‌دهی آن است. ما همچنان با اکانت بیزینس پیش می‌رویم.

• انتخاب شاخه فعالیت «Category» مرتبط

در بخش بعدی شاخه یا «Category» فعالیت خود را انتخاب می‌کنید. سعی کنید تا حد امکان نزدیک‌ترین شاخه به فعالیت صفحه خود را در نظر بگیرید. مثلاً اگر این صفحه مربوط به یک فروشگاه اینترنتی است گزینه «Shopping and Retail» را انتخاب کنید.

 

4. بهینه‌سازی و بهبود محتوای صفحه اصلی پروفایل

مجدداً برای این قسمت شما باید وارد صفحه اصلی پروفایلتان (نشانگر آدمک پایین صفحه سمت راست) بشوید. در همین قسمت به ویرایش پروفایل «Edit Profile» بروید. اینجا به همه اطلاعات حساب کاربری خود دسترسی خواهید داشت. در بخش قبلی، هنگام ساخت اکانت درباره نکات انتخاب نام کاربری و انتخاب عکس پروفایل صحبت کردیم. حالا قصد داریم نکاتی را درباره انتخاب نام یا عنوان صفحه، لینک داخل صفحه و بایو اینستاگرامتان بگوییم.

• نام و عنوان صفحه را بهبود دهید

لازم است که به عنوان صفحه توجه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که عنوان صفحه به راحت‌تر جستجو شدن شما در اینستاگرام کمک زیادی می‌کند. حتی می‌توانید از کلمه کلیدی اصلی زمینه کاریتان استفاده کنید. حتما محدودیت ۳۳ کاراکتر را در نظر داشته باشید چون کلمات زیادی را نمی‌توانید در این قسمت استفاده کنید.

• «Bio» صفحه بیانگر هویت برند

۱۵۰ کاراکتر محدودیت نوشته‌های داخل بایو شماست، پس صریح و مستقیم از آن استفاده کنید. ۳ سوال کلیدی که «کی هستید»، «کارتان چیست» و «هدف شما چیست» را باید در این بخش به صورت خلاقانه و البته مختصر توضیح دهید. بهتر است که از هشتگ‌ و اموجی‌ها برای بیان بهتر و اینستاگرامی‌تر اینجا استفاده کنید.

• هر صفحه اینستاگرام، یک لینک

شما فقط امکان استفاده از یک لینک داخل صفحه اینستاگرام‌تان را دارید. مخاطبین‌تان را به آن لینک هدایت کنید؛ می‌توانید بخش پایانی متن بایو را به این کار اختصاص بدهید و توجه بیشتری را به لینک داخل صفحه‌تان جلب کنید. خیلی بهتر می‌شود که بتوانید با ابزار‌هایی مثل کوتاه کننده‌های لینک، بازدید این لینک را زیر نظر داشته باشید.

باز هم در بخش قبلی درباره اتصال به فیسبوک، شاخه فعالیت صفحه و اطلاعات تماس صحبت کردیم. اما گزینه دیگری که در این بخش وجود دارد نمایش پروفایل «Profile Display» است. در این بخش می توانید انتخاب کنید چه اطلاعاتی در پروفایل شما نمایش داده شوند. و آخرین گزینه در این صفحه ویرایش اطلاعات شخصی است که به صورت عمومی در دسترس دیگران قرار ندارد. شما اکنون تمامی مراحل و مهمترین نکات لازم برای تغییر اکانت معمولی اینستاگرام به اکانت بیزینسی را یاد گرفته‌اید. خیلی از نکات بسیار پیش پا افتاده و سطحی بودند ولی برای تکمیل اطلاعات و راحتی شما دوستان عزیز در این مقاله به آنها پرداخته شد. امیدوارم که این مقاله بتواند سوالات شما را در این خصوص پاسخ بدهد. ممنون از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید و اگر بازهم سوالی برایتان به وجود آمد همین جا در بخش نظرات و کامنت ها از ما بپرسید.